Brak mocy

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Brak mocy

Post autor: mk91 » 2018-10-20, 18:16

Witam,

wyremontowałem silnik w wsk 125, regeneracja wału, szlif cylindra, nowy tłok, pierscienie, łożyska itd. Odpala bez wiekszych problemów ale nie chce ruszyć z miejsca, po puszczeniu sprzęgła na poziomej drodze silnik natychmiast "muli" i gaśnie. Zapłon ustawiałem w różnych pozycjach od 1mm przed GMP do 4mm. Przerwa oczywiście sprawdzona. 3 kondensatory sprawdzałem. Cewki dwie. Kilka świec. Mam kilka gaźników starej produkcji i jeden chiński. Na każdym to samo. Testowałem również ustawienia iglicy i nic. Skrzynia korbowa szczelna, 3 razy ją rozbierałem i wymieniałem simmeringi. Kompresja mierzona prawie 8.

Co jeszcze sprawdzić? Motor w ogóle nie ma mocy. Możliwe, że wszystkie gaźniki są złe? Dodam jeszcze, że wsk ma przebłyski mocy. Jak dobrze rozruszam silnik to przejedzie parę metrów i znowu muli.

Pozdrawiam,
Michał

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2042
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: jjaworskyy » 2018-10-20, 19:08

Jaki tłok wsadziłeś, jakie pasowanie?

halcik
Posty: 2229
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: halcik » 2018-10-20, 20:39

Jaki masz cylinder, oryginalny czy inny? Sprawdź drożność kranika i zaworu w komorze pływaka lub zdemontuj i zalej do pełna. Od razu po odpaleniu spróbuj ruszyć.

sbanys
Posty: 1146
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: sbanys » 2018-10-20, 21:15

Sprawdź jeszcze regulację sprzęgła i dodatkowo hamulce. Ja miałem za bardzo przedni hamulec naciągnięty i też nie chciała mi ruszyć z miejsca.

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: mk91 » 2018-10-21, 08:27

Tlok z almotu, pierwszy szlif. Pasowanie chyba ok skoro kompresja prawie 8. Poza tym fczesniej byl prog na cylindrze i bylo dobrze. Motocykl toczy sie lekko. Hamulce nie trzymaja. Swieca jest wiecznie mokra ale silnik lepiej pracuje po zamknieciu przeslony w filtrze. Wiec sprzeczne objawy. Bede szukal jeszcze innego gaznika w takim razie. Kranik dobry. Po zalaniu komory plywaka sytuacja sie nie zmienia.

halcik
Posty: 2229
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: halcik » 2018-10-21, 09:09

Czyli tak jak piszesz podmień gaźnik. A może to zapchany wydech?

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: mk91 » 2018-10-24, 19:03

Wydech nowy, bez wydechu jest to samo. Zalozylem oryginalny gaznik (zregenerowany) i nic. Silnik zapala ale nie pojedzie. Z tlumika leje sie niespalony olej i bardzo kopci. Moze zbyt bogata mieszanka? Albo olej zly. Leje jakis polsyntetyk. Mieszanka 1:30.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: janosikmz19822 » 2018-10-24, 20:00

Może być bogata mieszanka albo uszczelniacz od strony sprzęgła dziurawy i chlipie olej bokiem .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-31, 13:40

Jestes pewnien, że nie ciągnie oleju ze skrzyni? Spuść trochę i sprawdź czy nie ma w nie ma w nim benzyny. Bedzie widoczna jak się przypatrzysz. Świeca nie jest czarna?

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: mk91 » 2018-10-31, 18:56

Sprawa sie wyjasnila. W mieszance bylo za duzo oleju. Robilem male ilosci mieszanki (0,5l) i wtedy bardzo latwo przeholowac z olejem. Pewnie stosunek wychodzil 1:10... Zrobilem 5l i stosunek 1:30 i wsk moze startowac w motoGP.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: ŻbiKu » 2018-10-31, 21:34

Przejdź że 30km żeby dobrze przepalić świece lub od razu wsadź nową, po takiej dawce oleju to ją szlag zaraz trafi. Stary dobry jesteś trzy razy simmering wymieniałeś, a było olej odmierzyć strzykawką 😀😀

mk91
Posty: 31
Rejestracja: 2017-09-01, 06:53
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
CZ350
K-750
Ural M67
Komar 2350
WSK m06-l
Jawa 353
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: mk91 » 2018-10-31, 21:58

Jasne. Swieca zmieniona. To moj pierwszy dwutakt w remoncie. A myslalem, ze po zrobieniu Junaka nic mnie nie zdziwi. A jednak. Prosty silnik S-01 i miesiac zabawy z powodu braku dokladnosci przy robieniu mieszanki. W zasadzie to plus jest taki, ze silnik przy takiej dawce oleju i ciaglych probach zapalania na popych ma wstepne docieranie za soba. Dzieki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-31, 22:26

Robienie mieszanki w opakowaniach 1l i połówkach mija się z celem.Kup sobie dwa kanistry 10 litrów, zrób mieszanki 1:35 z półsyntetykiem i schowaj sobie gdzieś w garażu.Jak będziesz tankował, to lejesz i jedziesz bez paprania się.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: dąbek » 2018-11-01, 00:26

MotoPRLmaniak pisze:
2018-10-31, 22:26
Robienie mieszanki w opakowaniach 1l i połówkach mija się z celem.Kup sobie dwa kanistry 10 litrów, zrób mieszanki 1:35 z półsyntetykiem i schowaj sobie gdzieś w garażu.Jak będziesz tankował, to lejesz i jedziesz bez paprania się.
A jeśli robi 100 km rocznie to co ma zrobić z pozostałymi 16-17 litrami mieszanki?

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: helmutt1 » 2018-11-01, 00:41

Bez przesady z tymi kanistrami. Ja kupuje benzynę do piątki i wstrzykuje tam strzykawką 150 gramów malinki

Awatar użytkownika
tomcio
Posty: 803
Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: tomcio » 2018-11-01, 07:47

Miałem podobną sytuację i winny był simmer... Jeżeli chodzi o mieszankę to też nigdy nie żałuję oleju. Ale zawsze z oka leje i nic się nie dzieje
☺️🔧
Jest Bóg Jest WSK :-o

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-11-01, 12:58

Kanistry podałem dla przykładu.Najlepszy olej, to półsyntetyk jakiejś lepszej marki.Wtedy leje się 1:35-1:40 na dotarty silnik i moto chodzi bardzo dobrze praktycznie nie dymi nie gromadzi się nagar w silniku itd.Najgorsza kara dla wsk to lanie mixolu.Wtedy zapycha się tłumik, kolanko robi się syf na głowicy itd.Może w PRL dało się jakoś na tym jeździć, lecz w czasach dobrych oleji nie ma sensu tankować syfem o właściwościach smarnych mydła w płynie.
...przestań w końcu wypisywać te swoje "przykłady" i "mądrości" w dodatku tradycyjnie nie mające związku z tematem :!: A po drugie to co ty możesz wiedzieć o jeździe na mixolu w PRL jak ciebie nawet wtedy w planach nie było :P

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: franq87 » 2018-11-01, 13:19

No to wyobraź sobie, ze ja przejechałem trzy razy wiecej tysięcy kilometrów niż ty masz lat na mixolu, lub luxie i moje wueski pracują tak ,że na ostatnim zlocie ludzie się dziwili jak silniki wuesek mogą tak cicho pracować.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: BikerDS » 2018-11-02, 08:45

Co nadal nie zmienia faktu, że właściwości smarne nowoczesnych olejów są sto lat przez lux10 czy mixol. To czy WSK potrzebuje takich kosmicznych olejów to już inna sprawa. To wyjątkowo archaiczny silnik o niskich wymaganiach i tam się takie oleje nie mszczą. O tym czy silnik cicho pracuje decyduje nie tylko olej, ale i jakość użytych części i jakość montażu silnika, ale nie bądźmy już takimi ignorantami stawiając obok siebie LUX10 i nowoczesny syntetyczny olej. Nie przystoi. Ja jeżdżę na Motul 800. Czy to przerost formy nad treścią ? Z pewnością tak. Wiem jednak, że mam czysty układ korbowo - tłokowy, film olejowy zachowany nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach. Dopłacenie do dobrego oleju paru złotych to chyba nie taka tragedia, a mam pewność, że silnik ma czysto i bezpiecznie. Stosunek 1:30 radzę zostawić mimo lepszych olejów - decydują o tym czynniki techniczne, a nie jakość oleju.

Podsumowując - każdy robi jak chce, każdy leje olej taki jaki chce i na jaki go stać, albo jaki uważa za stosowny. Pisząc jednak o tym, że Lux10 jest równie dobry jak nowoczesny olej - jeśli nie lepszy to... na myśl przychodzą mi antyszczepionkowcy.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

Post autor: franq87 » 2018-11-02, 09:42

W którym miejscu napisałem ,że lux jest taki sam jak nowoczesny olej? Nie wiem dlaczego odebrałeś to po swojemu. Używam nowoczesnych olei ale do nowoczesnych silników. Do wuesek nie, bo to moje prywatne zdanie, a zaprotestowałem na slowa maniaka ,ponieważ bardzo dużo przejezdziłem na tych prostych olejach i moje wueski nie dostały żadnej kary- mają się bardzo dobrze.
Tak w formie ciekawostki , dymienie to nie tylko olej ale i ustawienia silnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość