wcale nikt głupi nie jest myslac ze przestanie puchnac tylko oco innego tu chodzi, oczywiscie bedzie sie poszerzal ale juz w mniejszym stopniu wystapi zjawisko sklerozy aluminium, czyli po ostygnieciu bedzie wracal do pierwotnych wymiarów
i po takim wygotowaniu nie trzeba wcale nic obrabiac na nowo!!
tlok poprostu zwiekszy srednice o te 2-4 setki po ostygnieciu, i weźcie pod uwage ze przy szlifie na na 5 setek bez gotowania a po rozszezeniu w cylindrze zostal by mu luz zaledwie 3-1setki po ostygnieciu stad zatarcie gotowe. bo przeciez po nagrzaniu bedzie mial wieksza temperature. Dlatego zamiast robic szlif na oko i na wyrost, (czyli a zamiast zalecanych 4 setek zrobmy 7 bo moze spuchnie to zeby nie zacieral, ale skolei jak nie spuchnie to luz ten jest za duzy i kolo sie zamyka) Lepiej wygotowac, pozbyc sie naprężeń, i poprawic owalizacje której większości tłoków wogole niema!! a jest ona bardzo wazna, i mozna ja latwo samemu wykonac.
po takich zabiegach mamy większą pewność ze dobrany luz zalecany będzie ok, a tlok nie bedzie zwiększał swojej srednicy po ostygnięciu. i dotrze sie zamiast zatrzeć.
generalnie kazdy tlok poza Gorzycami nalezy owalizowac, Almot ma owal ale mniejszy niz Gorzyce, a jesli ktos zamierza bardzo ekstremalnie używać moto to nalezy go jeszcze zwiejszyc o co najmniej o 0,1mm- do 0,3mm zaleznie od srednicy tloka. im wiekszy tlok tym wieksza owalizacja
Choc Almot jest naprawde całkiem ok,
reansumując
Gorzyce sa najlepsze , almot niezly, reszta zalezy na co sie trafi
-wygotowac warto kazdy nie zaszkodzi nawet Gorzyckiemu !!!!! a pomoże tańszemu!! (mozna tez potem sezonowac w pokrzywach jak ktos planuje robic remont za rok czy dwa
)
-Zrobic odpowiedni owal !!!! Mega ważne!!!
-odchudzic -mniej materialu to i mniej ma co puchnąc
-obrobic odpowiednio wykańczając fabrykę w celu polepszenia smarowania płaszcza, i zwrócić uwage na stożkowatośc która tez jest ważna
Oczywiście powłoki i td polepszają parametry pracy ale to musi isc w parze jako zwieńczenie wcześniejszych prac,
smar molibdenowy to nie czarodziejska wróżka:)
- potem na koniec zrobic dobry szlif ale z tak przygotowanym tlokiem jeszcze dobrej marki to wystarczą zalecenia producenta co do pasowania, kwestia tez ile chcemy poswiecic czasu na docieranie i jakie ma byc przeznaczenie motocykla czyli jak bedzie użytkowany lub mocno podrasowany.