Strona 2 z 2

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-21, 12:31
autor: rss
kamillos12 pisze:BikerDS te twoje ładnie pasują jesli to nie para. Moje natomiast masakra, po skreceniu srodu progi po 1mm
to widze ze mialem sporo szczescia dawno temu, albo wyrownywalem to jakos i juz nie pamietam.
tak duzych roznic jednak nie widzialem nigdy.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-21, 13:26
autor: BikerDS
Też się nie spotkałem z, aż taką różnicą. Pewnei te 1mm to na oko podał Kamillos.

@ Picek - bazą są oczywiście łożyska lub gniazda ( nie pamiętam ). Mniej więcej tłumaczył mi to Pan, który mi tę usługę wykonywał. Wskazywał na trudność tej czynności. Chyba, że źle Cię zrozumiałem.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-21, 21:55
autor: picek
chodzi mi o to że osiowanie silnika (to czego się tyczą numery połówek ) to zabieg obróbki gniazd łożysk wału za jednym zamocowaniem w obu karterach. I skoro to robiłeś to chciałem abyś zamieścił fotki jak ci ten fachowiec tuleję dorobił, może był by widać z jakiego rodzaju materiału.
Bo w postach pojawiąja się różne sformułowania z których można wnioskować ze chodzi o różnice w wysokośćiach karterów po ich ustaleniu na kołkach (że wzrokowo jedna połówka jest wyżej od drugiej)

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-21, 22:40
autor: BikerDS
Nie nie, żadnej tulei nie było dorabianej. Samo osiowanie odbyło się przez planowanie przylgni, gdzie bazą były z tego co wiem gniazda łożysk.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-22, 11:42
autor: picek
to masz to zrobione na skróty - baza osadzenie łożysk i korekta na przylgni. koniecznie wymień na nowe tulejki skrzyni biegów.
ja takiej metody nie polecam zbyt wiele wymiarów ulega zmianie.
Najprościej jest złożyć na kołkach ustalających dwa kartery, skręcić śrubami i roztoczyć mocowania pod łożyska wału, następnie wprasować tulejkę i znów roztoczyć pod wymiar łożysk.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-22, 22:21
autor: BikerDS
Picek, być może ja nie opisuję to dość dokładnie. Przylgnia cylindra w karterach jest szlifowana tak, by po założeniu wału korbowód pracował idealnie w osi. Nie po skosie, bo prawie zawsze jest różnica w karterach w wysokości przylgni cylindra w karterach między połówkami, któraś zawsze jest wyższa.

Zdjęcie u samej góry ukazuje kartery przed planowaniem z zakreślonym na czerwono widocznym progiem, a na dole zdjęcie po planowaniu, gdzie tego progu nie ma. W obu przypadkach były tuleje ustalające i skręcone na ( z tego co pamiętam ) trzy śruby.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-22, 22:42
autor: picek
acha teraz rozumie- zplanowałeś powierzchnie na której leży cylinder. A ja sugerowałem się tematem i problemach związanych z parowaniem karterów.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-22, 23:08
autor: BikerDS
Dokładnie, zresztą zakładanie innych połówek to w mojej opinii już rzeźba straszna, mimo dużej tolerancji w WSK na wymiary.

Re: Dwa różne kartery

: 2016-02-23, 23:28
autor: kamillos12
A wiec tak, gadałem z typem który można powiedzieć że się troszke zna :) i powiedział że składał i z 4 róznych ;D karterów silniki i chodziły bardzo długo. Jasną sprawą jest to że łożyska na wale oraz wał mogą krócej pożyć. Ja będę skladał z dwóch różnych karterów na łożyskach FAG nowych tulejach skrzyni (robią się u tokarza) oraz zregenerowanym wałem bonusem jest podkowa:), zobaczymy jak bedzie śmigało w sobote pewnie bede składał.

Re: Dwa różne kartery

: 2017-05-08, 20:36
autor: kamillos12
2 tysie zrobione i bez problemów, gniazda nie były osiowane.