Strona 1 z 1

Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-16, 15:07
autor: nowy
Witam.jako że Prima nie produkuje już pierścieni do WSK 125 mam pytanie,a mianowicie obecnie w sprzedaży są dwa typy pierścieni czarne czyli nawęglane i srebrne bodajże żeliwne nie mówiąc o producencie bo nie ma jak tego dokładnie sprawdzić.W czarnych są zamki kwadratowe,a w srebrnych okrągłe,które według Was są powiedzmy lepsze ?

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-17, 18:50
autor: SHLnik
Załóż oba.Chromowany na górę, czarny na dół.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-20, 12:40
autor: MotoPRLmaniak
Bierz te najpopularniejsze czyli czarne :).

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-20, 22:07
autor: nowy
Dzięki za informacje o pierścieniach ,mam jeszcze pytanie do kolegi " MotoPRLmaniak " widzę na lokalizacji Małopolska ja mieszkam nieopodal Krzeszowic robiłem ostatnio szlif cylindra w Krakowie ul.Makuszyńskiego w AUTO SZLIF SIKORSCY miało być zrobione 0,05 ale wydaje mi się że jest więcej.Mierząc szczelinomierzem wchodzi 0,10 czy to jest dobra metoda zmierzenia luzu.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-21, 17:22
autor: Texas Ranger
Sam jestem ciekaw tej odpowiedzi.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-23, 11:06
autor: Stachu.G
MotoPRLmaniak gdzie jesteś?
Ludzie pragną twojej wiedzy :D

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-23, 15:25
autor: MotoPRLmaniak
Sory, że się nie odzywałem.Według mojej książki H. Załęskiego "Motocykle WSK" pomiar przerwy na pierścieniu dokonujemy po włożeniu go do cylindra.Maksymalna szczelina może wynosić 0.37mm.Jeśli jest większa układ tłokowo korbowy wymaga remontu.Według tej książki przerwa na nowych częściach nie może być mniejsza niż 0.15mm, bo po rozgrzaniu silnika w czasie pracy i rozszerzeniu pierścienia może nastąpić awaria.Piszą też, że szczelinę można powiękrzyć przez spiłowanie końców pierścienia drobnym pilniczkiem.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-23, 16:23
autor: czankete
MotoPRLmaniak pisze:
2018-12-23, 15:25
Sory, że się nie odzywałem.Według mojej książki H. Załęskiego "Motocykle WSK" pomiar przerwy na pierścieniu dokonujemy po włożeniu go do cylindra.Maksymalna szczelina może wynosić 0.37mm.Jeśli jest większa układ tłokowo korbowy wymaga remontu.Według tej książki przerwa na nowych częściach nie może być mniejsza niż 0.15mm, bo po rozgrzaniu silnika w czasie pracy i rozszerzeniu pierścienia może nastąpić awaria.Piszą też, że szczelinę można powiękrzyć przez spiłowanie końców pierścienia drobnym pilniczkiem.
...nie przepraszaj, nie przepraszaj - rozumiemy, że potrzebowałeś czasu wyszukanie i przeczytanie książki Załęskiego (a w zasadzie jej fragmentu jak podejrzewam). No ale może jednak zamiast dzielić się wrażeniami z lektury odpiszesz koledze nowy na zadane pytanie w oparciu o swoje "doświadczenie"? :-D

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-23, 17:09
autor: franq87
Nowemu chodziło chyba o luz tłoka w cylindrze...

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-23, 20:54
autor: MotoPRLmaniak
A jaki kupowałeś tłok do tego nowego cylindra?Jak jakiś almot, to one często po szlifie jak i w nowych cylindrach współczesnej produkcji mają lekki luz, bo producenci stawiają, że jak silnik się nagrzeje to luz zniknie :)

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-24, 01:09
autor: franq87
Dobra to jest bez sensu. Puchnięcie tłoka, czyli używając fachowego języka rozszerzalność temperaturowa ciał stałych w tym przypadku materiału tłoka wystąpi u każdego producenta, u Aliena i w oryginale też. Rzecz w tym, aby ją ograniczyć do możliwego minimum ,bez skutków ubocznych wpływających na trwałość układu, oraz w tym przypadku bez radykalnego podnoszenia ceny produktu to jest stosowania na materiał tłoka stopów aluminium-krzem nazwanych siluminami, oraz stosowania w fazie obróbki właściwego kształtu płaszcza tłoka.
W przypadku omawianego tłoka kształty jakie powinny wystąpić to w płaszczyźnie przekroju poprzecznego -owal na całej długości,
W płaszczyźnie przekroju wzdłużnego- stożek na długości od rowka drugiego pierścienia do punktu 8mm przed krawędzią płaszcza tłoka( z drugiej strony denka),
W płaszczyźnie przekroju wzdłużnego dwa stopnie średnicy, mniejszy od krawędzi denka tłoka do rowka pierwszego pierścienia i większy miedzy rowkami,
Oraz w płaszczyźnie przekroju wzdłużnego kształt beczki na całej długości płaszcza tłoka, tj stożek do punktu 8mm przed krawędzią płaszcza tłoka i następnie przejście na równy wymiar do punktu 3mm do krawędzi i następnie przejście na mniejszy wymiar. Ta odległość od 8mm do 3mm to jest część prowadząca płaszcza tłoka.
Wynika to wszystko z faktu, że rozszerzalność temperaturowa ciał stałych to zjawisko ,które jest wprost proporcjonalne do ilości materiału, czyli przykładowy przyrost 1go procenta na każde 100 stopni Celsjusza da nam przyrost 0,01mm na ściance grubości 1mm, oraz 0,05mm na ściance już 5mm. Jak widać są to w przypadku budowy tłoka ogromne różnice, a jak wiemy najwięcej materiału jest w okolicy piast sworznia- stąd tzw kieszenie i owal, oraz w okolicy części pierścieniowej, oraz denka, stąd stozek.
Jak ktoś doczytał do tego momentu, to powie"zaraz, zaraz" a stopniowanie wymiaru? Ano wynika to z takiego faktu, że tłok podczas pracy w różnych miejscach ma różną temperaturę, największą w okolicy denka.
Kształt beczki poprawia pracę tłoka w cylindrze zmniejszając drgania.
Dlatego aby zmierzyć luz tłoka w cylindrze, producent podaje tzw. Punkt pomiarowy dla pasowania tłoka w cylindrze. Najczęściej jest to największa średnica płaszcza ,w tym silniku jest to punkt 3-8mm od krawędzi płaszcza tłoka w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia.
Użycie szczelinomierza to bardzo ogólny sposób pomiaru, jednak dla orientacji wkładamy go od strony komory korbowej między powierzchnię gładzi cylindrowej, i płaszcza tłoka na odległość min 3mm.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-25, 11:33
autor: nowy
Zgadza się co mówi kolega tłok od góry ma mniejszą średnice ,ponieważ występuje tam największa temperatura . Mam tłok Almot AK 20 i mierząc go mikromierzem u "fachowca" tak to wygląda.Natomiast dowiedziałem się że szczelinomierzem nie da się pomierzy luzu między tłokiem a cylindrem po szlifie do tego służy "średnicówka" i po dokładnych pomiarach wychodzi,że luz zrobili mi na 0,05 czyli dodrze tylko przez pierwsze kilometry nie można "szaleć" z gazem

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-25, 18:24
autor: MotoPRLmaniak
Czyli jest idealnie zrobiony szlif :) Co do docierania, to nie jeździj cały czas bardzo wolno, bo to wręcz szkodzi silnikowi.Pierwsze 300 km jeździj ostrożnie potem dajesz wyżej iglicę, żeby silnik dostawał więcej paliwa i miał lepsze smarowanie i jeździj normalnie i staraj się ją nieraz "przegonić", żeby się docierała na pełnym zakresie obrotów.I postaw na lepszy jakościowo półsyntetyczny olej.Szkoda ciorać świeżo złożonego silnika na mixolku syfolku.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-26, 09:54
autor: nowy
Szlif ok. teraz muszę rozejrzeć się za olejem jeszcze nie wiem jakim bo mixolu nie polecacie.Na tą chwilę i tak nie ma warunków do jazdy bo zima więc jest sporo czasu,poszukam na forum może jest taki temat odnośnie oleju do mieszanki.

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-26, 11:40
autor: jjaworskyy
Osobiście używam tego
https://gmoto.pl/olej-bel-ray-mineralny ... 78157.html

Cena może nie jest niska, od szlifu zrobiłem na nim ponad 4000 km, nic nie chwyta, nie kopci

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-28, 10:56
autor: nowy
Dzięki za informacje na temat oleju,a jaką proporcje mieszanki robiłeś na samym początku po złożeniu silnika ?

Re: Pierścienie czarne czy srebrne które wybrać ?

: 2018-12-28, 14:11
autor: czankete
nowy pisze:
2018-12-28, 10:56
Dzięki za informacje na temat oleju,a jaką proporcje mieszanki robiłeś na samym początku po złożeniu silnika ?
...a wrzuć proszę słowa klucz w forumową wyszukiwarkę, a znajdziesz z grubsza z dziesięć wątków na temat stosowanych / polecanych proporcji przy docieraniu i eksploatacji WSK a przy okazji także warte uwagi recenzje w kwestii doboru oleju 2T ;-)