Cylinder - pytanie

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
marcin_zk
Posty: 51
Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Cylinder - pytanie

Post autor: marcin_zk » 2008-01-02, 20:42

mam pytanie odnośnie cylindra na fotkach,

czy te wyszczerbienie ma jakiś wpływ na pracę silnika???

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2008-01-02, 21:00

Ponawiam pytanie bo mnie to też interesuje :). Jak ktoś wie niech napisze :zdrowko: ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2008-01-02, 21:03

Ma. Mało tego, jest on negatywny ;) Nie zakładaj tego szmelcu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Post autor: wafelson » 2008-01-02, 21:13

ja chwilowo założyłem taki cylinder i nie widzę różnicy w pracy silnika :-|

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-02, 21:21

Kurde szkoda :-/ Mam idealny cylinder ale tak samo ułamany i chciałbym go założyć do swojej Wiesławy... Czy dało by się tak jeździć np. tydzień i nawinąć 20 km jaki dokładnie miało by to wpływ??? Czy popsuło by się coś przez ten czas???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2008-01-02, 21:34

Miałem tak powyszczerbiany cylindre załozony w Jawce i nie odczułem róznicy w pracy silnika,jezdzic mozna nie powinno nic sie dziac.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-02, 22:14

Wężu pisze:Czy dało by się tak jeździć np. tydzień i nawinąć 20 km jaki dokładnie miało by to wpływ??? Czy popsuło by się coś przez ten czas???
Tak dokładnie to nie wiadomo - co by się uszkodziło? Ale wiadomo, że jeżeli tłok nie schodzi tak nisko i nie w chodzi w strefę tego pęknięcia/ułamania - to jest pewne, że nic złego się stanie.
Ale coś mi się wydaje że jednak tłok - dolną swoją częścią płaszcza - "ślizga" się po tych wyszczerbieniach. I przy okazji kaleczy, rysuje swój płaszcz: dość szybko więc w tym miejscu zrobią się przedmuchy.
Myślę, że Wojtek dobrze to określił: jak coś jest szmelcem, to szkoda d...py sobie nim zawracać!

marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

Post autor: marc1990 » 2008-01-02, 22:18

ja w romecie mialem to samo i jezdziłem az miło było:}
[/scroll]

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-02, 22:38

kolega w swojej WSK 125 ma ułamany ten kołnierz po całej jednej stronie czyli jeszcze gorzej niż u ciebie marcin_zk, (cylinder aluminium rzemiosło ) i od cylindra odstaje jakieś 1-1,5cm jeździ od początku sezonu prawie wszędzie gdzie jadę to z nim na 2 WSK natrzaskał na nim minimum 1000km a WueSKi nie żałuje. Różnicy w mocy raczej nie ma idzie prawie tak jak moja a wcześniej też nie miał z moją szans więc tak to wygląda w praktyce ja gładź cylindra jest dobra to spoko zakładaj bo szkoda żeby się marnował i rdzewiał
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Michal_TM
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-06, 16:47
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Michal_TM » 2008-01-02, 22:46

Może trochę mniej mam ułamane w Simsonie, też rzemiosło cylinder i zrobiłem na nim już z 5000 km i jest dobrze, gorzej jakby to już było poza wysokością karterów.
polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/28631

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-03, 00:13

Jeśli wyszczerbienie jest "do wewnątrz" cylindra, tak że może porysować się tłok to zawsze można je wygładzić. Osobiście to bym tego cylindra nie zakładał-taki już jestem. Może mieć wpływ na sprawy związane z przepływem mieszanki i smarowaniem (tak mi się tylko wydaje). Jednak jak jest w praktyce tego nie wiem.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2008-01-03, 10:18

Od siebie powiem dzięki za odpowiedzi :zdrowko: . W swojej Wiesi tez miałem taki cylinder z uszczerbiną tuleją i ogólnie WSK działała(nawet nieźle) :).

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Post autor: czochu » 2008-01-03, 17:51

u mnie kumpel miał podobny nawet jeszcze gorszy ale nie było różnicy

Awatar użytkownika
leśia
Posty: 51
Rejestracja: 2007-06-26, 22:14
GG: 11543476
Lokalizacja: złotów
Kontaktowanie:

Post autor: leśia » 2008-01-04, 16:43

jeżeli ktoś chce zakupić taki cylinder w bdb stanie to niech da znać
\...lubisz to się bawisz.../
http://www.youtube.com/watch?v=GSDNg6IZla0

Awatar użytkownika
marcin_zk
Posty: 51
Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: marcin_zk » 2008-01-04, 18:57

dzięki za odpowiedzi :) :zdrowko:

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-27, 19:40

Ja mam podobny problem czy na takim cylindrze da się jeździć??? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77e ... 24ea9.html Ten u góry po prawej.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder - pytanie

Post autor: pawel15 » 2008-01-28, 17:18

Wężu załóż go na próbę i zobacz ale myślę, że powinien śmigać :ok:

Awatar użytkownika
malutki22_12
Posty: 25
Rejestracja: 2007-11-26, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Cylinder - pytanie

Post autor: malutki22_12 » 2008-05-24, 22:00

Ta rysa nie powinna mieć żadnego znaczenoa w pracy silnika, bo ja miałem cylinder świerzo po szlifie i po 100km spadło mi zabezpieczenie i zrobiły mi sę dwie rysy prawie przez cały cylinder. I wielkiej różnicy nie ma bo kopniak ręką ciężko opuścić, czyli kompresję ma lux, odpala z pierwszego, i mo ma wyśmienitą. Dodam jeszcze że robiłem planowanie głowicy.

A w sprawie tego wątku na poprzednim cylindrze też miałem wyszczerbienie i to jeszcze gorsze WSK nawet dobrze chodziła. tylko tyle że od początku miałem założony słaby tłok, który z czasem mi pękł w zdłóż i pierścionki też popękały, że już motor całkiem nie odpalał. Dlatego zrobiłem remont. Mam jeszcze ten wyszczerbiony cylinder i prawie kompletny silnik i zamierzam z tego zrobić gokarta.
WSK= Wiejski Sprzęt Kaskaderski

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Cylinder - pytanie

Post autor: piotrek7533 » 2009-01-28, 18:02

Panowie mam pytanie mam taki sam problem z cylindrem otóż ma wyłamane kawałeczek tulei a przyszedł mi dzisiaj z allegro a był dobrze zabezpieczony przez poczte mi się ułamało i szkoda kasy i chciałbym go założyć po wcześniejszych postach dowiedziałem się że można ale jeszcze zdjęcie tego cylindra ;( zdjęcie słabe bo telefonem robione
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Cylinder - pytanie

Post autor: piotrek7533 » 2009-01-28, 22:24

Kupiłem żeliwny z powodu aluminiowego rzemiosła założonego w wsk-ce bo nie miałem żeliwnego cylka.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości