Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: DNV » 2018-09-06, 21:01

Chciałem kupić nowy cylinder i nowy tłok. WIem że napiszecie kup stary zrób szlifa i kup tłoka od Aliena. Już to przerabiałem i tłok i cylinder zarżnięty na amen bez wiadomego powodu. Druga rzecz tłok u Aliena jakieś 130 zł + używany cylinder 70 zł + szlif u mojego szlifiarza 60 zł u Aliena 160 zł...... (nierozumie tylko dlaczego taka rozbieżność cen) więc jakby to zsumować to wychodzi ładna suma a gotowe zestawy nowego zestawu wychodzą bardzo dużo taniej. Czy macie sprawdzony jakiś dobry zestaw z którym nie ma problemów? może Almot?

https://allegro.pl/cylinder-tlok-kpl-al ... 23531.html

A może od gmoto zestaw żeliwny

https://allegro.pl/wsk-125-cylinder-zel ... 63786.html

Jest też zestaw tuningowy...

https://allegro.pl/wsk-125-cylinder-tun ... 53431.html

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: jjaworskyy » 2018-09-06, 21:10

DNV pisze:
2018-09-06, 21:01
Chciałem kupić nowy cylinder i nowy tłok. WIem że napiszecie kup stary zrób szlifa i kup tłoka od Aliena. Już to przerabiałem i tłok i cylinder zarżnięty na amen bez wiadomego powodu. Druga rzecz tłok u Aliena jakieś 130 zł + używany cylinder 70 zł + szlif u mojego szlifiarza 60 zł u Aliena 160 zł...... (nierozumie tylko dlaczego taka rozbieżność cen) więc jakby to zsumować to wychodzi ładna suma a gotowe zestawy nowego zestawu wychodzą bardzo dużo taniej. Czy macie sprawdzony jakiś dobry zestaw z którym nie ma problemów? może Almot?

https://allegro.pl/cylinder-tlok-kpl-al ... 23531.html

Musiała byc jakaś przyczyna zatarcia. Na moim starym żeliwnym cylindrze plus tlok Aliena mam zrobione prawie 4000 km i hula aż miło!

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: halcik » 2018-09-06, 21:59

Współczesna mają za małe okna, ja osobiście kupiłem najtańszy aluminiowy (chyba 74 złote płaciłem), poprawiłem kanały i w ramach testu jeżdżę. O dziwo przy zrobionych 150 km wszystko chula. Na razie rozpędzałem się do max 65 km/h (z licznika) jako prędkość przelotowa na odcinku 15km i nie było problemów. Mam już drugi współczesny cylinder, ale chwilowo nie mam do czego założyć.
W osie m52 mam CX, byłem a zlocie na którym jednego dnia zrobiliśmy 70 km i również polecam.
Załóż z głową i testuj, pamiętaj o luzie na pierścieniach i jazda. Jak nie wypali to najwyżej będziesz miał cylinder do szlifu na lepszym tłoku. Ale obowiązkowo popraw kanały i sprawdź okna

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: franq87 » 2018-09-06, 22:17

Tłoki Aliena nie zacierają się bez powodu. Jeżeli założysz nowy zestaw, ale nie wyeliminujesz przyczyny zatarcia, skutki będą nadal takie same.
No ale ,że pytasz o wspolczesne zestawy, to szukaj aluminiowych cylindrów, najlepiej almot lub tańczy cx. Może nie osiagnie tego co ja bym sobie życzył ,ale pracował będzie. Żeliwnych raczej unikaj typowa tania china. Żeberka skopiowane z aluminiowych, a żeliwo nie ma tak dobrej przewodnosci cieplej jak aluminium. Halasują i ciężko jakoś optymalnie na nich wyregulować silnik.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: picek » 2018-09-09, 19:45

powinieneś znaleźć przyczynę zatarcia na tłoku aliena bo inaczej będzie to samo
jeśli miałeś zrobiony szlif pod tłok aliena i wlałeś półsyntetyczny olej1:20 masz platynki dobrze ustawione i zapłon to szukałbym odpowiedzi od szlifierza jaki luz zrobił.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: BikerDS » 2018-09-09, 21:07

Ja powiem tak... zawsze pedantycznie pochodziłem do docierania. Przy zakupie tłoka Aliena postanowiłem zrobić inaczej. 5 szlif, Cylinder Alu - ALMOT, (Mam ZMD alu jeszcze ale mi szkoda było) Mieszanka 1:20, Motul 800, pierwsze 50 km ostrożnie, do 55 km/h. Później stopniowo zwiększałem prędkości chwilowe. Po 100 km, już dochodziłem do 80 km/h na chwilę, po 300 km, już potrafiłem odcinki 20 - 30 km zrobić z prędkością 70 km/h, gdzie czasem na 1 -2 km dochodziłem do ponad 80 km/h. I nic, zupełnie nic!. Pamiętajcie - dobry olej ( chociaż opóźnia docieranie ). Tłok porządny ( w tym przypadku Alien ) dobry luz na zamku pierścieni 0,2mm, pasowanie tłoka 0,45mm, i ważne!! Uzyskanie osiowości pracy korbowodu, w moim przypadku było to pasowanie karterów na tyku z cylindrem ( cylinder miał dobrą płaszczyznę. Lato gorące było. Sporo warunków, by wszystko było OK, ale z drugiej strony też - sporo ewentualnych powodów do zacierania. Niestety to WSK 125 i trzeba troszkę czasem fabryce pomóc, albo i nowszym produktom, które wymiarów nie trzymają... Ja am bardzo tłok Aliena polecam - mogę wszystkie gorzyckie tłoki sprzedać za Aliena - Serio, a mam ich z 6 sztuk :)

Co do cylindrów tak jak FranQ pisze - tylko ALU, po co kupowac chiński żeliwny, tylko dokładamy gorsze odprowadzanie ciepła - wogóle bez sensu, no ale pewnie chodzi o to by ludzie myśleli, że będzie tak samo dobry jak stary żeliwniak :)

Najlepszy to jest ALU ZMD, dobre wymiary okien + ALU
Na drugim miejscu ALMOT ALU, okna w miarę OK.
Najgorszy - CX - jakieś 25% mniejsze płuki
.
.
.
Długo długo nic - a na samym końcu Chiński żeliwniak :)

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-13, 17:34

Dobrze mówicie.Silnik nie zatarł się bez powodu.Jest kilka przyczyn.U mnie najczęściej wynikało z przegrzania nowego badziewnego tłoka.Koledze DT 125 zatarła się, bo gaźnik był źle wyregulowany (więcej powietrza w stosunku do paliwa), lub mieszankę za ubogą w olej zrobiłeś.Co do chińskich cylindrów, to zakładałem taki koledze mojego brata i z tego co wiem, to jeździ na nim normalnie.Ma moc, trzyma obroty.Najlepiej by było kupić używany cylinder ZMD kupić tłok.Ja bym brał RDI.Z tego co wiem to ludzie je zachwalają.Nawet skinder taki ma w kosie i oddać do szlifu.Wyjdzie ci 150 zł więc nie dużo nawet jak na taką dobrą robotę.Koniecznie docieraj na jakimś półsyntetyku.Mixol to najtańszy i najgorszy syf z odpadków o właściwościach smarujących mydła w płynie.Nie słuchaj tych co każą ci to lać.To że taki dawniej lali, to nie oznacza że może być lepiej. :-)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: czankete » 2018-09-13, 19:46

MotoPRLmaniak pisze:
2018-09-13, 17:34
Koledze DT 125 zatarła się, bo gaźnik był źle wyregulowany (więcej powietrza w stosunku do paliwa)
...w DT leje się czyste paliwo a powodem zatarcia to był na 100% źle wyregulowany dozownik a nie gaźnik :P

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Jaki kupić nowy cylinder i tłok WSK 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-14, 00:02

U niego akurat nie było dozownika, bo poprzedni właściciel go wywalił.Na 100 % rozregulowany gaźnik to był.Wogóle poprzedni właściciel to był taki majster........Zresztą z tego co wiem to savierowi chyciło tłok w wsk właśnie przez gaźnik.Co do samych dozowników to w japończykach są dokładnie przemyślane.W chinolach często padają.U mnie na serwisie nie raz taki był.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości