---SZLIF CYLINDRA---
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
---SZLIF CYLINDRA---
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.
1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.
Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.
1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.
Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
1) Motocykl może mieć mało mocy, tłok i pierścienie mogą dzwonić, będzie widoczny i wyczuwalny próg(ew.rysy).adimen2007 pisze:Witam
Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.
1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.
Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
2) To czy cylinder nadaje się do szlifu ocenia osoba która ten szlif robi.
3) To też ocenia osoba robiąca szlif.
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
- GG: 13417607
- Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r - Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
1) o szlifie dowiadujesz sie bardzo czesto jak twoja wsk nie mam mocy albo w ostateczności jak ci popekaja pierscienie lub wyskoczy zawleczka lub tez gdy robisz remont i zauważasz ze tłok lata po całym cylindrze
2) luz na tłoku trzeba sprawdzać na całej gładzi cylindra
3)przeważnie tokarz lub szlifierz wie o co chodzi jednakze dobrze jest jak szlif jest wykonany ciasno czyli tłok chodzi ciezko w cylindrze ale bez oporów
2) luz na tłoku trzeba sprawdzać na całej gładzi cylindra
3)przeważnie tokarz lub szlifierz wie o co chodzi jednakze dobrze jest jak szlif jest wykonany ciasno czyli tłok chodzi ciezko w cylindrze ale bez oporów
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
objawami są napewno próg i widoczny luz tłoka w cylindrze (przy pracy dzwoni strasznie)
Spec który robi szlif bierze nowy tłok i robi cylinder pod niego z odpowiednim luzem jak spec się tym zajmuje to wie jaki luz powinien być między tłokiem a szlifowanym otworem.
Oczywiście jeśli są rysy w cylindrze to możliwe że np z nominału nie wyjdzie pierwszy szlif tylko np drugi.
W Krakowie jest spec który robi to za 70 zł (tłok dodaje tylko że z Agmotu) bez tłoka 40 zł
Spec który robi szlif bierze nowy tłok i robi cylinder pod niego z odpowiednim luzem jak spec się tym zajmuje to wie jaki luz powinien być między tłokiem a szlifowanym otworem.
Oczywiście jeśli są rysy w cylindrze to możliwe że np z nominału nie wyjdzie pierwszy szlif tylko np drugi.
W Krakowie jest spec który robi to za 70 zł (tłok dodaje tylko że z Agmotu) bez tłoka 40 zł
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
a gdzie mam spojrzeć na ten próg?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
na samej górze tam gdzie dochodzą pierścienie
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
ale jak spojrze na ten próg to co mam tam zobaczyć?
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
Jaki jest "wysoki". Im większy tym bardziej zużyty jest cylinder. A co do oddawania do szlifu to zawsze powinno się dawać zestaw cylinder do szlifu + nowy tłok, żeby później nie było płaczu, że nowy tłok dokupiony później ma za duży luz.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
no jak jest to znaczy że cylinder do szlifu się nadaje jak wsadzisz tłok i będzie miał wyraźny to znaczy że jest wyrobiony.
Odwracasz cylinder głowicą w dół przytykasz ręką i jak wsadzisz tłoka od góry to powinien powoli wpaść na dół z opóźnieniem.
Jak wpada szybko to znaczy że jest wypracowany i nie trzyma kompresji.
Tłok o ile pamiętam ma mieć luzu 0,05 mm więc bardzo mało.
Odwracasz cylinder głowicą w dół przytykasz ręką i jak wsadzisz tłoka od góry to powinien powoli wpaść na dół z opóźnieniem.
Jak wpada szybko to znaczy że jest wypracowany i nie trzyma kompresji.
Tłok o ile pamiętam ma mieć luzu 0,05 mm więc bardzo mało.
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
jeżeli mam 0,35 to ewidentnie musze dać do szlifu. A ja mam średnice cylindra 52mm a progi praktycznie nie wyczuwalne. Czy warto zrobić 1 szlif i kupić nadwymiarowy tłok czy pozostać przy pozostać i kupić nowy nominalny tłok. Jak doradzacie.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
jeśli tłok ma mały luz i cylinder nie jest wypracowany można zostawić.
Dla pewności lepiej zrobić szlifa.
Ja też mam taki cylinder nominalny prawie bez progu ale robię pierwszy szlif bo chce mieć pewność że nic nie będzie tłukło się w środku.
Dla pewności lepiej zrobić szlifa.
Ja też mam taki cylinder nominalny prawie bez progu ale robię pierwszy szlif bo chce mieć pewność że nic nie będzie tłukło się w środku.
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
To dzięki za cenne informacje.
A które pierścienie lepsze zwykłe czy te chromowane?
A które pierścienie lepsze zwykłe czy te chromowane?
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
U mnie objawami lipnego cylindra nadającego sie do szlifu jest okropne dzwonienie i to że od góry cylindra widze pierścienie na tłoku xD musze koniecznie zrobić szlif bo tak jeździł nie będę.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości