Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: Mateusz WSK » 2015-03-29, 11:16

Śledź allegro i olx, dodaj ogłoszenie na forum. Gorzyk na 3 szlif nie jest tak ciężko znaleźć w przeciwieństwie do R2.

franq87
Posty: 1085
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: franq87 » 2015-03-29, 12:19

jedrek124 pisze: Po pierwsze do FSO tak jak na początku tego tematu ktoś pisał różni się on wysokością umocowania sworznia, co powoduje mniejszą kompresje. Ponad to zauważyłem że te tłoki puchną ( mam taki założony do silnika z cylindrem od mińska i o ile na początku śmiga aż miło to potem już jest coraz gorzej).
Po pierwsze mylisz tłok FSO z WSK Poznań. To porównanie z pierwszej strony tego wątku dotyczy tłoka WSK Poznań z silnika glebogryzarki i tłoka WSK Gorzyce silnika motocyjklowego (Tłok o dłuższym płaszczu, odległość osi sworznia do krawędzi denka ta sama) .
FSO Warszawa nie produkowała tłoków pod średnicę sworznia 13mm. Te które dziś spotykamy to tandetna podróba bez zachowania właściwej geometrii. Ten temat dosyć dobrze jest opisany, wystarczy poszukać.
Po drugie jeżeli szukasz oryginalnego tłoka, to go szukaj nikt ci go na tacy nie poda. I jeżeli znajdziesz taki tłok (obojętne czy poznański, czy gorzycki) to będzie najlepsze wyjście, jeżeli nie to na SD masz zamienniki oryginalnych tłoków w komplecie z pierścieniami za 49zl, które sprawują się bardzo dobrze, mają prawidłowe wymiary, oraz kształty ,nie wypadają zabezpieczenia bo mają prawidłowo wykonane rowki, tłoki te stosuję gdy ktoś przynosi cylinder do naprawy bez tłoka i są chwalone. Tłoki Aliena? Dajcie już spokój z tą autoreklamą.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6350
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: Savier » 2015-03-29, 13:01

Franq, przetestowałeś tłoki z SD za 49zł? :) jak wypadają, jakieś kilometry etc?

franq87
Posty: 1085
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: franq87 » 2015-03-29, 14:34

Tak przetestowałem wstępnie. Teorię już opisywałem, w praktyce jest tak: pasowanie luźne na 0,05mm, cylinder wytaczany, honowany, dogładzany ,wszystkie krawędzie fazowane. Dociera się dobrze, nie wiesza się po 5km jazdy, silnik pracuje bez nienormalnych hałasów, sprężanie bardzo ładne, po 500km silnik dostał do końca i na odcinku 2km nie stanął jak się działo z almotem. Na chwilę obecną ma przejechane coś ponad 1000km i nie jest eksploatowany ,właściciel nie zgodził się by zdemontować cylinder i zmierzyć ew. zużycia płaszcza tłoka, otworów piast, rowków pod pierścienie, samych pierścieni i sworznia.
W zimie chciałem przeszlifować za darmo cylinder pod ten tłok, aby ktoś przetestował,każdy miał w d*** ,skoro nie było zainteresowania ,nie robiłem zdjęć pod specjalny wątek.
Do SHL-ki wziął zestaw Texas Ranger i ma dać znać jak się sprawuje w tym silniku.
Jestem ciekaw jak będą się sprawować tłoki Aliena w S01 ,jeżeli zmiana materiału na AK 20 wystarczy, aby stracić wady almotowskie ,będę pełen podziwu. Szkoda,że nie odpisał, czy zaczęli wykonywać poprawne rowki pod zabezpieczenia , oraz czy grubość denka z częścią pierścieniową jest tak samo gruba jak w seryjnym almocie.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 445
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: MajkelCIN » 2015-03-29, 14:49

Tak jak napisał rss, dziury w tłokach robią się z powodu mieszanki ubogiej w paliwo. Dolot do przeglądu.

Texas Ranger
Posty: 1431
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-29, 20:40

Czekam aż mój zestaw wróci z polerki denka, głowicy i kanałów i zacznę testy.

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: jedrek124 » 2015-03-29, 20:55

Jak by mógł mnie ktoś jeszcze tylko uświadomić co to za tłoki z tego "SD"?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: Alien » 2015-03-29, 22:19

franq87 pisze:Jestem ciekaw jak będą się sprawować tłoki Aliena w S01 ,jeżeli zmiana materiału na AK 20 wystarczy, aby stracić wady almotowskie ,będę pełen podziwu. Szkoda,że nie odpisał, czy zaczęli wykonywać poprawne rowki pod zabezpieczenia , oraz czy grubość denka z częścią pierścieniową jest tak samo gruba jak w seryjnym almocie.
Sorry franq87, nie śledzę wszystkiego na forum. Wszystkie rowki w moich tłokach są nacięte poprawnie, seger nie lata. Grubość denka bez zmian.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 726
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: BikerDS » 2015-03-29, 23:02

Ja tylko mogę potwierdzić, że segery siedzą dużo pewniej niż w Gorzycach. W zasadzie nie da się ich ruszyć bez rozprężenia.

franq87
Posty: 1085
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: franq87 » 2015-03-30, 00:17

Bardzo dobrze Alien , moje ukłony.

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: HunT » 2015-04-04, 14:27

jedrek124 pisze:Jak by mógł mnie ktoś jeszcze tylko uświadomić co to za tłoki z tego "SD"?
Skuter Dębica
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 726
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: BikerDS » 2015-04-04, 16:20

HunT pisze:
jedrek124 pisze:Jak by mógł mnie ktoś jeszcze tylko uświadomić co to za tłoki z tego "SD"?
Skuter Dębica
No nie pomogłeś mu za bardzo, chodzi o to jaka to produkcja, stop czy owal jest etc.

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4854

franq87 masz może jakieś zdjęcia ? Waga etc ?

franq87
Posty: 1085
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: franq87 » 2015-04-04, 17:34


HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: HunT » 2015-05-08, 21:47

Myślałem, że chodzi mu o rozwinięcie skrótu "SD", sorry :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

JakubG
Posty: 6
Rejestracja: 2020-08-06, 09:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1974
WSK M06 B3 Kos 1981
Romet Kadet M-780 1987
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: JakubG » 2022-08-02, 02:32

Witam panowie, odgrzewam temat po 7 latach, ale temat najbardziej zbliżony do mojego problemu a nie chciałem zakładać nowego.

Kupiłem tłok, miał być do WSK 125 z 1974 r., a więc sworzeń 13 mm. Sprzedający, ogłasza się na olx, z Podkarpacia, przysłał mi tłok produkcji WSK Poznań. Taka sygnatura na pieczątce na denku tłoka i typ S09, czyli wychodziłoby że tłok od glebogryzarki, ale na spodzie sygnatura ZMD. I ja już zgłupiałem jaki ja mam w końcu tłok i od czego?? Nie wspomnę o tym, że sprzedający chciał mi wmówić, że skoro jest sygnatura ZMD, to chociaż na denku jest napisane WSK Poznań, tłok jest produkcji Nowej Dęby.

Drugie moje pytanie - pod wyżej opisany tłok mam zrobiony szlif (tłok od sprzedającego poszedł prosto do szlifierni, dlatego dopiero teraz się zorientowałem). Czy jak do tego cylindra założę tłok gorzycki, będzie dobre pasowanie? Czy może lepiej dać Alien, bo na tę chwilę te dwa tłoki biorę pod uwagę?

Jeszcze chciałbym się upewnić - czy Gorzyce produkowały tłoki takie jak WSK 125 tylko motocyklowe czy do innych urządzeń też? Pytam, żebym przy zakupie drugi raz się nie naciął.

Bardzo proszę o pomoc

franq87
Posty: 1085
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: franq87 » 2022-08-02, 09:11

Czyli Pan Krzysztof z Odrzykonia nadal aktywny.
Tłoki poznańskie miały wewnątrz zmd ,ponieważ w owym czasie wymagane było trwałe oznakowanie oryginalnych części zamiennych sygnaturą ZMD i dotyczyło to również kooperantów.
Nowa Dęba produkowała silnik do glebogryzarki i stąd te tłoki u nich.
Nowa Dęba produkowała tłoki w latach 60tych ,ale były to słabej jakości wyroby. (Grube ,ciężkie, toporne)
Tłok gorzycki, oraz Alien raczej na pewno będzie pasował.

JakubG
Posty: 6
Rejestracja: 2020-08-06, 09:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1974
WSK M06 B3 Kos 1981
Romet Kadet M-780 1987
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: JakubG » 2022-08-02, 10:57

Dziękuję za odpowiedź. Tak jak mówisz, kupowałem od pana z Odrzykonia.
Zastanawiam się, jakiej produkcji tłok szedł na pierwszym montaż, WSK z samego początku roku 1974, numer ramy niższy, niż najniższy dla tego rocznika w forumowej bazie, więc silnik możliwe, że jeszcze z 1973 r. Czy tam fabrycznie był tłok gorzycki?

Też zastanawiam się, czy może nie założyć Aliena, bo lepszy stop niż oryginał i do tego oryginalne pierścienie Prima Łódź, bo mi w szlifierni je elegancko zfazowali i dobrali luz na zamkach.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 726
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: BikerDS » 2022-08-02, 22:14

szedł gorzycki. Bierz Aliena.

JakubG
Posty: 6
Rejestracja: 2020-08-06, 09:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1974
WSK M06 B3 Kos 1981
Romet Kadet M-780 1987
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: JakubG » 2022-08-08, 13:24

Odesłałem tamten tłok, pan Krzysztof miał przysłać po dopłacie tłok gorzycki. Tłok dzisiaj dotarł, gorzycki, ale znowu do glebogryzarki. Ręce opadają. Nie chcę się już kłócić, bo tylko szkoda pieniędzy za przesyłkę na kolejne odsyłanie tłoka. Cylinder pewnie jeszcze raz pójdzie na szlif i założę tłok Almotu, muszę tylko dogadać się, czy R3 czy R4. Na tę chwilę tłok nowej produkcji nie podejdzie do tego cylindra, bo szlif był robiony na trzeci nadwymiar pod tłok który jak się okazało był ,,dziesięć setek na minusie" - tak powiedzieli na szlifierni. To znaczy, że tłok miał średnicę o 0,1 mm mniejszą czy większą od standardowego?? Na logikę wydaje mi się, że mniejszą, ale kupiony cylinder po zwymiarowaniu opisali mi jako -0,35 mm. Może koledzy pomogą jak to rozumieć.

Dodam tylko, że na tę chwilę za tłok na trzeci szlif poznański cenią się po 190 zł, za gorzycki 240 zł.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 616
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie

Post autor: qpa » 2022-08-08, 22:05

A co powiedzie na temat tłoków duellsa?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość