Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
wsk 125 b3
Posty: 84
Rejestracja: 2014-02-01, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: komar 2350 i jawa 50 mustang wsk 125
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: wsk 125 b3 » 2014-03-21, 22:57

WSK 125.Mam pytanie :Jak naprawic zerwany gwint w karterze na szpilkę mocującą cylinder i głowice, czy klej do metalu.np poxipol dałby sobie radę?, myslałemżeby jakoś gwint naprawić ale gdzie można kupić szpilke na wiekszy gwint pożniej i czy nie bedzie za gruba

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: Szymon_1998 » 2014-03-21, 23:04

Zrób większy gwint i tulejkę wstaw.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
marucha500
Posty: 6
Rejestracja: 2012-07-26, 22:58
GG: 3036357
Moje maszyny: WSK125(87')
WSK175(2013')
trike125
WSK175(w trakcie budowy)
Lokalizacja: Arciszewo Stare
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: marucha500 » 2014-03-21, 23:06

rozwiercasz, gwintujesz, dotaczasz szpilkę której dolny gwint bdzie takiej długości i skoku jaki jest w karterze a góra jak w oryginale. ja tak u siebie mam i zdaje egzamin :D
"jeśli robisz coś to rób to dobrze" - mój tata'

wsk 125 b3
Posty: 84
Rejestracja: 2014-02-01, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: komar 2350 i jawa 50 mustang wsk 125
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: wsk 125 b3 » 2014-03-21, 23:10

a jeszcze takie pytanie z tego co pamietam wsk 175 miała szpilke podajrze na m8 a wsk 1125 na m6 można byóby wziośc szpilke od wsk 175 i na gwintować podnią

Awatar użytkownika
marucha500
Posty: 6
Rejestracja: 2012-07-26, 22:58
GG: 3036357
Moje maszyny: WSK125(87')
WSK175(2013')
trike125
WSK175(w trakcie budowy)
Lokalizacja: Arciszewo Stare
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: marucha500 » 2014-03-21, 23:11

co chcesz gwintować na szpilce od czwórki?
"jeśli robisz coś to rób to dobrze" - mój tata'

wsk 125 b3
Posty: 84
Rejestracja: 2014-02-01, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: komar 2350 i jawa 50 mustang wsk 125
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: wsk 125 b3 » 2014-03-21, 23:14

marucha500 pisze:co chcesz gwintować na szpilce od czwórki?
myślałem żeby tak zrobić ale nie wiem czy to zda egzamin :-)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: AudioBas » 2014-03-21, 23:19

Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: Szymon_1998 » 2014-03-21, 23:21

wsk 125 b3 pisze:a jeszcze takie pytanie z tego co pamietam wsk 175 miała szpilke podajrze na m8 a wsk 1125 na m6 można byóby wziośc szpilke od wsk 175 i na gwintować podnią
125 ma szpilkę M7
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: zamela » 2016-01-11, 20:00

U mnie tez jest problem z 1 szpilką co się okazało po rozkręceniu że zamiast szpilki wkręcona była długa śruba M8 i teraz myślę jak to ogarnąć
opcja nr 1 - szpilka M8 może od WSK 174
opcja nr 2 - wytoczyć odpowiednią szpilkę M8 > M7 - nie znam tokarza
opcja nr 3 - nagwintować na M10 - wkręcić śrubę a w niej zrobić gwint M7 - nie wiem czy nie uszkodzę tym karteru otwór 8,5mm

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-19, 23:49

u siebie zrobiłem tak,Helicoill i po kłopocie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mirek2
Posty: 167
Rejestracja: 2008-05-18, 16:00
GG: 4444281
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Kliczków
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: mirek2 » 2016-01-21, 11:09

ile takie coś kosztuje i gdzie kupowałeś? u siebie mam zjechany dolny gwint w karterze tam gdzie przykręca się pokrywe od zapłonu

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: halcik » 2016-01-21, 13:03

A rzuciłeś to hasło na allegro lub u siebie w sklepie?
"Helicoill"

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-21, 13:48

zadzwoń do tego pana,to jest przedstawiciel handlowy Bollhoff kupisz u niego każdy rozmiar helicoill 501 121 192

dodam jeszcze ze tak naprawiony gwint jest nie do zerwania

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: zamela » 2016-01-21, 21:58

myślałem nad tym [helikolem] ale trzeba kupić gwintownik około 40zł , sprężynki tanie jak barszcz więc postanowiłem wykorzystać wcześniej nagwintowany otwór M8 i wstawiłem szpilkę od MZ 150 .

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: pawel15 » 2016-01-21, 22:36

profss pisze:u siebie zrobiłem tak,Helicoill i po kłopocie.
Czy tą sprężynkę wklejasz na jakiś klej, czy normalnie wkręcasz?

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-21, 23:05

zerwany gwint rozwiercasz wiertłem z zestawu,następnie gwintujesz gwintownikiem który znajduje się w zestawie i wkręcamy sprężynkę przeznaczonym do tego aplikatorem,na koniec wyłamujesz zagiętą część sprężynki,i koniec.. gwint naprawiony nie potrzeba żadnego kleju,za zestaw m7 dałem 202 zł za m6 tez coś koło tego i m14 coś około 300 z hakiem gdyby ktoś pytał,nie jest tanio ale warto zainwestować. http://www.bollhoff.pl/pl/pl/elementy-z ... licoil.php

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: profss » 2016-01-22, 18:58

Gwinty w głowicach tez są lux,zwykłe tulejki czasem lubiły się wykręcić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: rss » 2016-01-22, 19:40

a same tulejki M14x1.25 mozna kupic?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: wujcio » 2016-01-22, 19:55

Sprężynka w głowicy to średni patent bo kilka razy odkręcisz i dokręcisz świecę i Ci się ona wykręci lub zatnie.

Tam jest dojście więc robi się specjalną redukcję z kołnierzem i od spodu się zaklepuje wtedy nie ma prawa żeby coś się wykręciło.
Moim zdaniem sprężynki nadają się tylko w miejsca gdzie tych gwintów nie odkręca się zbyt często.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint? Szpilka cylindra

Post autor: halcik » 2016-01-22, 20:29

Zaklepana tulejka zmienia położenie świecy w głowicy, bywa nieszczelna po jakimś czasie- inaczej rozszerza się aluminium, inaczej stal, mosiądz czy co sobie w to miejsce wymyślicie.
A przy cdi ile razy w roku wykręcamy świecę? A czytając opinię na innym forum spirala utrzymuje ciśnienie albo robi to podkładka świecy.
Oczywiście możemy założyć długą świecę i przetestować działanie silnika w pełnym zakresie obrotów

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości