Witam posiadam cylinder żeliwny, jest on do szlifu, posiadam tłok oryginał wsk 52.25 (1szlif) i nasuwa się pytanie czy zakładać ten tłok czy wybrać jakiś inny dzisiejszej produkcji. Jakie pierścienie polecacie? Gdzie najlepiej dać do szlifu?
Mam również tłoki bez żadnych oznaczeń z czasów prlu czy są one wgl coś warte? Wie ktoś może?
Z góry dziękuję za pomoc
szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kołczan City
- Kontaktowanie:
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
Zakładaj ten tłok oryginalny. Są niby jakieś dobre dzisiejszej produkcji, ale nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że są lepsze.
Pierścienie od Prima Łódź
Co do szlifu to na forum ktoś się tym zajmuje, może warto do niego uderzyć . Ja od siebie mogę polecić intra z forum mz i Henryka Lubińskiego z Iławy.
Pierścienie od Prima Łódź
Co do szlifu to na forum ktoś się tym zajmuje, może warto do niego uderzyć . Ja od siebie mogę polecić intra z forum mz i Henryka Lubińskiego z Iławy.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kołczan City
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
czy masz na myśli tą oto firmę?
http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/asortyment/47
http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/asortyment/47
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-07-20, 18:34
- GG: 0
- Moje maszyny: 2xWSK MO6B3
- Lokalizacja: LCH
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
Ja zawsze dobieram tłoki firmy almot. W mojej b3 mam tłok almotu i pierścienie z primy. Silnik jest usprawniony i był docierany ostro, tłok ani razu nie spuchł.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
To podziwiam . Nie ma po co ryzykować jak są dobre tłoki dostępnerożek pisze:Ja zawsze dobieram tłoki firmy almot. W mojej b3 mam tłok almotu i pierścienie z primy. Silnik jest usprawniony i był docierany ostro, tłok ani razu nie spuchł.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kołczan City
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
Tłok almot powiadasz? Kolega kupił ten tłok w tym samym czasie co ja, moja wiesia jeszcze śmiga a w jego tłoku zamki od pierścieni się wykruszyły pierścienie ustawiły się w jednej płaszczyźnie przez to uciekła cała kompresja także dziękuję za takie tłoki
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kołczan City
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
cylinder który mam na nominalnym pierścieniu ma luz między zamkami 0.30mm , czy załapię się ten cylek na r1? jak myślicie?
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: szlif cylidra dobór pierścieni oraz tłoka
Cylinder nie zużywa się równomiernie. Jeżeli przesuwając od początku tulei do połowy długości szczelina zamka wzrośnie o 0,3mm to znaczy że jest ok 0,10mm zużycia tulei(na średnicy) ,bo 0,10mm x 3,14 = 0,314. To bardzo ogólne sprawdzenie ,bo nad oknem wydechowym jest zawsze duże zużycie którego ta metoda nie pozwala wyłapać. Z doświadczenia wynika że samą honownicą można wyprowadzić tuleje na R1 przy takim zużyciu, po wytaczaniu i dogładzaniu zostanie plama nad wspomnianym oknem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość