Czy szlif cylindra może osłabić wał?

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
fanatyk 001
Posty: 15
Rejestracja: 2008-02-10, 20:33
GG: 4929721
Kontaktowanie:

Czy szlif cylindra może osłabić wał?

Post autor: fanatyk 001 » 2008-09-18, 18:43

Witam, czy to prawda ze po wykonaniu szlifu cylindra, korbowod na wale ulegnie osłabieniu i dostanie wiekszych luzów? Planuje zrobic szlif z nominału na pierwszy.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: pawel15 » 2008-09-18, 19:14

Hmm pierwsze słyszę o czymś takim. Niech się ktoś mądrzejszy wypowie.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: maykii » 2008-09-18, 19:38

Wątpię żeby 0,25 większa pojemność mogła zaszkodzić, przed remontem miałem nominał chodził przez 13 000km i pękł pierścień i mój ojciec musiał na nim chwile pojeździć :/ cylinder był tak porysowany, że dopiero wydał drugi szlif ledwo. po 1 500 km nie mam żadnych luzów na podstawie korbowodu jedynie na sworzniu tłoka, bo wymieniłem po 5 km z powrotem na stary :) sorry za troszkę OT
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: wskmaniak » 2008-09-19, 16:27

dużo słyszałem ale czegos takiego jeszcze nie :razz: ,nic sie z korbowodem nie stanie ja mam 2szlif
orginalą korbe a luz jest minimalny

pozdrawiam
krzysiek
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: motonita » 2008-09-19, 17:06

chodzi tu o teoretyke,

nadwymiar, podobnie jak zle ustawiony nzapłon obniza zywotnosc wału jednak w takim znikomym stopniu....
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
fanatyk 001
Posty: 15
Rejestracja: 2008-02-10, 20:33
GG: 4929721
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: fanatyk 001 » 2008-09-21, 22:05

Dzieki za wszystkie odpowiedzi, mnie tez wydawało sie to nieistotne przy robieniu szlifu lecz taka wypowiedz uzyskałem od pewnego "mechanika". ;-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: Stary » 2008-09-21, 22:28

Szkoda gadać.... wy tu się o 0,25mm martwicie, a jak w junakach o 2 mm rozwiercają i pakują o 100g cięższe tłoki od 125p to co? Jeździ:P Pomijam pajaców którzy rozwiercają silnik o 15mm !!!!!!!!!! I pakują cylindry z tłokami od VW ;P

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-21, 23:30

Musiałbyś porozmawiać z panem Stachiewiczem. Opowiadał mi, Wojtkowi i Procy jak właśnie rozwiercali cylindry pod większe tłoki, żeby uzyskać większą pojemność i moc Janka.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-22, 14:28

Tu nie chocdzi całkiem o wage tłoka tylko wyważenie całego układu korbowego i tłoka. Tak samo źle ustawiony zapłon powoduje że siły nacisku na tłok nie równoważą się z innymi siłami. Tłok nie powinien różnić się o więcej niż 0,5g od orginlnego idealnego tłoka. Więc można po szlifie wziąć tłok na wage i doprowadzić do tej wagi i wszystko będzie dobrze.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: adasiek185 » 2008-09-25, 13:48

A mam takie pytanie. Jak się mocuje cylinder w uchwycie tokarki? Bo myślałem od wewnątrz, ale wtedy kawałek góry nie chwyci, za żebra nie bo to nie będzie idealnie wycentrowane, od dołu za ten wpust co w blok wchodzi też nie, bo są wycięcia na kanały i też się go nie złapie. A to musi być pewne mocowanie. Więc jak? Są jakieś specjalne szczęki którymi się chwyta za otwory na szpile cylindra? Pytam bo mam zapasowy cylinder, trochę zużyty. A i mam teraz na praktykach dostęp do jakiegokolwiek sprzętu więc pomyślałem o szlifie. Tylko jak to umocować. Bo ten instruktor jest ciemny. Nawet tulejki na sworzen tłoka nie umiał zrobić :) przepraszam za taka długa lekturę. Pozdrawiam
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: adasiek185 » 2008-09-25, 21:43

Jaka szlifierka? Chyba nie kątowa ;) Zawsze byłem przekonany że robi się to tokarka a potem do honowania
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
leśia
Posty: 51
Rejestracja: 2007-06-26, 22:14
GG: 11543476
Lokalizacja: złotów
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: leśia » 2008-09-25, 21:44

:what: hehe

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-26, 11:38

Ale mocuje się tak samo. Robi się takie coś idealnie korąglego ( taka podstawka co wygląda jak róra z bardzo gróbej blachy.) w środku musi być otwór na tą część tuleji co wystaje . Tą podstawkę przykręca się do cylindra za pomocą śrób. Później w szlifierce mocuje się ten uchwyt sprawdzając bicie na tyleji cylindra czujnikiem zegarowym zębatym.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: adasiek185 » 2008-09-26, 13:13

Tam jest mnóstwo różnego sprzętu. Tylko próbuje się tutaj dokładniej dowiedzieć co i jak. O kątowej nie mówiłem serio. Tym się szlifu raczej nie zrobi. Kamil_ziomek dzięki za odpowiedź z której się dużo dowiedziałem
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Szlif cylindra

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-27, 13:52

W sumie to najważniejsze żeby cylider był dobrze ustawiony (nie miał bicia) i był tak przymocowany żeby nie zmienił swojej pozycji. Należy też oczyścić miejsce gdzie była uszczelka cylinder-kartery.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości