wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: Johnny » 2011-11-04, 23:00

Od niepamiętnych czasów mój największy niepokój wzbudza konieczność wymiany simmeringu od strony łańcuszka sprzęgłowego. Jak powszechnie wiadomo jest on pomiędzy dwoma łożyskami. Jakoś wizja rozpoławiania silnika z powodu wadliwego uszczelnienia nie jest kusząca. Wymyśliłem zatem czy nie można by wyjąć pierwszego łożyska bez rozbierania silnika, a następnie wyjęciu uszczelnienia. Wymyśliłem sobie nawet jak powinien wyglądać ściągacz umożliwiający wyjęcie łożyska osadzonego jednocześnie na wale oraz w kadłubie. Po dłuższych rozmyślaniach nadeszło olśnienie ....

Na poniższych zdjęciach zamieszczam ściągacze do łożysk firmy GEDOR przeznaczone właśnie do w/w opisanego zdejmowania łożysk. Zapewne łożysko po takim zabiegu nadaje się do wymiany ale zawsze to i mniej roboty i mniejsze koszta niż konieczność rozpoławiania silnika.

Wada ściągacza jest jedna jedyna ........ CENA w EURO może przyprawić o ból głowy i wycisnąć łzy :shock: :-/

Pewnie gdzieś dostępne są tańsze zamienniki, a w ostateczności można próbować dorobi taki ściągacz we własnym zakresie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: Szczepan » 2011-11-05, 02:44

Może i głupi patent, ale wolę to od rozpoławiania silnika czyli dospawanie rurki/pręta do łożyska i wyciągnięcie go na siłę...
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: Johnny » 2011-11-05, 10:03

Obawiam się, że najwięcej problemów będzie właśnie z dopasowaniem haków do bieżni łożyska. W katalogu dostępne są różne haki w zależności do rozmiaru łożyska. Muszę "napaść" dystrybutora takich cudacznych rzeczy. Może będzie "to" miał na stanie lub zaproponuje coś tańszego :)

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: misiolek » 2014-04-05, 22:18

Wiem, że to odkop archeologiczny, ale uważam, że temat jeszcze się nie skończył.
Ostatnio sam stanąłem przed wymianą simeringu w shl (wykluczenie usterki) i miałem ten problem co w wsk.
Rozpołowienie silnika kompletnie nie wchodziło w grę. Dopiero poskładany silniczek...
Johhny fajny patent pokazał, ale cena odstrasza.
Od razy mówie, że łożysko będziemy musieli wymienić na nowe!
Chce wam przedstawić patent z narzędziami, które każdy z nas posiada w wueskowym garażu.
Od początku - po zdjęciu sprzęgła i zębatki musimy przewiercić, bądź usunąć wkrętakiem wieniec, który trzyma kulki w łożysku. Wystarczy w dwóch miejscach na przeciw siebie. Musimy to zrobić żeby wsadzić za łożysko pręcik.
Pręcik robimy ze starej śrubki M6 o długości ok. 10cm, łebek śruby ucinamy tak jak zaznaczyłem:
srubka.jpg
Następnie bierzemy pilnik w dłoń i zatępiamy ostre krawędzie. Na gotowo powinno to mniej więcej tak wyglądać:
Zdjęcie0094.jpg
Teraz o co chodzi... potrzebujemy mieć możliwość obrotu tym patentem. Możemy dwie nakrętki zakontrować bądź przyspawać większe. Tak mniej więcej w połowie śrubki. O tak:
Zdjęcie0093.jpg
Takie pręciki przekładamy za łożysko w silniku i przekręcamy, aby łapki chwyciły łożysko. O tak:
Zdjęcie0092.jpg
Teraz najlepsze. Każdy z nas na pewno ma (albo powinien mieć) ściągacz do magneta. Więc wykorzystujemy go do wyciągniecia łożyska :)
Zdjęcie0086.jpg
Coraz bliżej ...
Zdjęcie0087.jpg
Wiem ,ze uszkadzamy łożysko, ale to chyba mały koszt w porównaniu z rozbieraniem silnika.
Może być problem z przekręceniem pręcika za łożyskiem. Warto wtedy lekko puknąć młotkiem, aby zagiąc troszke simmering.
Sorry za jakość zdjęć. Mam nadzieje, że wszystko napisałem zrozumiale.
pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: zmyngut » 2014-04-05, 23:13

Dobre

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: auriol77 » 2014-04-06, 11:00

Ja osobiście w swoim silniku zamieniam miejscami łożysko z simeringiem. Uważam, że też jest to opcja.

zuker
Posty: 2
Rejestracja: 2016-06-08, 22:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 72r
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: zuker » 2016-12-05, 20:51

Wiem że dawno był temat poruszany ale wrócę do niego...
Zastanawia mnie jedna rzecz czy takie ściąganie łożyska nie uszkadza wału?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: Skinder » 2016-12-05, 21:25

Samo rozpołowienie silnika w prawidłowy sposób właśnie tak powinno wyglądać. Jeżeli śruba będzie z zatoczonym końcem i nie będzie opierać się gwint to nie powinno być żadnych niespodzianek.

Awatar użytkownika
mar09
Posty: 8
Rejestracja: 2015-12-16, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: 1xWSK 125
3xMZ
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: mar09 » 2016-12-05, 22:26

Sam pomysł i wykonanie jest OK, ale powinieneś ułatwić sprawę i odciążyć wał korbowy lub karter ...podgrzanie z wyłączeniem łożyska lub odwrotnie ...osłonić czop i podgrzać ostrożnie sam wewnętrzny pierścień łożyska. Dla osłony części gwintowanej z nakiełkiem lepiej stosować dotaczane nakładki.

Blesso1
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-02, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: wymiana simmeringa od strony łańcuszka sprzęgłowego

Post autor: Blesso1 » 2019-05-05, 15:26

archeologi ciąg dalszy.... dziś wyrwałem łożysko przy pomocy 4 mocnych neodymów, simmering wiadomo dwa wkręty

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość