Strona 1 z 2

Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 15:39
autor: Lukasz555
Witam. Odebrałem przed chwilą wał od pana Lubińskiego i nie wiem dlaczego źle zregenerował mi lewy czop. Teraz będę musiał założyć dwa łożyska obok siebie i na końcu simmering, który powinien być w środku. Co o tym myślicie?

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 17:26
autor: krzysiek200
A nie lepiej porozmawiać z ty Panem i wyjaśnić wątpliwości.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 18:22
autor: Lukasz555
Można tylko zastanawiam się czy to ma jakieś znaczenie w którym miejscu będzie simmering? Jak łożyska będą smarowane olejem z mieszanki to chyba nic się nie stanie? Przecież od strony magneta pracują tak samo i to w większej odległości od siebie a to, że czop wału będzie podparty 12 mm dalej od końca to też nie powinno niczemu zaszkodzić. Plusem na pewno jest to, że nie trzeba wyciągać łożyska przy wymianie simmeringu. Pomoże ktoś jeszcze? :)

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 21:17
autor: Alien
Lukasz555 pisze:i nie wiem dlaczego źle zregenerował mi lewy czop
A w jakim stanie oddałeś wał?

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 21:30
autor: Muciek
To jest w ogóle ten wał co wysyłałeś?

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 22:04
autor: Lukasz555
To jest ten co wysłałem.
Alien zobacz jeszcze poniższe zdjęcie. Chodzi mi o to, że czop powinien być napawany czy jak to się tam zwie w miejscu zaznaczonym na zielono a on to zrobił w miejscu zaznaczonym na czerwono. Powierzchnia jest chropowata więc nie ma możliwości założenia simmeringu tak jak w fabryce - między łożyskami.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-21, 22:18
autor: BikerDS
Nie ulega kwestii, że źle Ci zrobił i z pewnością nie pchałbym tam simmeringa pośrodku jak powinno być, myślę że powinieneś zacząć od kontaktu z Panem Lubińskim. Niestety, ale tą kwestię wykonał nieprawidłowo. Napisz jak będziesz po kontakcie. Z pewnością coś musi Ci zaproponować. Rekompensata, wymiana czopu wraz z kołem etc. Oczywiście grzecznie i z kulturą, ale stanowczo.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 19:19
autor: Lukasz555
Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 19:33
autor: Muciek
Lukasz555 pisze:: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..."
;D ;D ;D
No daj ten uszczelniacz na sam koniec czopu i 2 łożyska obok siebie...

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 21:34
autor: jannex
Lukasz555 pisze:Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?
Pojechać i walnąć go tym wałem w durną czapkę za to że spartaczył robotę.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 21:39
autor: BikerDS
BikerDS pisze:Oczywiście grzecznie i z kulturą, ale stanowczo.
Mogłeś naciskać, no ale cóż... rozmowy nie słyszałem, oceniać też Cie nie będę. Tak jak poprzednicy, obok siebie i tyle, będzie OK.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 22:14
autor: Lukasz555
jannex pisze:
Lukasz555 pisze:Dzwoniłem i tyle się dowiedziałem: "Nasunie pan kilka razy łożysko to się wygładzi..." Załamka. Co ja mam z tym teraz zrobić?
Pojechać i walnąć go tym wałem w durną czapkę za to że spartaczył robotę.
Po za tym czopem wał jest zrobiony elegandzko. :) Nowa korba zmd z oryginalną tulejką (ja mu wysłałem oryginalną tulejkę to pewnie wziął dla siebie) Blachy ładnie założone. Prawie nie widać, że były ściągane. :) Sprawdzałem jak jest wycentrowany i też nie mam zastrzeżeń.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-22, 22:26
autor: BikerDS
Lukasz555 pisze:Nowa korba zmd z oryginalną tulejką (ja mu wysłałem oryginalną tulejkę to pewnie wziął dla siebie)
Nie kumam tego.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-23, 09:34
autor: Lukasz555
Wysłałem mu oryginalną tulejkę sworznia, bo myślałem, że założy ją do mojego korbowodu, a wczoraj jak dzwoniłem do niego i pytałem się coś o tą tulejkę to mi powiedział, że jest nowa, fabryczna razem z korbowodem. Ciekaw jestem, co by zrobił jakbym mu nie wysłał oryginalnej tulejki.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-23, 09:58
autor: Muciek
Było sobie kupić korbę na igiełce a nie świrować z tymi starociami :P

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-23, 22:12
autor: BikerDS
Dokładnie ;)

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-23, 22:54
autor: Lukasz555
Muciek pisze:Było sobie kupić korbę na igiełce a nie świrować z tymi starociami :P
Myślicie, że taka korba dłużej wytrzyma od oryginału?
Ja nie chciałem się pchać w coś takiego, ponieważ mam dużo nowych oryginalnych części do silnika i ogólnie chciałbym żeby cały motocykl był w jak największym stopniu oryginalny. Na dzień dzisiejszy w silniku współczesne byłyby tylko śruby, łożyska, simmeringi, zabezpieczenia sworznia, uszczelki i olej :-D

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-23, 23:43
autor: BikerDS
Warto, ale spokojnie, zostaw jak jest. Zrobisz może kiedyś, następnym razem ;)

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-08-28, 18:08
autor: grand
nie żebym Cie napuszczał ale wydałeś kasę a gościu spartolił robotę. powinien to poprawić jeśli podchodzi do sprawy poważnie i profesjonalnie, ale to tylko moje zdanie.

Re: Problem z wałem po regeneracji

: 2014-11-14, 18:01
autor: rubens
Jak tam sprawa z wałem?