Dwa różne kartery

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
rss
Posty: 441
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: rss » 2016-02-21, 12:31

kamillos12 pisze:BikerDS te twoje ładnie pasują jesli to nie para. Moje natomiast masakra, po skreceniu srodu progi po 1mm
to widze ze mialem sporo szczescia dawno temu, albo wyrownywalem to jakos i juz nie pamietam.
tak duzych roznic jednak nie widzialem nigdy.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 686
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-21, 13:26

Też się nie spotkałem z, aż taką różnicą. Pewnei te 1mm to na oko podał Kamillos.

@ Picek - bazą są oczywiście łożyska lub gniazda ( nie pamiętam ). Mniej więcej tłumaczył mi to Pan, który mi tę usługę wykonywał. Wskazywał na trudność tej czynności. Chyba, że źle Cię zrozumiałem.

picek
Posty: 622
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-21, 21:55

chodzi mi o to że osiowanie silnika (to czego się tyczą numery połówek ) to zabieg obróbki gniazd łożysk wału za jednym zamocowaniem w obu karterach. I skoro to robiłeś to chciałem abyś zamieścił fotki jak ci ten fachowiec tuleję dorobił, może był by widać z jakiego rodzaju materiału.
Bo w postach pojawiąja się różne sformułowania z których można wnioskować ze chodzi o różnice w wysokośćiach karterów po ich ustaleniu na kołkach (że wzrokowo jedna połówka jest wyżej od drugiej)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 686
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-21, 22:40

Nie nie, żadnej tulei nie było dorabianej. Samo osiowanie odbyło się przez planowanie przylgni, gdzie bazą były z tego co wiem gniazda łożysk.

picek
Posty: 622
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-22, 11:42

to masz to zrobione na skróty - baza osadzenie łożysk i korekta na przylgni. koniecznie wymień na nowe tulejki skrzyni biegów.
ja takiej metody nie polecam zbyt wiele wymiarów ulega zmianie.
Najprościej jest złożyć na kołkach ustalających dwa kartery, skręcić śrubami i roztoczyć mocowania pod łożyska wału, następnie wprasować tulejkę i znów roztoczyć pod wymiar łożysk.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 686
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-22, 22:21

Picek, być może ja nie opisuję to dość dokładnie. Przylgnia cylindra w karterach jest szlifowana tak, by po założeniu wału korbowód pracował idealnie w osi. Nie po skosie, bo prawie zawsze jest różnica w karterach w wysokości przylgni cylindra w karterach między połówkami, któraś zawsze jest wyższa.

Zdjęcie u samej góry ukazuje kartery przed planowaniem z zakreślonym na czerwono widocznym progiem, a na dole zdjęcie po planowaniu, gdzie tego progu nie ma. W obu przypadkach były tuleje ustalające i skręcone na ( z tego co pamiętam ) trzy śruby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

picek
Posty: 622
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: picek » 2016-02-22, 22:42

acha teraz rozumie- zplanowałeś powierzchnie na której leży cylinder. A ja sugerowałem się tematem i problemach związanych z parowaniem karterów.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 686
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
MZ TS 250 1974
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: BikerDS » 2016-02-22, 23:08

Dokładnie, zresztą zakładanie innych połówek to w mojej opinii już rzeźba straszna, mimo dużej tolerancji w WSK na wymiary.

kamillos12
Posty: 54
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2016-02-23, 23:28

A wiec tak, gadałem z typem który można powiedzieć że się troszke zna :) i powiedział że składał i z 4 róznych ;D karterów silniki i chodziły bardzo długo. Jasną sprawą jest to że łożyska na wale oraz wał mogą krócej pożyć. Ja będę skladał z dwóch różnych karterów na łożyskach FAG nowych tulejach skrzyni (robią się u tokarza) oraz zregenerowanym wałem bonusem jest podkowa:), zobaczymy jak bedzie śmigało w sobote pewnie bede składał.

kamillos12
Posty: 54
Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Dwa różne kartery

Post autor: kamillos12 » 2017-05-08, 20:36

2 tysie zrobione i bez problemów, gniazda nie były osiowane.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość