---SZLIF CYLINDRA---

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: adimen2007 » 2009-05-31, 14:44

Witam

Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.

1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.

Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: pawel15 » 2009-05-31, 14:49

adimen2007 pisze:Witam

Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.

1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.

Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
1) Motocykl może mieć mało mocy, tłok i pierścienie mogą dzwonić, będzie widoczny i wyczuwalny próg(ew.rysy).
2) To czy cylinder nadaje się do szlifu ocenia osoba która ten szlif robi.
3) To też ocenia osoba robiąca szlif.

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: mati17_17 » 2009-05-31, 14:52

1) o szlifie dowiadujesz sie bardzo czesto jak twoja wsk nie mam mocy albo w ostateczności jak ci popekaja pierscienie lub wyskoczy zawleczka lub tez gdy robisz remont i zauważasz ze tłok lata po całym cylindrze
2) luz na tłoku trzeba sprawdzać na całej gładzi cylindra
3)przeważnie tokarz lub szlifierz wie o co chodzi jednakze dobrze jest jak szlif jest wykonany ciasno czyli tłok chodzi ciezko w cylindrze ale bez oporów

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: wujcio » 2009-05-31, 14:57

objawami są napewno próg i widoczny luz tłoka w cylindrze (przy pracy dzwoni strasznie)
Spec który robi szlif bierze nowy tłok i robi cylinder pod niego z odpowiednim luzem jak spec się tym zajmuje to wie jaki luz powinien być między tłokiem a szlifowanym otworem.

Oczywiście jeśli są rysy w cylindrze to możliwe że np z nominału nie wyjdzie pierwszy szlif tylko np drugi.
W Krakowie jest spec który robi to za 70 zł (tłok dodaje tylko że z Agmotu) bez tłoka 40 zł

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: adimen2007 » 2009-05-31, 15:08

a gdzie mam spojrzeć na ten próg?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: wujcio » 2009-05-31, 15:13

na samej górze tam gdzie dochodzą pierścienie

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: adimen2007 » 2009-05-31, 15:16

ale jak spojrze na ten próg to co mam tam zobaczyć?

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: Tukan » 2009-05-31, 15:22

Jaki jest "wysoki". Im większy tym bardziej zużyty jest cylinder. A co do oddawania do szlifu to zawsze powinno się dawać zestaw cylinder do szlifu + nowy tłok, żeby później nie było płaczu, że nowy tłok dokupiony później ma za duży luz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: wujcio » 2009-05-31, 15:23

no jak jest to znaczy że cylinder do szlifu się nadaje jak wsadzisz tłok i będzie miał wyraźny to znaczy że jest wyrobiony.
Odwracasz cylinder głowicą w dół przytykasz ręką i jak wsadzisz tłoka od góry to powinien powoli wpaść na dół z opóźnieniem.
Jak wpada szybko to znaczy że jest wypracowany i nie trzyma kompresji.
Tłok o ile pamiętam ma mieć luzu 0,05 mm więc bardzo mało.

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: adimen2007 » 2009-05-31, 15:39

jeżeli mam 0,35 to ewidentnie musze dać do szlifu. A ja mam średnice cylindra 52mm a progi praktycznie nie wyczuwalne. Czy warto zrobić 1 szlif i kupić nadwymiarowy tłok czy pozostać przy pozostać i kupić nowy nominalny tłok. Jak doradzacie.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: wujcio » 2009-05-31, 15:43

jeśli tłok ma mały luz i cylinder nie jest wypracowany można zostawić.
Dla pewności lepiej zrobić szlifa.
Ja też mam taki cylinder nominalny prawie bez progu ale robię pierwszy szlif bo chce mieć pewność że nic nie będzie tłukło się w środku.

Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: adimen2007 » 2009-05-31, 15:45

To dzięki za cenne informacje.

A które pierścienie lepsze zwykłe czy te chromowane?

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: ---SZLIF CYLINDRA---

Post autor: 175mirek » 2009-05-31, 16:45

U mnie objawami lipnego cylindra nadającego sie do szlifu jest okropne dzwonienie i to że od góry cylindra widze pierścienie na tłoku xD musze koniecznie zrobić szlif bo tak jeździł nie będę.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości