Wybijanie tulei z cylindra.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: Wężu » 2008-02-07, 17:55

Mam takie pytanie. Jak (i czy da się) wybić tuleje z cylindra od WSK 125???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: 1angel » 2008-02-07, 18:03

w s01 raczej nie bo tuleja jest zalewana , a w W2 podobno jest taka możliwość ale trudno to wykonać w domowych warunkach bez odpowiednich narzędzi
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-07, 18:09

Poczytaj rykuna posty --> pisał już o tym. W S01 to chyba tylko pozostaje roztoczenie starej i wprasowanie nowej. Co chcesz robić z cylindrem?

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: pawe86 » 2008-02-07, 18:15

jezeli masz aluminiowe zebra to powinno sie udac, trzeba podgrzac uzebrowanie i najlepiej z chlodzic tyleje od srodka, i w tedu probowac wybijac....

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: rykun » 2008-02-07, 18:44

pawe86 pisze:jezeli masz aluminiowe zebra to powinno sie udac, trzeba podgrzac uzebrowanie i najlepiej z chlodzic tyleje od srodka, i w tedu probowac wybijac....
Wszystko się zgadza. A co zrobisz z kołnierzem który jest zalany w użebrowanie i ustala pozycje tulei? Widziałem takich co naciskali siłą która łamała tuleje lub ożebrowanie, właśnie dlatego bo "coś" ją w środku trzymało. Kiedyś próbowałem z komara wycisnąć tuleje i też nie szło. Jedyne rozwiązanie to jest wytoczyć ją co w cale nie jest takie łatwe, gdyż trzeba mieć odpowiedni nóż i sporo czasu. Mam teraz rzemieślniczy cylinder do wsk 175 i z nim sie pobawię. Może z niego pójdzie. Teraz poluje na żeliwo z Krotszyna i duży gaźnik. Trzeba się wziąć do roboty bo wiosna idzie.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: Wężu » 2008-02-07, 20:39

ŻbiKu pisze:Co chcesz robić z cylindrem?
Mam kilka cylindrów z czego wybrałem 2. Jeden aluminiowy stan użebrowania i gwintu bdb ale niestety tuleja jest ułamana. Drugi żeliwny stan tulei bbd ale za to żeberka połamane. Więc pomyślałem czy nie dało by się tych dwóch połaczyć w jedno tak jak to robią w Komarkach.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-08, 02:02

Utrudniasz sobie życie, weź byle jaki z dobrym gwintem i żeberkami-->oddaj na szlif ciesz się jazdą.
rykun pisze:rzemieślniczy cylinder do wsk 175
Ciekawe, gdzie takie sprzedają? Jeszcze nie widziałem nigdzie :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: rykun » 2008-02-08, 18:32

Bardziej niż o rzemieślniczy chodziło mi o kupiony w dzisiejszych czasach. Rok temu kosztował ok 200zł. Wątpię że sprzedają jeszcze powszechnie oryginały. W takim razie musieli wyprodukować duży zapas. Mój cylinder miał sporo niedoróbek dlatego sądzę że może być podróbą. Z tymi cylindrami to nigdy nie można mieć pewności. Trzeba pokombinować z wiatrowskimi silnikami od shl. Może dopiero pod koniec produkcji robili zalewane tuleje bo chcieli ograniczyć koszty. Jak komuś uda się w całości wyciągnąć tuleje to liczę że się podzieli z nami wiadomościami.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wybijanie tulei z cylindra.

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-08, 18:37

Można kupić powszechnie oryginalne cylindry jak i wiele części do WSK175. Z tego co wiem wyprodukowano dużo większy zapas części niż do 125, zapewne dlatego że WSK175 było mniej montowanych w całość i sprzedawanych. U mnie w mieście bardzo wiele części jest dostępnych (szczególnie do silnika), jednak wszystko na zamówienie na miejscu nie ma ;) Na Skuter Dębica cylinder, tłok i pierścienie kosztują razem 240zł - niby oryginał.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości