Problem z wałem po regeneracji

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-21, 15:39

Witam. Odebrałem przed chwilą wał od pana Lubińskiego i nie wiem dlaczego źle zregenerował mi lewy czop. Teraz będę musiał założyć dwa łożyska obok siebie i na końcu simmering, który powinien być w środku. Co o tym myślicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: krzysiek200 » 2014-08-21, 17:26

A nie lepiej porozmawiać z ty Panem i wyjaśnić wątpliwości.

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-21, 18:22

Można tylko zastanawiam się czy to ma jakieś znaczenie w którym miejscu będzie simmering? Jak łożyska będą smarowane olejem z mieszanki to chyba nic się nie stanie? Przecież od strony magneta pracują tak samo i to w większej odległości od siebie a to, że czop wału będzie podparty 12 mm dalej od końca to też nie powinno niczemu zaszkodzić. Plusem na pewno jest to, że nie trzeba wyciągać łożyska przy wymianie simmeringu. Pomoże ktoś jeszcze? :)

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Alien » 2014-08-21, 21:17

Lukasz555 pisze:i nie wiem dlaczego źle zregenerował mi lewy czop
A w jakim stanie oddałeś wał?
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1452
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Muciek » 2014-08-21, 21:30

To jest w ogóle ten wał co wysyłałeś?

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-21, 22:04

To jest ten co wysłałem.
Alien zobacz jeszcze poniższe zdjęcie. Chodzi mi o to, że czop powinien być napawany czy jak to się tam zwie w miejscu zaznaczonym na zielono a on to zrobił w miejscu zaznaczonym na czerwono. Powierzchnia jest chropowata więc nie ma możliwości założenia simmeringu tak jak w fabryce - między łożyskami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: BikerDS » 2014-08-21, 22:18

Nie ulega kwestii, że źle Ci zrobił i z pewnością nie pchałbym tam simmeringa pośrodku jak powinno być, myślę że powinieneś zacząć od kontaktu z Panem Lubińskim. Niestety, ale tą kwestię wykonał nieprawidłowo. Napisz jak będziesz po kontakcie. Z pewnością coś musi Ci zaproponować. Rekompensata, wymiana czopu wraz z kołem etc. Oczywiście grzecznie i z kulturą, ale stanowczo.

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-22, 19:19

Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1452
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Muciek » 2014-08-22, 19:33

Lukasz555 pisze:: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..."
;D ;D ;D
No daj ten uszczelniacz na sam koniec czopu i 2 łożyska obok siebie...

jannex
Posty: 649
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: jannex » 2014-08-22, 21:34

Lukasz555 pisze:Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?
Pojechać i walnąć go tym wałem w durną czapkę za to że spartaczył robotę.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: BikerDS » 2014-08-22, 21:39

BikerDS pisze:Oczywiście grzecznie i z kulturą, ale stanowczo.
Mogłeś naciskać, no ale cóż... rozmowy nie słyszałem, oceniać też Cie nie będę. Tak jak poprzednicy, obok siebie i tyle, będzie OK.

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-22, 22:14

jannex pisze:
Lukasz555 pisze:Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?
Pojechać i walnąć go tym wałem w durną czapkę za to że spartaczył robotę.
Po za tym czopem wał jest zrobiony elegandzko. :) Nowa korba zmd z oryginalną tulejką (ja mu wysłałem oryginalną tulejkę to pewnie wziął dla siebie) Blachy ładnie założone. Prawie nie widać, że były ściągane. :) Sprawdzałem jak jest wycentrowany i też nie mam zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: BikerDS » 2014-08-22, 22:26

Lukasz555 pisze:Nowa korba zmd z oryginalną tulejką (ja mu wysłałem oryginalną tulejkę to pewnie wziął dla siebie)
Nie kumam tego.

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-23, 09:34

Wysłałem mu oryginalną tulejkę sworznia, bo myślałem, że założy ją do mojego korbowodu, a wczoraj jak dzwoniłem do niego i pytałem się coś o tą tulejkę to mi powiedział, że jest nowa, fabryczna razem z korbowodem. Ciekaw jestem, co by zrobił jakbym mu nie wysłał oryginalnej tulejki.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1452
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Muciek » 2014-08-23, 09:58

Było sobie kupić korbę na igiełce a nie świrować z tymi starociami :P

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: BikerDS » 2014-08-23, 22:12

Dokładnie ;)

Lukasz555
Posty: 87
Rejestracja: 2014-01-04, 17:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 84 i 85r.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: Lukasz555 » 2014-08-23, 22:54

Muciek pisze:Było sobie kupić korbę na igiełce a nie świrować z tymi starociami :P
Myślicie, że taka korba dłużej wytrzyma od oryginału?
Ja nie chciałem się pchać w coś takiego, ponieważ mam dużo nowych oryginalnych części do silnika i ogólnie chciałbym żeby cały motocykl był w jak największym stopniu oryginalny. Na dzień dzisiejszy w silniku współczesne byłyby tylko śruby, łożyska, simmeringi, zabezpieczenia sworznia, uszczelki i olej :-D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 690
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: BikerDS » 2014-08-23, 23:43

Warto, ale spokojnie, zostaw jak jest. Zrobisz może kiedyś, następnym razem ;)

Awatar użytkownika
grand
Posty: 72
Rejestracja: 2013-05-29, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: drz 400
wsk 125
Lokalizacja: Uc (Łódź)
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: grand » 2014-08-28, 18:08

nie żebym Cie napuszczał ale wydałeś kasę a gościu spartolił robotę. powinien to poprawić jeśli podchodzi do sprawy poważnie i profesjonalnie, ale to tylko moje zdanie.

rubens
Posty: 11
Rejestracja: 2014-07-22, 15:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,SHL M11, MZ250
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem po regeneracji

Post autor: rubens » 2014-11-14, 18:01

Jak tam sprawa z wałem?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość