Pierścienie tłkowe ...

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-06, 18:39

Witam
Jakiś czas temu zakupiłem u "Skutera" pierścienie tłokowe do Wfm-ki.
Ciężko określić kto jest ich producentem ... Badowski odpada gdyż są
koloru czarnego hmm może Tajwan chociaż z tego co pamiętam w opisie
nie było to uwzględnione aktualnie coś tam mają oznaczone ....
Pytanie czy ktoś użytkuje bądź jest w stanie powiedzieć coś więcej ...
Pytanie może i banalne ... pierścienie już na miejscu razem z tłokiem CX ...

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: franq87 » 2015-09-06, 20:16

Pierścienie masz indyjskie spakowane przez RDI pewnie.
W tym silniku jeśli nie wyluzujesz tego tłoka na 0,10 mm powinieneś się bardziej nim martwić ,niż tymi pierścieniami.
Same pierścienie są kiepskie ,nowe świtają na dużej powierzchni po włożeniu do cylindra.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: czankete » 2015-09-06, 20:29

...w ubiegłym roku przy okazji innych zakupów na próbę zaopatrzyłem się w takie same pierścienie (u mnie w konfiguracji oryginalny nominalny alu cylinder + tłok almot) po założeniu luz w rowkach niewyczuwalny, co ciekawe nie widać prześwitów pomiędzy pierścieniem a cylindrem w chwili obecnej silnik jest na dotarciu, żadnych niepokojących objawów - wszystko pracuje cicho - powodów do narzekań brak. Na dzień dzisiejszy nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć, zobaczymy jak będzie po pierwszym tysiącu ;-)

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-06, 21:10

franq87 pisze:Pierścienie masz indyjskie spakowane przez RDI pewnie.
W tym silniku jeśli nie wyluzujesz tego tłoka na 0,10 mm powinieneś się bardziej nim martwić ,niż tymi pierścieniami.
Same pierścienie są kiepskie ,nowe świtają na dużej powierzchni po włożeniu do cylindra.
Aktualnie u "Skutera" dostępne są pierścienie Badowskiego czyli Motus oraz RDI ...
Gdy ja kupowałem nie było nic napisane prócz rozmiaru. Pasowanie tłok cylinder mam
zrobione na 0,09 mm. Twierdzisz, że tłok CX tak puchną ? Jak wiadomo do fumki potrzebuję
tłok pod sworzeń 12 mm wielkie wyboru nie ma ... oryginalnego jakoś nie mogłem trafić na drugi
szlif ... Wracając do pierścieni po włożeniu w cylinder luz na zamku książkowy 0,2 mm fakt przylegania
do gładzi cylindra nie sprawdziłem ... Silnik jeszcze na stole więc można wprowadzić poprawki ...
Ktoś na tym forum pisał, że RDI robi całkiem znośne pierdzionki .... nie wiedziałem, że bawią się
również w podróbkę ...
Wymieniać ? Jeśli tak to na co ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Savier » 2015-09-06, 21:37

Pierścienie z Prima Łódź?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: franq87 » 2015-09-06, 21:53

RDI pakuje różne pierścienie, sam uważałem że są one dobre jednak trzeba sprawdzać każdy pierścień ,bo co dostawa to inne. Ostatnio były lipne pod względem przylegania, dlatego tak napisałem. Sprawdź swoje pod względem przylegania, wysokości, sprężystości, jak będzie w porządku to je zostaw. Każdy tłok "puchnie" ,po to jednak nadaje mu się mniejsze średnice,lub owalny kształt w miejscach ,gdzie jest grubiej materiału, by się nie zacierał po zagrzaniu. CX jest okrągły ,łapie go najczęściej w okolicach piast, rzadziej w części pierścieniowej. Do tego ma za głębokie rowki pierścieniowe, wredne piasty i w ogóle z ch*jowych puszek jest odlany.
Do WFM-ki wybór jest kiepski ,nieco lepsze tłoki są z MotoImpex-u z resztą oryginalne FSO też nie były wspaniałe(pocieszeniem są prawidłowo wykonane otwory i rowki)
Sporo użytkowników tych maszyn przeszło na tłoki wueskowe.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-06, 21:54

Savier pisze:Pierścienie z Prima Łódź?
W junaku mam pierścienie z firmy Blus M.K. bazują na łódzkim towarze ...
Do tej pory 5 tys. przebiegi i wszystko gra ...
Silnik mam już złożony stąd pytanie czy czarne pierścienie "no name" są
aż tak tragiczne ... i lepiej wymienić ... podobnie sprawa ma się z tłokiem
tyle, że zmiana tłoka oznacza nowe pasowanie a co za tym idzie być może
kolejny szlif ...
Taki zestaw znalazłem do fumki http://allegro.pl/wfm-125-tlok-52-50-2- ... 77032.html
Pytanie almot vs cx, który mam zamontowany ?

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-06, 21:59

franq87 pisze:RDI pakuje różne pierścienie, sam uważałem że są one dobre jednak trzeba sprawdzać każdy pierścień ,bo co dostawa to inne. Ostatnio były lipne pod względem przylegania, dlatego tak napisałem. Sprawdź swoje pod względem przylegania, wysokości, sprężystości, jak będzie w porządku to je zostaw. Każdy tłok "puchnie" ,po to jednak nadaje mu się mniejsze średnice,lub owalny kształt w miejscach ,gdzie jest grubiej materiału, by się nie zacierał po zagrzaniu. CX jest okrągły ,łapie go najczęściej w okolicach piast, rzadziej w części pierścieniowej. Do tego ma za głębokie rowki pierścieniowe, wredne piasty i w ogóle z ch*jowych puszek jest odlany.
Do WFM-ki wybór jest kiepski ,nieco lepsze tłoki są z MotoImpex-u z resztą oryginalne FSO też nie były wspaniałe(pocieszeniem są prawidłowo wykonane otwory i rowki)
Sporo użytkowników tych maszyn przeszło na tłoki wueskowe.
Zgadza się każdy tłok puchnie i cudów nie ma ...
Podstawa to dobre pasowanie tłok cylinder a jeszcze
ważniejsza sprawa to dobre pierścienie ... przekonałem się
o tym w junaku ... tłok mam co prawda AK20 almot sporo już
przekręcił ... wymiana pierścieni i CR przyzwoite ...

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: franq87 » 2015-09-06, 22:00

Pierścienie Primy były i są bardzo dobre.
Dobrze wiedzieć ,że są już tłoki Almota pod fi 12 sworznia.
Cylinder można zawsze przehonować pod nowy tłok tego samego nadwymiaru, gdyby było za ciasno.
Almot na pewno będzie lepszy od CX-a, u wueski na 0,09mm nawet chodzą.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-07, 20:32

Witam
Zamówiłem tłok almotu dedykowany do fumki ....
Jak twierdzi sprzedawca jest to nowość ... AK12
Wywalam Cx-a ... tak jak Koledzy radzicie ....
Pierścienie Prima od dystrybutora ... nie wie
czy ma je na stanie. Gdzie jeszcze można takowe zakupić?
Junakowe zamawiałem w Blusie jutro wybadam temat
czy mają cosik do fumki. W janku mam zestaw tłok
almot AK 20 plus pierścienie blusa. Szlif na 0,06 mm.
Na początku, praktycznie pierwsze metry przyłapał do tego stopnia,
że zblokowało koło .... przyczyna zbyt uboga mieszanka,
winna była wyczepiona iglica gaźnika ....

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: Merfi » 2015-09-08, 12:05

Witka
Czy ktoś orientuję się gdzie "od ręki" dostępne są
pierścienie łódzkiej Primy ?
Jak wiadomo najlepiej wysyłkowo ...

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłkowe ...

Post autor: rss » 2015-09-08, 20:27

odezwij sie do sklepu w W-wie na Nowolipkach. tel 22 6310103,
jest jeszcze drugi na Zabkowskiej (tel nie pamietam)

ja do 175 kupilem od uzytkownika "piotrbe" - moze podbij do niego.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości