Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: HP » 2008-07-22, 21:27

Montując nowy tłok, osadzamy go strzałką do góry czy w dół?

Awatar użytkownika
marcin_zk
Posty: 51
Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: marcin_zk » 2008-07-22, 21:32

strzałka w stronę wydechu...

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: rutkowski » 2008-07-22, 23:17

a co sie dzieje jak jest odwrotnie :-? bo ja ostatnio składałem jawke i załozyłem odwrotnie ale spadku mocy nie odczułem, czy moga byc jakies przykre konsekwencje takiego montarzu:-/

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: Stary » 2008-07-22, 23:35

Żeby nie przedłużać - mogą. Tłok to owal, nie okrąg.

Awatar użytkownika
PPSZ
Posty: 29
Rejestracja: 2008-05-27, 20:29
Lokalizacja: zDolny śląsk
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: PPSZ » 2008-07-23, 10:30

myśle że bardziej przykre może być to że zamki pierścieni wypadną na którymś z kanałów a z tego co wiem to tak chyba będzie w jawce
Co się nie zatrze to się dotrze;)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: ŻbiKu » 2008-07-23, 16:09

Niekoniecznie, ponieważ nie w każdym silniku odwrotny montaż tłoka spowoduje od razu ułamany pierścień, zależy od ułożenia kanałów płuczących, aczkolwiek montując tłok strzałka w strone dolotu, zamki są po stronie wydeche gdzie jest ogromna temperatura, co może doprowadzić do wypalenia sie ich, w związku z czym pierścienie zaczną sie obracać i w końcu zahaczą o kanały.

Awatar użytkownika
PPSZ
Posty: 29
Rejestracja: 2008-05-27, 20:29
Lokalizacja: zDolny śląsk
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: PPSZ » 2008-07-23, 18:40

Wiem że niekoniecznie mówie tylko jak jest w jawie 50 .
Co się nie zatrze to się dotrze;)

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: Kamil » 2009-06-30, 16:31

Kolega przez pomyłkę zamontował odwrotnie tłok niż należy. Motocykl nawet niechodzil 15 sekund. WSK M21W2

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Bardzo wazne pytanie: TŁok.

Post autor: wujcio » 2009-06-30, 22:32

u mnie motor chodzi dosyć długo na źle założonym tłoku ale pourywały się pierścienie (wsk 175) to było za dawnych czasów jak nie wiedziałem co i jak się robi :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości