Korbowód z SHL do WSK 125.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Xabingo

Korbowód z SHL do WSK 125.

Post autor: Xabingo » 2007-02-07, 22:55

Witam!
Czy korbowód z SHL pasuje do WSK 125?

tomek
Posty: 47
Rejestracja: 2007-01-05, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: WLN/Praszka/JDŁ
Kontaktowanie:

Post autor: tomek » 2007-02-07, 23:01

a mowiac SHL ktora masz na mysli:m11,m11w,m17?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-07, 23:35

Tomek M11W i M17 na pewno odpadają (tak mi się wydaje), ponieważ mają silniki Wiatrowskie 175ccm, a czy z M11 pasuje to nie mam pojęcia :?:

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-08, 11:34

Kurde, jak by ktoś miał taki korbowód w domu... potrzebuje wymiarów, bo jak będzie pasował do wału WSK 125 to mam plana! Hehe... Do tego korbowodu można zamiast tulejki wstawić łożysko. ;-)

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: pawe86 » 2007-02-08, 12:27

w zaleznosci jaki masz wal czy taki typ jak byl w WFM silnik s01(z walkami o sr ok 4mm) czy taki nowszego typu z walkami o sr ok 2mm bo w shl jest korbowod i sworzen miedzy polowkami walu taki ktory pasuje do wfm zas w wsk jest minimalnie grubszy sworzen; dlogosc korbowodu jest taka sama;


jesli ciebie interesuje to mozesz zalorzyc caly wal od shl tylko w shl sa czopy o wiekszej srednicy znaczy inne lozyska i tyle (o ile takie sa).

ale jesli chodzi o kombinowanie z walem to nie wiem po co


Pozdrawiam

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-08, 12:56

pawe86 pisze:ale jesli chodzi o kombinowanie z walem to nie wiem po co
Bo do będzie do tuningowego silnika.
pawe86 pisze:dlogosc korbowodu jest taka sama;
No to jak tak sama długość to kupię go i dam do renowacji wał, może będzie pasował.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-08, 14:33

Xabig - czy pasuje nie wiem, ale mam wał do wsk 125 z łożyskiem w główce korbowodu. Jak tylko dorwę się do aparatu to zrobię zdjęcia bo obiecałem też Fenixowi.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-08, 14:38

Stary pisze:Xabig - czy pasuje nie wiem, ale mam wał do wsk 125 z łożyskiem w główce korbowodu. Jak tylko dorwę się do aparatu to zrobię zdjęcia bo obiecałem też Fenixowi.
ooo super, może opiszesz przeróbkę w dziale Usprawnienia? :)

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-08, 14:51

Czekam z niecierpliwością. :-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-08, 15:12

A czy ja wiem czy to przerabiane? :| Gość od którego mam ten wał sprzedał mi go w złożonym silniku i twierdził, że to wersja eksport na Indie. Cholera wie, wiem tyle że gość był mechanikiem.

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-02-08, 16:39 ]
Hmm To załóż temat tak jak napisałem w "Usprawnieniach" np. "łożysko igiełkowe w główce korbowodu" wrzuć fotki a myśle, że temat z czasem się rozwinie, ponieważ może ktoś się pokusi o taką przeróbkę ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-08, 19:33

Jak byś zmierzył średnicę otworu w główce korbowodu i podał wymiar łożyska to w zasadzie załatwiłoby sprawę. Byłoby wiadomo czy konieczne jest powiększanie otworu oraz jaka jest różnica pomiędzy oryginalną korbą.
Tylko nie wiem jak z dobraniem łożyska. Na igiełkowych raczej nie ma oznaczeń ale pewnie w lepszym sklepie dobraliby po wymiarach.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-08, 20:00

Żbiku: będę miał aparat to zdjęcia porobię. Na razie jestem uwalony robotą, a za tydzień wracam do Krakowa więc dupa zbita. Składam na razie silnik do wfm (polerka, pasowanie połówek, zgranie cylindra z kanałami itd.), potem biorę się za składanie mocno usprawnionego silnika właśnie z tym wałem. Czy co i kiedy nie wiem, bo w środe muszę być w Krakowie w czwartek w Warszawce a w piątek mam załatwienia na miejscu, a w niedziele wracam do Krakowa na stałe. Jak nie załatwie aparatu do wtorku to niestety. Co do wału to trudno o nim cokolwiek powiedzieć - łożysko jest idealnie dopasowane do tulejki i do główki korbowodu. Czy przerabiane? Nie wiem ... bądź co bądź fachowa robota bo wszystko jest dograne idealnie.

OwCzIsTuNtEr
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-06, 03:52
GG: 0
Lokalizacja: swidnik
Kontaktowanie:

Post autor: OwCzIsTuNtEr » 2007-02-08, 22:11

Hym...Ciekawa sprawa z tym lożyskiem;) A widzialeś to na oczy czy nie rozbierałeś tego?? Ciekawi mnie jakiej srednicy jest sworzeń.Jak bys mogl to dla mnie zmierzyć to bym był bardzo wdzieczny, wtedy moze ja bym sie pokusił na taka przeróbkę:D
Motor moim Bogiem , prędkość nałogiem , życie zabawą a moc podstawa:)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-09, 09:53

Sworzeń jest normalny.

Nie chciałem publikować żadnych zdjęć bo mam tylko gówniany aparat w komórce, no ale żeby mi ktoś nie powiedział, że sobie ten wał wymyśliłem (zdjęcie zniekształcone bo blisko robiłem, a ogniskowa jest niska w moim obiektywie - także to że czopy są krzywe to tylko złudzenie):

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-09, 17:33

Kutwa! Podaj wymiary jak możesz - jaka jest średnica otworu na to łożysko w główce?
Zmierz linijką i będzie ok. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-09, 18:13

Dokładnie Ci nie zmierze. Łożyska nie wyjmę. Na razie siedzę w domu także nie zmierze. A na oko linijką to szkoda się pieprzyć. Łożysko igiełkowe jednorzędowe w koszyczku stalowym.

To potężna robota, ciekawe kto to tak poskładał ....

Fuks bo wał ma 0 luzów. Łożysko też. Wał idzie do silnika mocno usprawnionego.

OwCzIsTuNtEr
Posty: 16
Rejestracja: 2007-01-06, 03:52
GG: 0
Lokalizacja: swidnik
Kontaktowanie:

Post autor: OwCzIsTuNtEr » 2007-02-09, 18:45

No moze takiej fuszerki nie róbmy i nie mierzmy tego linika <lol>dzieki za foto bede kombinował.Mysle ze dalo by rade cos takiego zrobic tylko trzeba dobrać lozysko o takiej srednicy jak sworzen i troche rozfrezowac korbowod na wymiar i git. pokombinuje jak cos powstanie dam znac :)
Motor moim Bogiem , prędkość nałogiem , życie zabawą a moc podstawa:)

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: pawe86 » 2007-02-09, 19:17

Xabingo pisze:
pawe86 pisze:ale jesli chodzi o kombinowanie z walem to nie wiem po co
Bo do będzie do tuningowego silnika.
pawe86 pisze:dlogosc korbowodu jest taka sama;
No to jak tak sama długość to kupię go i dam do renowacji wał, może będzie pasował.

ale w wsk 125 wydaje mi sie ze jest mocniejszy korbowod w shl ma mniejsze rozmiary ale jesli chodzi o tunning to chyba latwiej odchodzic korbowod od shl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości