Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Zdzisław59
Posty: 18
Rejestracja: 2014-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Zdzisław59 » 2016-11-22, 11:31

Witam. Mam cylinder nominalny firmy Almot, do tego dokupiłem tłok z pierścieniami nominał ze Skuter Dębica AK12. Czy w tej kombinacji będzie to chodziło? Nie wiem jakie jest pasowanie i nie mam możliwości zmierzenia. Proszę o odpowiedzi i sugestie. Czy robić pierwszy szlif na oryginalnym tłoku.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Savier » 2016-11-22, 14:16

Sugestia, zmierz u kogoś kto ma możliwość :D
Zazwyczaj po to się robi remonty, żeby już śmigało OK :-)

Zdzisław59
Posty: 18
Rejestracja: 2014-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Zdzisław59 » 2016-11-22, 14:57

Wiem doskonale po co sie robi remonty, a pytanie jest po to bo może ktoś z użytkowników coś podobnego robił i może konkretnie sie wypowiedzieć i czy takie rozwiązanie sie sprawdza

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: szef100 » 2016-11-22, 16:52

Ja bym zrobił jak savier radzi. Dać zeby zmierzono jaki montażowy miał by ten zestaw. Jeżeli za mały to ewentualna poprawka. Bo nie ma ma sensu kupować tłoka na r1 i robić niepotrzebnie kolejny szlif. Wiadomo lepiej mieć pewność że zestaw pojeździ długo.

Suspect
Posty: 221
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Suspect » 2016-11-22, 17:35

tak na szybko zeby zmierzyc wloz tlok i zobacz jaki szczelinowmierz w chodzi miedzy tlok a gladz cylindra

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: franq87 » 2016-11-22, 19:02

Jaki ten tłok masz z brazowego, czy bialego kartonika? Powinno pasować ,bez stresu.

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Kaziq » 2016-11-22, 19:53

Zgłoś się do kogoś z np: mikromierzem niech pomierzy luzy montażowe, jeśli za duży można przehonować jeśli za mały to już będzie problem, niby można wygotować w oleju ale z profesjonalizmem ma to nie wiele wspólnego :-/
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Zdzisław59
Posty: 18
Rejestracja: 2014-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Zdzisław59 » 2016-11-22, 20:02

Tłok jest z brązowego kartonika, a tłok jest z napisem w środku WSKG AK12

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Savier » 2016-11-22, 20:35

Ja kiedyś włożyłem do przeszlifowanego gara tłok r3 tej samej firmy co był wcześniej i pięknie zacieralo :)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: franq87 » 2016-11-22, 21:36

A skąd pewność, że nie był na minus od wym. Naprawczego? Masz tłok tajwanski, one sa od czterech do szesciu setnych na minus, almot robi honorowo na plus. Pamiętajcie- luz rzedu 7-8 setnych to nic złego, wieksze problemy sprawiają bledy ksztaltu otworu, i na to należy zwracać szczególną uwage, a nie martwić się jak tłok ma setkę wiecej luzu.

Zdzisław59
Posty: 18
Rejestracja: 2014-12-31, 13:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Cylinder Almot, tłok z Dębicy

Post autor: Zdzisław59 » 2017-02-03, 15:26

Odgrzewamy temat. Po dokonaniu pomiarów pasowanie wyszło 0,02 mm. Średnica cylindra wynosi 51,98 mm. Według tego ten zestaw nie będzie poprawnie pracował. Zacier pewny bardzo szybko. Pytanie do szlifujących cylindry, czy podjęliby się doprowadzenia tego zestawu do stanu używalności na tym tłoku lub na innym ze stopu AK20 i w jakiej cenie?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości