Strona 1 z 1

Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-08, 22:59
autor: halk88
Witam, proszę o poradę co to za pierścienie z dawnej produkcji Poznańskiej ??
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec ... df362.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/957 ... 51fdd.html

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-08, 23:28
autor: Mateusz WSK
Chyba troche wróżenie z fusów. Obstawiam, że dawna produkcja - sądzę tak po kwadratowych zamkach pierścieni.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-08, 23:52
autor: halk88
kupione od kikiego czyli loteria
http://olx.pl/oferta/nowy-tlok-wsk-wfm- ... 0a75846c7b
zapewniał że produkcja PRL Poznań..
a inne pytanie czy występują podobne podróbki z kwadratowymi zamkami??

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 10:51
autor: franq87
Delta Łódź(poźniejsza Prima).
Podróbki z kwadratowymi zamkami istnieją owszem, jeśli będzie kogoś to interesowało opiszę po czym poznać. Twoje są oryginalne ,ponieważ wytwórnia silników stosowała pierścienie z Łódzkiego państwowego zakładu(specjalizującego się w produkcji pierścieni tłokowych). WSK Poznań nie produkowała pierścieni a m.in. tłoki silników i maszyn.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 11:17
autor: brobmw
Mnie to interesuje więc jeśli możesz franq87 to opisz co i jak z tymi pierścieniami.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 13:06
autor: Texas Ranger
Jak możesz to napisz jeszcze gdzie kupić takie "w miarę".

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 18:01
autor: franq87
Opiszę sytuację która dotyczy silników S01, a więc po kolei:
Pierścienie silników S01 były produkowane z tulei żeliwnej toczonej na "zero" (np. pierścienie ''nominalne" z tulei fi 52,00) ,po wycięciu krążków ,szlifowane były zamki ,oraz przecinane piłką 0,2mm .Następnie po rozchyleniu trafiały do hartowania. Dzięki takiej procedurze nowy pierścień po wstawieniu do tulei cylindra 52,00 miał szczelinę o grubości piłki tnącej, czyli 0,2mm, oraz miał dobry kształt(był kołem). Oczywiście wytwórnia stosowała selekcjonowane cylindry nominalne (do 0,03mm na plusie) więc przy wstawieniu nowego pierścienia do tulei 52,03 szczelina zamka wynosiła w przybliżeniu 0,3mm( 0,03x 3,14=0,0942; 0,2+0,0942=0,2942) co było zgodne z założeniami, które nakazywały szczelinę dla nowego pierścienia w granicach 0,2-0,35mm. I teraz do rzeczy:
Dobry pierścień wyróżniają cechy, mianowicie:
-po wstawieniu w tuleję dolega do niej na co najmniej 90% powierzchni
-do jego rozprężania należy użyć około 50% więcej siły, niż do ściskania
Ponieważ na rynku zauważalny był deficyt dobrych pierścieni ,a te które były ceniono na co najmniej 10zł za sztukę ,pewna hurtownia( w tym miejscu nie chcę podawać jej nazwy) zaczęła dystrybuować pierścienie ,które do złudzenia przypominają te oryginalne. Przeciętny użytkownik na pierwszy rzut oka nie zauważy różnic, ponieważ panuje przekonanie ,że jak pierścień ma kwadratowy zamek to jest oryginalny( dot. S01). A więc różnice: pierścienie podrabiane maja zamek przerobiony z okrągłego na kwadratowy i wtedy na końcach można zauważyć ślady po zamku okrągłym, oraz są te zamki szlifowane po hartowaniu rzecz jasna co jest również zauważalne(pierścień jest czarny, zamek szary). Mało tego są pierścienie przerabiane z większego nadwymiaru ,aby nie było widać śladów poprzedniej obróbki co powoduje, że pierścień po wstawieniu do tulei nie jest kołem( w tym celu na początku opisałem w skrócie etapy produkcji).Są więc to pierścienie marnej jakości, słabo uszczelniają .
Teraz o zamiennikach:
-pierścienie Motus są szlifowane(gładzone) na końcowym etapie produkcji, co powoduje prześwity po wstawieniu do tulei, oraz zwiększenie szczeliny, do tego są rozchylane nieprawidłowo,
-pierścieni chińskich nie chce mi się opisywać,
-dobre pierścienie są firmy K.Derda( tuleje Krotoszyn obecnie Mahle)wykonanie prawidłowe
-dosyć dobre są tajwańskie RDI (dostepne na SD)
Oczywiście wszystkie te maja okrągłe zamki.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 21:08
autor: Texas Ranger
Dzięki za interesujący wykład.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 21:35
autor: brobmw
Ja również dziękuję.Może warto było by to przenieść do jakiegoś poradnika typu "Porady"czy coś w tym stylu?

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 21:48
autor: BikerDS
Powiedz nam zatem jeszcze tak w kontekście PRIMY. Po pierwsze czy Prima produkowała kiedyś dla WSK pierścienie jako oryginalne? Czy owe Primy są najlepsze nadal czy są lepsze , chociażby rzeczone RDI?

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 23:13
autor: franq87
Fabryka Pierścieni Tłokowych "DELTA" Łódź to obecna FPT ''PRIMA'' Łódź(od 1997r), a między czasie zakład nazywał się też "FAPIT",a więc to ten sam zakład.
Prima jeszcze niedawno produkowała pierścienie do WSK(chromowane do Wiatra również) i były dokładnie takie same jak te produkowane wcześniej, poza jednym szczegółem- były sygnowane logiem FPT.
Łódzki zakład produkował pierścienie do wszystkich polskich silników na pierwszy montaż i np. w mieleckim i andrychowskim leylandzie uznawane są do dziś za najlepsze. Dziś produkują pierścienie do większości silników sam. osobowych, ciężarowych, kompresorów.
Ciężko mi powiedzieć, czy RDI są lepsze. Mogę powiedzieć tyle, że są dobrze wykonane, maja właściwy kształt, wysokość, w silniku pracują cicho, po montażu ciśnienie w cylindrze jest dobre, ale pojawiły się stosunkowo niedawno ,więc nie wiem jak zachowują się na dłuższą metę. Łódzkie są sprawdzone w S01 ich żywotność to zazwyczaj ok 12 000km.

Re: Co to za pierścienie z jakiej produkcji wsk 125 R2

: 2015-02-09, 23:15
autor: qpa
Gdzie mozna kupić te pierścienie od Primy? tylko bezpośrednio u nich?