szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
mrzlo69
Posty: 87
Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kołczan City
Kontaktowanie:

szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: mrzlo69 » 2015-10-10, 12:31

Witam posiadam cylinder żeliwny, jest on do szlifu, posiadam tłok oryginał wsk 52.25 (1szlif) i nasuwa się pytanie czy zakładać ten tłok czy wybrać jakiś inny dzisiejszej produkcji. Jakie pierścienie polecacie? Gdzie najlepiej dać do szlifu?

Mam również tłoki bez żadnych oznaczeń z czasów prlu czy są one wgl coś warte? Wie ktoś może? :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: Savier » 2015-10-10, 12:58

Zakładaj ten tłok oryginalny. Są niby jakieś dobre dzisiejszej produkcji, ale nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że są lepsze.
Pierścienie od Prima Łódź
Co do szlifu to na forum ktoś się tym zajmuje, może warto do niego uderzyć :P. Ja od siebie mogę polecić intra z forum mz i Henryka Lubińskiego z Iławy.

mrzlo69
Posty: 87
Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kołczan City
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: mrzlo69 » 2015-10-10, 13:14


rożek
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-20, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: 2xWSK MO6B3
Lokalizacja: LCH
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: rożek » 2015-10-13, 20:17

Ja zawsze dobieram tłoki firmy almot. W mojej b3 mam tłok almotu i pierścienie z primy. Silnik jest usprawniony i był docierany ostro, tłok ani razu nie spuchł.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: Savier » 2015-10-13, 20:40

rożek pisze:Ja zawsze dobieram tłoki firmy almot. W mojej b3 mam tłok almotu i pierścienie z primy. Silnik jest usprawniony i był docierany ostro, tłok ani razu nie spuchł.
To podziwiam :D. Nie ma po co ryzykować jak są dobre tłoki dostępne :)

mrzlo69
Posty: 87
Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kołczan City
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: mrzlo69 » 2015-10-17, 14:42

Tłok almot powiadasz? Kolega kupił ten tłok w tym samym czasie co ja, moja wiesia jeszcze śmiga a w jego tłoku zamki od pierścieni się wykruszyły pierścienie ustawiły się w jednej płaszczyźnie przez to uciekła cała kompresja także dziękuję za takie tłoki :)

mrzlo69
Posty: 87
Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kołczan City
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: mrzlo69 » 2015-10-17, 14:49

cylinder który mam na nominalnym pierścieniu ma luz między zamkami 0.30mm , czy załapię się ten cylek na r1? jak myślicie?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka

Post autor: franq87 » 2015-10-17, 19:20

Cylinder nie zużywa się równomiernie. Jeżeli przesuwając od początku tulei do połowy długości szczelina zamka wzrośnie o 0,3mm to znaczy że jest ok 0,10mm zużycia tulei(na średnicy) ,bo 0,10mm x 3,14 = 0,314. To bardzo ogólne sprawdzenie ,bo nad oknem wydechowym jest zawsze duże zużycie którego ta metoda nie pozwala wyłapać. Z doświadczenia wynika że samą honownicą można wyprowadzić tuleje na R1 przy takim zużyciu, po wytaczaniu i dogładzaniu zostanie plama nad wspomnianym oknem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości