Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-22, 20:53

wujcio pisze:Sprężynka w głowicy to średni patent bo kilka razy odkręcisz i dokręcisz świecę i Ci się ona wykręci lub zatnie.

Tam jest dojście więc robi się specjalną redukcję z kołnierzem i od spodu się zaklepuje wtedy nie ma prawa żeby coś się wykręciło.
Moim zdaniem sprężynki nadają się tylko w miejsca gdzie tych gwintów nie odkręca się zbyt często.
Chyba nie wiesz o czym mówisz,zrobiłem tych gwintów mnóstwo i wszystkie się sprawują wyśmienicie,jeśli wolisz bawić się tulejkami to proszę bardzo twój wybór ale nikt nie wmówi mi ze tulejka jest lepsza od takiej wkładki,kiedyś tez uważałem ze tulejka jest super ale odkąd zacząłem stosować heli-kole nikt już nie namówi mnie na tulejki,zresztą parę razy wykręciła mi się ale tulejka właśnie,które wkręcałem na przeróżne kleje i rozklepywałem lecz nic to nie dało,tak więc twoja teoria jest nie trafiona.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: wujcio » 2016-01-22, 21:08

Jeśli górną powierzchnię w głowicy troszkę się wyrówna i od spodu zrobi się odpowiednią fazę to różnica na tulejce nie będzie wyczuwalna. Oczywiście każde rozwiązanie będzie lepsze niż miękkie aluminium :) Długa świeca to zły pomysł bo gwint który wystaje złapie nagar i może być problem z wykręceniem świecy :)

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-22, 21:24

rss pisze:a same tulejki M14x1.25 mozna kupic?
Tak bez problemu kupisz na internetach znajdziesz na pewno.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: halcik » 2016-01-23, 01:15

Pisząc o długiej świecy miałem na myśli to, że zmienia ona charakterystykę pracy silnika, a samo zastosowanie tulejki spowoduje schowanie świecy w tej tulei. Bo jeśli ładnie zrobisz i zaklepiesz od dołu, to zrobisz nadmiar (kołnierz na górze). Można zfazować górę i dół ale nie widziałem jeszcze takiego, któremu by się tak chciało.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: rss » 2016-01-23, 10:15

profss pisze:
rss pisze:a same tulejki M14x1.25 mozna kupic?
Tak bez problemu kupisz na internetach znajdziesz na pewno.
o, fajnie - czyli najpierw gwint M16x1,25 i w to tulejka?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: Muciek » 2016-01-23, 12:18

Do tego trzeba jakiś "specjalny" gwintownik.

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-23, 14:29

Taki jest w zestawie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości