Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
halk88
Posty: 10
Rejestracja: 2014-10-09, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 B3
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Kontaktowanie:

Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: halk88 » 2015-02-08, 22:59

Witam, proszę o poradę co to za pierścienie z dawnej produkcji Poznańskiej ??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... df362.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/957 ... 51fdd.html

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-08, 23:28

Chyba troche wróżenie z fusów. Obstawiam, że dawna produkcja - sądzę tak po kwadratowych zamkach pierścieni.

halk88
Posty: 10
Rejestracja: 2014-10-09, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 B3
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: halk88 » 2015-02-08, 23:52

kupione od kikiego czyli loteria
http://olx.pl/oferta/nowy-tlok-wsk-wfm- ... 0a75846c7b
zapewniał że produkcja PRL Poznań..
a inne pytanie czy występują podobne podróbki z kwadratowymi zamkami??

franq87
Posty: 966
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: franq87 » 2015-02-09, 10:51

Delta Łódź(poźniejsza Prima).
Podróbki z kwadratowymi zamkami istnieją owszem, jeśli będzie kogoś to interesowało opiszę po czym poznać. Twoje są oryginalne ,ponieważ wytwórnia silników stosowała pierścienie z Łódzkiego państwowego zakładu(specjalizującego się w produkcji pierścieni tłokowych). WSK Poznań nie produkowała pierścieni a m.in. tłoki silników i maszyn.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 367
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: brobmw » 2015-02-09, 11:17

Mnie to interesuje więc jeśli możesz franq87 to opisz co i jak z tymi pierścieniami.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Texas Ranger
Posty: 1215
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-09, 13:06

Jak możesz to napisz jeszcze gdzie kupić takie "w miarę".

franq87
Posty: 966
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: franq87 » 2015-02-09, 18:01

Opiszę sytuację która dotyczy silników S01, a więc po kolei:
Pierścienie silników S01 były produkowane z tulei żeliwnej toczonej na "zero" (np. pierścienie ''nominalne" z tulei fi 52,00) ,po wycięciu krążków ,szlifowane były zamki ,oraz przecinane piłką 0,2mm .Następnie po rozchyleniu trafiały do hartowania. Dzięki takiej procedurze nowy pierścień po wstawieniu do tulei cylindra 52,00 miał szczelinę o grubości piłki tnącej, czyli 0,2mm, oraz miał dobry kształt(był kołem). Oczywiście wytwórnia stosowała selekcjonowane cylindry nominalne (do 0,03mm na plusie) więc przy wstawieniu nowego pierścienia do tulei 52,03 szczelina zamka wynosiła w przybliżeniu 0,3mm( 0,03x 3,14=0,0942; 0,2+0,0942=0,2942) co było zgodne z założeniami, które nakazywały szczelinę dla nowego pierścienia w granicach 0,2-0,35mm. I teraz do rzeczy:
Dobry pierścień wyróżniają cechy, mianowicie:
-po wstawieniu w tuleję dolega do niej na co najmniej 90% powierzchni
-do jego rozprężania należy użyć około 50% więcej siły, niż do ściskania
Ponieważ na rynku zauważalny był deficyt dobrych pierścieni ,a te które były ceniono na co najmniej 10zł za sztukę ,pewna hurtownia( w tym miejscu nie chcę podawać jej nazwy) zaczęła dystrybuować pierścienie ,które do złudzenia przypominają te oryginalne. Przeciętny użytkownik na pierwszy rzut oka nie zauważy różnic, ponieważ panuje przekonanie ,że jak pierścień ma kwadratowy zamek to jest oryginalny( dot. S01). A więc różnice: pierścienie podrabiane maja zamek przerobiony z okrągłego na kwadratowy i wtedy na końcach można zauważyć ślady po zamku okrągłym, oraz są te zamki szlifowane po hartowaniu rzecz jasna co jest również zauważalne(pierścień jest czarny, zamek szary). Mało tego są pierścienie przerabiane z większego nadwymiaru ,aby nie było widać śladów poprzedniej obróbki co powoduje, że pierścień po wstawieniu do tulei nie jest kołem( w tym celu na początku opisałem w skrócie etapy produkcji).Są więc to pierścienie marnej jakości, słabo uszczelniają .
Teraz o zamiennikach:
-pierścienie Motus są szlifowane(gładzone) na końcowym etapie produkcji, co powoduje prześwity po wstawieniu do tulei, oraz zwiększenie szczeliny, do tego są rozchylane nieprawidłowo,
-pierścieni chińskich nie chce mi się opisywać,
-dobre pierścienie są firmy K.Derda( tuleje Krotoszyn obecnie Mahle)wykonanie prawidłowe
-dosyć dobre są tajwańskie RDI (dostepne na SD)
Oczywiście wszystkie te maja okrągłe zamki.

Texas Ranger
Posty: 1215
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-09, 21:08

Dzięki za interesujący wykład.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 367
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: brobmw » 2015-02-09, 21:35

Ja również dziękuję.Może warto było by to przenieść do jakiegoś poradnika typu "Porady"czy coś w tym stylu?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 691
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: BikerDS » 2015-02-09, 21:48

Powiedz nam zatem jeszcze tak w kontekście PRIMY. Po pierwsze czy Prima produkowała kiedyś dla WSK pierścienie jako oryginalne? Czy owe Primy są najlepsze nadal czy są lepsze , chociażby rzeczone RDI?

franq87
Posty: 966
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: franq87 » 2015-02-09, 23:13

Fabryka Pierścieni Tłokowych "DELTA" Łódź to obecna FPT ''PRIMA'' Łódź(od 1997r), a między czasie zakład nazywał się też "FAPIT",a więc to ten sam zakład.
Prima jeszcze niedawno produkowała pierścienie do WSK(chromowane do Wiatra również) i były dokładnie takie same jak te produkowane wcześniej, poza jednym szczegółem- były sygnowane logiem FPT.
Łódzki zakład produkował pierścienie do wszystkich polskich silników na pierwszy montaż i np. w mieleckim i andrychowskim leylandzie uznawane są do dziś za najlepsze. Dziś produkują pierścienie do większości silników sam. osobowych, ciężarowych, kompresorów.
Ciężko mi powiedzieć, czy RDI są lepsze. Mogę powiedzieć tyle, że są dobrze wykonane, maja właściwy kształt, wysokość, w silniku pracują cicho, po montażu ciśnienie w cylindrze jest dobre, ale pojawiły się stosunkowo niedawno ,więc nie wiem jak zachowują się na dłuższą metę. Łódzkie są sprawdzone w S01 ich żywotność to zazwyczaj ok 12 000km.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 533
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

Post autor: qpa » 2015-02-09, 23:15

Gdzie mozna kupić te pierścienie od Primy? tylko bezpośrednio u nich?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość