Strona 1 z 2

Czy blachy na wale są konieczne? Jak je zamocować?

: 2008-03-26, 21:08
autor: roberts
Witam mam takie małe pytanko dostałem od kolegi wał do wsk nie ma on żadnych luzów taki w miarę lecz nie ma on osłon bocznych takich jak na załączonym zdjęciu czy ten wał sie nadaję czy trzeba by te osłony jakoś pozgrzewac prosze o pomoc bo mój wał już wymaga zmiany a nie stać mnie na nowy pozdro czekam a odpowiedzi

Re: wał wsk 125

: 2008-03-26, 21:10
autor: roberts
to nie jest mój wał to zdjęcie ściągłem z allegro żeby wam pokazać

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 09:32
autor: pawel15
Jeżeli załatwisz sobie takie blachy to koniecznie je nabij(zapunktuj) na wał. Albo w ostateczności możesz je delikatnie spawnąć migomatem ale naprawdę delikatnie.

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 09:56
autor: roberts
A czym grozi użytkowanie bez tych blach???

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 17:40
autor: Kermit
Jest tylko mały spadek mocy więc nie zepsuje ci to silnika ale ja bym radził założyc te blachy ;)

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 18:18
autor: 125 arek
50% mocy bez tych blach koniecznie je załuż

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 21:21
autor: roberts
ok dzięki za pomoc pozdro 3majcie sie

Re: wał wsk 125

: 2008-03-27, 22:37
autor: fanatyk 001
W skrzyni korbowej następuje wstępna kompresja mieszanki paliwowo powietrznej, zwiększenie powierzchni skrzyni korbowej spowoduje znaczne zmniejszenie kompresji podawanego paliwa czego skutkiem będzie znaczna utrata mocy. Zaspawanie osłon zakłóci prawidłowe wyważenie wału czego skutkiem może być uszkodzenie silnika, najlepszym sposobem jest zapunktowanie blach.

Problem z wałem

: 2008-06-27, 11:54
autor: Paweł1224
Chciałem sie was poradzić czy będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe jeżeli nie założę tych blaszek na wał co są po bokach?

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 13:39
autor: piotrek7533
Musisz mieć te blachy na wale bo inaczej powiększa sie szkodliwa pojemność skrzyni korbowej będzie mniejsze cisnienie się wytwarzać przez co wsk bedzie słabsza.Tak mi się to widzi ale niech kto sie bardziej zna ci powie.

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 13:48
autor: wueskajarka
Tutaj kolega już o to pytał http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=21 ... a&start=10" target="_blank

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 18:50
autor: Mieszko_94
a jesli jedna blaszka jest poluzowana to by jakos uszło

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 19:06
autor: piotrek7533
Wydaje mi się że jest ryzyko że w czasie jazdy może odpaść blacha.Najlepiej by było dać wał do mechanika żeby te blachy pozakładał.

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 21:55
autor: wueskajarka
Mieszko_94 pisze:a jesli jedna blaszka jest poluzowana to by jakos uszło
Ta "blaszka" nie dość że musi być, trzymać się to jeszcze powinna być szczelnie spasowana z wałem. Zarówno jej brak, luz lub nieszczelność spowoduje kłopoty 8-)

Re: Problem z wałem

: 2008-06-27, 22:15
autor: Maciek
Oj może ona narozrabiać ja w mojej B3 mam przecięty karter od niej wokół skrzyni korbowej jest piękny rówek i pęknięcie z przodu poprzedni właściciel już wcześniej kombinował z tym i przyspawał tą blache lecz to nic nie dało a dodatkowo spawy zachowały się jak zęby w pile.

Re: Problem z wałem

: 2008-07-02, 22:12
autor: Tukan
Czyli jest jakiś sposób aby ją szczelnie przymocować czy nie?

Re: Problem z wałem

: 2008-07-02, 22:17
autor: wueskajarka
Ano jest, zaklepać smarując wcześniej silikonem.

Re: Problem z wałem

: 2008-07-02, 22:47
autor: Tukan
Wątpię czy to stykanie, to komory wału często dostaje sie benzyna, (przy słabej już kompresji) która degraduje zwykły silikon. Poza tym, powstaje tam ciśnienie, które najprawdopodobniej "wydmuchało" by nawet benzyno odporny silikon...

PS. Nie jestem ekspertem, ale takie są moje przypuszczenia.

Re: Problem z wałem

: 2008-07-02, 23:03
autor: Stary
Możesz mieć dużo racji. Jednak wydaje mi się, że można by ten patent zastosować. Przy dobrze zamkniętych pokrywach wszystko powinno być ok. Silikon jak utworzy jedną masę to za chiny się do nie wydmucha przez mikroskopijne dziurki pomiędzy blachą, a przeciwciężarem.

Gorzej z tym co zauważyłeś - odpornością na benzynę ( i to w podwyższonej temperaturze ).

Re: Problem z wałem

: 2008-07-02, 23:09
autor: wueskajarka
Tkn pisze:Wątpię czy to stykanie, to komory wału często dostaje sie benzyna, (przy słabej już kompresji) która degraduje zwykły silikon. Poza tym, powstaje tam ciśnienie, które najprawdopodobniej "wydmuchało" by nawet benzyno odporny silikon...

PS. Nie jestem ekspertem, ale takie są moje przypuszczenia.
Też tak myślałem, ale Toyota składa silniki bez uszczelek na silikon (czerwony lub czarny). Koleś dał mi taką tubke i jest super.

PS. Też nie jestem ekspertem, ale praktykiem :-P