Strona 1 z 1

Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-05, 20:38
autor: max1814
Witam serdecznie otóż mam problem ze zdjęciem cylindra. Głowica zeszła elegancko ale cylinder już nie (ani drgnie) Silnik chodził normalnie,tłok nie zatarty, cylinder ma iść do szlifu. Jest jakiś sposób na demontaż cylindra nie chciałbym go zniszczyć. PS. aktualnie, które pierścienie tłokowe są dobrej jakości i w jakim sklepie można je kupić. Myślałem o zakupię pierścieni z Gmoto.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-05, 21:15
autor: halcik
Jedna osoba trzyma silnik za cylinder 5-10 cm nad ziemią a druga przez drewno puka młotkiem w tłok

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-05, 22:56
autor: lukaszooo
Normalna sprawa, rdza trzyma tuleje. Mozna tak jak kolega opisuje lub delikatnie podwazac na cztery strony.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-05, 23:08
autor: sbanys
Zanim zaczniesz używać młotka można zalać cylinder naftą i zostawić na dzień czy dwa a może samo puści.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-05, 23:18
autor: halcik
Niby tak, ale to nie jest problem zapieczonego tłoka i mój pomysł niczego nie uszkodzi

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-06, 04:02
autor: janosikmz19822
Chwyć mocno cylinder i spróbuj nim poruszać lewo prawo, możesz też trzonek młotka wsadzić w okno wydechowe i delikatnie uderzyć opierając trzonek na górnej części okna . Nie wierzę że cylinder nie chce zejść poprostu musisz na niego znaleść sposób. Pamiętaj tylko żeby nic nie robić na chama łatwo ukruszyć żeliwne żeberka cylindra,nie podwazamy cylindra śrubokrętem ponieważ zniszczymy przylegające płaszczyzny Pozdrawiam.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-06, 15:14
autor: DeDallus
Miałem taki przypadek, że lekko krzywe szpilki utrudniały demontaż cylindra. Możesz spróbować je wykręcić. Jeżeli rozpoławiasz silnik poluzuj śruby, które skręcają kartery to też może pomóc. Rozkręcałeś już kiedyś ten silnik ? ;-)

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-07, 20:57
autor: max1814
Zalałem go naftą na dwa dni i podważaliśmy go równomiernie we dwóch i zeszło bez większych problemów. Mam jeszcze takie pytanie jaki powinien być luz tłoka na korbowodzie (czy w ogóle powinien być) ponieważ mogę poruszać tłokiem w lewo-prawo a w trakcie takiego ruszania można pod spodem wyczuć palcem ruszanie się sworznia tłokowego.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-07, 21:05
autor: halcik
Zdejmij, zmierz szerokość tłoka i grubość sworznia. Dojdziesz do tego czy powinno czy nie. Jeśli robisz remont to sprawdź przy okazji tulejkę w główce korbowodu i luz na stopie jeśli jesteś w stanie utrzymać jedną ręką silnik za korbowód.

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-07, 21:28
autor: max1814
wymiary: sworzeń tłoka 12,8 mm, tulejka korbowodu 13,1 mm, tłok przed pierścieniami (góra) 51,7mm pod pierścieniami 51,7mm od polowy tłoka 52mm

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-07, 21:48
autor: halcik
Chodziło mi o długość otworu w tłoku w który wchodzi sworzeń. I długość sworznia, błędnie podałem słowo średnica. Ale podpowiadam, minimalny luz osiowy powinien być, ale bez promieniowego

Re: Zdejmowanie cylindra

: 2017-11-07, 22:51
autor: max1814
długość sworznia 42,3mm, dł pomiędzy otworami tłoka na sworzeń 19,2mm dł główki korbowodu 16,2mm