Zdejmowanie cylindra

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
max1814
Posty: 25
Rejestracja: 2014-09-16, 08:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Zdejmowanie cylindra

Post autor: max1814 » 2017-11-05, 20:38

Witam serdecznie otóż mam problem ze zdjęciem cylindra. Głowica zeszła elegancko ale cylinder już nie (ani drgnie) Silnik chodził normalnie,tłok nie zatarty, cylinder ma iść do szlifu. Jest jakiś sposób na demontaż cylindra nie chciałbym go zniszczyć. PS. aktualnie, które pierścienie tłokowe są dobrej jakości i w jakim sklepie można je kupić. Myślałem o zakupię pierścieni z Gmoto.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: halcik » 2017-11-05, 21:15

Jedna osoba trzyma silnik za cylinder 5-10 cm nad ziemią a druga przez drewno puka młotkiem w tłok

lukaszooo
Posty: 92
Rejestracja: 2016-10-16, 21:48
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 350 TS
CBR 900RR
WSK 175 do remontu
Lokalizacja: Cegłów
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: lukaszooo » 2017-11-05, 22:56

Normalna sprawa, rdza trzyma tuleje. Mozna tak jak kolega opisuje lub delikatnie podwazac na cztery strony.

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: sbanys » 2017-11-05, 23:08

Zanim zaczniesz używać młotka można zalać cylinder naftą i zostawić na dzień czy dwa a może samo puści.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: halcik » 2017-11-05, 23:18

Niby tak, ale to nie jest problem zapieczonego tłoka i mój pomysł niczego nie uszkodzi

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: janosikmz19822 » 2017-11-06, 04:02

Chwyć mocno cylinder i spróbuj nim poruszać lewo prawo, możesz też trzonek młotka wsadzić w okno wydechowe i delikatnie uderzyć opierając trzonek na górnej części okna . Nie wierzę że cylinder nie chce zejść poprostu musisz na niego znaleść sposób. Pamiętaj tylko żeby nic nie robić na chama łatwo ukruszyć żeliwne żeberka cylindra,nie podwazamy cylindra śrubokrętem ponieważ zniszczymy przylegające płaszczyzny Pozdrawiam.

DeDallus
Posty: 29
Rejestracja: 2016-12-20, 00:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Gil
Lokalizacja: Staszów
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: DeDallus » 2017-11-06, 15:14

Miałem taki przypadek, że lekko krzywe szpilki utrudniały demontaż cylindra. Możesz spróbować je wykręcić. Jeżeli rozpoławiasz silnik poluzuj śruby, które skręcają kartery to też może pomóc. Rozkręcałeś już kiedyś ten silnik ? ;-)

max1814
Posty: 25
Rejestracja: 2014-09-16, 08:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: max1814 » 2017-11-07, 20:57

Zalałem go naftą na dwa dni i podważaliśmy go równomiernie we dwóch i zeszło bez większych problemów. Mam jeszcze takie pytanie jaki powinien być luz tłoka na korbowodzie (czy w ogóle powinien być) ponieważ mogę poruszać tłokiem w lewo-prawo a w trakcie takiego ruszania można pod spodem wyczuć palcem ruszanie się sworznia tłokowego.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: halcik » 2017-11-07, 21:05

Zdejmij, zmierz szerokość tłoka i grubość sworznia. Dojdziesz do tego czy powinno czy nie. Jeśli robisz remont to sprawdź przy okazji tulejkę w główce korbowodu i luz na stopie jeśli jesteś w stanie utrzymać jedną ręką silnik za korbowód.

max1814
Posty: 25
Rejestracja: 2014-09-16, 08:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: max1814 » 2017-11-07, 21:28

wymiary: sworzeń tłoka 12,8 mm, tulejka korbowodu 13,1 mm, tłok przed pierścieniami (góra) 51,7mm pod pierścieniami 51,7mm od polowy tłoka 52mm

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: halcik » 2017-11-07, 21:48

Chodziło mi o długość otworu w tłoku w który wchodzi sworzeń. I długość sworznia, błędnie podałem słowo średnica. Ale podpowiadam, minimalny luz osiowy powinien być, ale bez promieniowego

max1814
Posty: 25
Rejestracja: 2014-09-16, 08:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Zdejmowanie cylindra

Post autor: max1814 » 2017-11-07, 22:51

długość sworznia 42,3mm, dł pomiędzy otworami tłoka na sworzeń 19,2mm dł główki korbowodu 16,2mm

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość