Problem z sworzniem
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Problem z sworzniem
Witam problem właśnie mam z wduszeniem sworznia. Ma ktoś jakiś bezbolesny sposób? Mi w ogóle nie chce się wpasować w tulejkę na korbowodzie.
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Główkę korbowodu podgrzej a sworzeń włóż do zamrażalnika i wyjmij go tuż przed montażem.
Oczywiście jeśli masz wszystko dobrze spasowane.
Oczywiście jeśli masz wszystko dobrze spasowane.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Napisz co to tam masz, wprasowałeś nową tulejkę w korbę? Sworzeń zmieniałeś i teraz nie wchodzi czy co? To ma wchodzić bez podgrzewania.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Tak jak mówisz nowa tuleja i nowy sworzeń i nie wchodzi. To ma wejść z podgrzewaniem czy bez? Kiedyś robiłem bez i było ok.
- Jogurt
- Posty: 327
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Musi wejść bez grzania, sworzeń powinien chodzić ciasno ale suwliwie. Chyba będziesz musiał rozwiercać tulejkę.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Tuleja do rozwiercenia , nowe ze sklepu są zrobione na mniejszy wymiar.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
W domowy sposób mogę to zrobić czy tylko tokarz?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Jak masz rozwiertak nastawny obejmujący rozmiar tulejki i umiejętności posługiwania się nim to zrobisz.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
No to nie mam. A na jaki wymiar powinna być rozwiercona tulejka?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
W książce napraw jest napisane jaki ma być luz względem sworznia.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
To co kocham... Gdybym miał taką książkę to bym się nie pytał. A jak bym miał w pip wolnego czasu to bym poszukał samemu i bym się nie prosił.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Jak się nie ma czasu ani podstawowej wiedzy to się nie powinno brać za remonty. Tutaj ją znajdziesz http://www.wueska.pl/viewforum.php?f=123
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Serock
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Idzie jeszcze gdziekolwiek kupić sworzeń żebym nie musiał go rozwiercać? Bo jakieś kilka lat temu nie było z tym problemu.
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Problem z sworzniem
Stary... jak byś nawet kupił sworzeń z zaniżonym wymiarem(choć takich nie ma), to będzie za luźny w piastach tłoka. Nowe tulejki są 0,2-0,3mm na minus od wymiaru ,do tego po wciśnięciu jeszcze ok 0,1mm się wymiar zaniża. W domowych warunkach można to zrobić rozwiertakiem ręcznym z wprowadzeniem ,oraz koniecznie ze skrętnymi ostrzami. Innym bez wprawy nie zrobisz, do tego dochodzi prostopadłość do osi sworznia. Taniej, i zdrowiej dla ciebie będzie jeśli zaniesiesz to do warsztatu. A kiedyś tulejki również były tak robione, bo po wciśnięciu otwór przyjmuje kształt otworu w korbowodzie, i aby to prawidłowo pracowało trzeba obrabiać wiórowo z zachowaniem luzu 0,01-0,02mm. W praktyce sworzeń powinien dać się wcisnąć z bardzo małym oporem bez wyczuwalnego luzu, jesli będzie za ciasno, nie będzie tam smarowania.
Bez urazy, rusz trochę myślenie sworzeń tam ma pracować w ruchu wahadłowym a ty chcesz to na siłę wciskać...
Bez urazy, rusz trochę myślenie sworzeń tam ma pracować w ruchu wahadłowym a ty chcesz to na siłę wciskać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości