WSK 125 - Remont silnika

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: franq87 » 2015-06-11, 21:15

fenq pisze:
A te wały to są coś warte? Z jednej strony są opinie aby unikać nowych a z drugiej tutaj taki proponujecie, dlatego pytam, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział.

Jedną chwileczkę, nie proponujecie bo w ciązy nie jestem, po drugie nikt tu nie jest fanatycznym wielbicielem PRLu
JA POLECAM WYROBY DOBRE, ORAZ OSOBIŚCIE PRZETESTOWANE w silniku, na kłach, i z przyrządami
Ten wał był już przeze mnie opisywany, jest on dobrze wyważony ,trzyma wymiary, materiały w porządku, jest też dobrze wyosiowany. Pod blachami jest taki jak oryginał. Jest to jedyny wał obecnie produkowany, który nadaje się do eksploatacji.
Ewelinka bardzo fajnie ,że znasz ten sklep ale mało chyba wiesz o dzisiejszych i PRlowskich produktach.
Widziałaś tamten stary wał? Czopy pod łożyska wytłuczone i co uważasz ,że samo przebicie korby lub jej regeneracja pomoże?
Regeneracja wału korbowego to naprawa całego zespołu nie samej korby ,więc tu trzeba też chromować czopy, dorabiać blachy ,poprawiać nakielki ,a Pan Lubiński z Iławy robi to? Bo zdajesie on tylko naprawia korbę a z resztą sobie radź.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-11, 23:30

franq87


Re: WSK 125 - Remont silnika

Postprzez Ewelinka » 2015-06-11, 16:26
Tylko PRL, lepiej regenerować stary o ile można lub kupić używkę niż kupić azjatycki.Tym bardziej że znam ten sklep.

Regenerować stary nie znaczy ten ze zdjęcia to była przenośnia, ten wał nadaje się na złom, czytaj dokładnie bo napisałem o ile można, niby nie wiem nic o jakości, a jaką tu masz jakość obecnego badziewia, cewki z kablem cienkim jak włos, zestawy naprawcze z puchnącym tłokiem i cylindrem co ma złe kanały, przerywacze które nie pasują, za krótkie linki w których pancerz się zwija.Owszem wyroby PRL nie grzeszyły zawsze jakością ale były o wiele lepsze niż chińszczyzna.
Każdy wkłada części jakie chce ale nie pisz mi że nie wiem o dzisiejszych produktach bo nie raz się przekonałem o jakości nie mówiąc o pasowaniu danego elementu.

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: fenq » 2015-06-12, 07:49

franq87 pisze:(...) Jedną chwileczkę, nie proponujecie bo w ciązy nie jestem(...)
Napisałem tak, ponieważ:
brobmw pisze:Regeneracja nie warta zachodu. Za tą kasę kup Duelsa.
Nie miałem zamiaru, żeby coś komuś zarzucać mam podobną sytuację u siebie i chciałem dopytać co sądzą inni.
Mój wał miał( a właściwie to już go nie miał) rozwalony wpust pod klin od strony magneta. Oddając do regeneracji w zakładzie powiedzieli mi, że tego napawać nie dadzą rady i zaproponowali mi wymianę tej strony wału od innej sztuki. Podszedłem do tego trochę sceptycznie i zabrałem od niego ten wał. Czytając ten post powstał dylemat czy nie lepiej dokonać zakupu z tamtej aukcji.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-12, 08:23

Ewelinka jakie masz doświadczenia z tym wałem?(na korbie Duelsa).
Ja potwierdzam opinie franka,już kilka sztuk montowałem u znajomych i wszystko jest OK.Proszę nie mylić tego produktu z tanią chinszczyzną za 100zł.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-12, 16:18

Panowie, proszę czytać posty uważnie, napisałem że jestem zwolennikiem stosowania oryginalnych części, kto co wkłada to silnika mnie nie interesuje, z doświadczenia wiem że mają mniejszą żywotność, osobiście jestem bardzo zrażony do miejsca o którym pisałem wcześniej.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: franq87 » 2015-06-12, 19:20

Fenq masz rację ,pospieszyłem się. A co do twojego wału jeśli zależy ci na swoim to można wymienić sam uszkodzony czop ,bo i tak trzeba chromować pod łożyska i szlifować wykorbienia więc po złożeniu wyjdzie oś. Jednak koszty podobne jak nowego.
Ewelinka z jakiego doświadczenia wiesz, że te wały mają mniejszą żywotność? Wały te pojawiły się w zimie ,więc dosyć niedawno. A korbowody duelsa montuję do różnych silników( Wały naprawiam sam) i w przypadku S01 nie rozlatują się wcześniej niż oryginalne. I tak dla przypomnienia Tajwan to nie china ,to dwie bardzo różne jakości. Mylisz pojęcia pojęcia porównując chińskie cylindry, przerywacze z tajwańskim wałem korbowym.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-12, 19:43

Nie mylę pojęć, sam zarzuciłeś mi że nie znam się na jakości obecnego towaru, ile części masz Tajwańskich a ile Chińskich do WSK, tak jak napisałem jestem zrażony do tego sklepu, nic bym tam nie kupił i nie jest to tylko moja opinia, kończmy temat każdy ma swoje racje. :razz:

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: franq87 » 2015-06-12, 22:40

Mylisz i nie potrafisz przyznawać się do pomyłek. Dyskusja potoczyła się do tego konkretnego jednego wału korbowego ,który jest dobrej jakości wyrobem tajwańskim, więc wyliczanie ile mamy towaru chińskiego a tajwańskiego jest co najmniej bezsensowne. Zrażony do sklepu możesz być, nie znaczy to jednak że ten wał jest marnej jakości bo go tam sprzedają. Przedstawianie rzeczy w ten sposób powoduje, że fora stają się niewiarygodne. Ja zaś podałem link do tego wału jako pierwszy lepszy wchodząc na allegro, następnym razem będę zwracał uwagę jeszcze na sklep.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-12, 22:53

Tu przecież nie chodzi o sklep tylko o dany produkt.
Nigdy niewiadomo na jakiego sprzedającego się trafi.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-12, 23:30

franq87

A niby w którym miejscu się pomyliłem.Strasznie Cię drażni to że mam inne zdanie niż Ty prawisz mi jakieś morały, a czy napisałem żeby nie kupować tego wału, chyba NIE, napisałem że jestem z częściami ZMD a azjatyckich nie polecam a Ty drążysz jak byś rozumy pozjadał, masz inne zdanie to OK.Ktoś pytał o wał, Ty poleciłeś Tajwan, ja ZMD i temat powinien się zakończyć bo to chodzi o remont silnika, każdy sam decyduje co kupi.

Więc nie pisz farmazonów, oskarżasz mnie że nie mam pojęcia o częściach, jak dałem parę przykładów to odwracasz kota ogonem.Jeżeli masz problem to pisz na PW a nie na Forum że się mylę, kim Ty jesteś żeby mi z pomyłkami wyskakiwać Nie oceniam Cie więc Ty też tego nie rób.

W jednym się zgadzam z Tobą -
Przez takie posty jak Twoje również sądzę że forum jest niewiarygodne bo siejesz przepychankę ze mną zamiast odpuścić bo każdy ma prawo mieć swoje zdanie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-13, 08:28

Będzie ktoś w najbliższym czasie składał stronę sprzęgła (zębatka, łańcuszek, kosz)i mógłby zrobić parę zdjęć części,podkładek oraz kolejnych kroków przy montażu? Poprzedni właściciel trochę zdekompletował silnik i moim zdaniem czegoś tam brakuje. :/ A robię ten silnik 1 raz.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-13, 09:26

Teoretycznie jest do tego schemat a praktycznie trzeba to zrobić trochę na wyczucie(podpierając się schematem).
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-13, 10:29

Na karterze pod koszem sprzęgłowym są rysy średnicy zębatki która zazębia się z półksiężycem. Czym to jest spowodowane? 8/ 8/

@edit
Zdjcie3457.jpg
Zdjcie3458.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Mixol » 2015-06-14, 10:58

Większość silników ma te rysy, luz na koszu w tulejce.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: brobmw » 2015-06-14, 12:40

Ewelinka pisze:Większość silników ma te rysy, luz na koszu w tulejce.
Dokładnie.
Prawdopodobnie kiedyś pękła sprężyna i zębatka opadła na karter.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-22, 11:32

Ma ktoś może rozłożoną stronę sprzegla? Potrzebuje pare wymiarow/zdjec.

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: Tomeekkkk » 2015-06-23, 14:05

Napisz co dokładnie potrzebujesz

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-24, 23:02

Wymiary/zdjęcia wszystkich podkladek które idą od strony sprzęgła i krótki opis która gdzie idzie.

@edit
Wodzik, jakby o coś tarł, wymiary popychacz 50 mm, wodzik 146 mm, kulka 0,04mm. Mógł się wyrobić? krzywy nie jest. Sprzęgło ciężko chodziło, nie odbijało. I nie było go w stu procentach (zgrzyty przy wrzucaniu biegów).
20150624_211350.jpg
20150624_211238.jpg
20150624_211149.jpg
@edit
Potrzebuje wymiary podkładki numer 10, 20.
sprzeglo.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wsk.waldo
Posty: 100
Rejestracja: 2015-05-23, 17:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1978
JAWA 50
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: wsk.waldo » 2015-06-26, 22:51

Pomocy :cool:

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 - Remont silnika

Post autor: zmyngut » 2015-06-27, 00:10


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości