Dwa różne kartery

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-17, 21:39

Witam,
mam pytanko czy ktos składał silnik z dwóch rożnych karterów(jeden z silnika A drugi B). Dostałem w prezencie nową połówkę od strony koła zamachowego a druga mam niemalże w idealnym stanie. Pytanie:
1. nie składać bez Osiowania (kto to może wykonać)
2. składać i sie nie przejmować że łożyska mogą sie 3 razy szybciej zużyć (nie wiem na co może mieć jeszcze wpływ)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Mixol » 2016-02-17, 21:52

To loteria, widziałem silnik który miał 2 numery prawy karter był od dwuramówki i to chodziło, może być problem z biegami a osiowanie z tego co słyszałem jest dość drogie.

kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-17, 21:56

O skrzynie sie nie martwie te tuleje z psełdo brązu sie raczej dotrą. Ale jak wałki będą pod kątem to pewnie tak jak mówisz będzie lipa.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Mixol » 2016-02-17, 21:59

Jak się dotrze to będzie luz na walku i będzie potrzebny dentysta bo tryb zęby straci ;D

kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-17, 22:12

Dokladnie:)

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: rss » 2016-02-17, 22:19

to nie dentysta tylko protetyk raczej :D

a tak na powaznie - jako chlopak skladalem silniki od "3" w dowolnych konfiguracjach
i na karterach "nie od pary" i nic sie nie dzialo, wszystkie chodzily.
Otwory w karterach sa obrabiane dosc dokladnie, ale tulejki pod sruby do mocowania silnika
do ramy lepiej wciskac po skreceniu polowek srubami.

trwalosc takiego zestawu oczywiscie bedzie mniejsza, ale jesli nie planujesz rocznych przebiegow
po min 5 tys km to starczy na dlugo
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-17, 22:49

Dzięki za odpowiedź. To składam na tych karterach.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-17, 23:55

Sprawdź sobie różnicę w przylgni cylindra między 1 karterem a drugim. Jak jest różnica wyczuwalna, ja bym chociaż osiował względem położenia łożysk.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Mixol » 2016-02-18, 07:04

Może pochodzić ale mi by szkoda było roboty, przeważnie jest tak że skrzynia pada bardzo szybko, a jak chodzi to będzie latało.

kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-18, 08:33

Dzięki wszystkim za odpowiedz dodam zdjęcia z montazu.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-18, 12:51

składaj jedynie co to silnik wieksze wibracje dostanie i łozysk ana wale szybciej padną. skrzyni nic się nie stanie, bo skrzynia w 125 jest odporna. Osiowania dokonywano tylko na miejscach osadzenia łozysk wału a nie na skrzyni- do skrzyni (tych tulejek) jest inna płyta. Baza najpierw była robiona na powierzchniach styku karterów a potem dopiero wiercono otwory

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Mixol » 2016-02-18, 13:34

Jest odporna ale były przypadki że przy niespasowanych leciał tryb zdawczy, wkładali 2 karter nie do pary i było ok więc skrzynia może paść ale nie musi.Ja w mojej Zetce też miałem różne kartery, prawy był już pod nowy zapłon skrzynia była ok a ile km ktoś tak nakręcił niestety nie wiem.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-18, 15:20

Ja dziele problem na dwa
jeden to problemy z prawidłowym obsadzeniem wału na czterech łożyskach
skrzynia to drugi problem tyle że ją się normalnie dystansuje i jak się to zrobi to nie ma problemów , zakładając że wszystkie części są nie zużyte.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-18, 23:51

Kartery po osiowaniu, koszt 150 zł. Kartery na dzień dobry przy łożysku w główce korbowodu kwalifikują się do osiowania. Różnica między karterami na przylgni akurat w tym przypadku sięgała 0,15mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Texas Ranger » 2016-02-19, 10:02

Czy możesz polecić jakiś warsztat, który robi osiowanie?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Muciek » 2016-02-19, 12:58

A jak mają tulejkę to już się nie kwalifikują? :roll:

kamillos12
Posty: 59
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-19, 22:20

BikerDS te twoje ładnie pasują jesli to nie para. Moje natomiast masakra, po skreceniu srodu progi po 1mm

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-20, 09:33

To jest para, ale planowane były, bo fabrycznie to i tak za dokładnie nie jest zrobione.

Polecany zakład:

http://www.marcelloproject.website.pl/

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-20, 18:31

ale wrzuć jeszcze fotki osiowania łożysk

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: Texas Ranger » 2016-02-20, 23:54

Dzięki BikerDS

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości