cylinder aluminiowy a żeliwny

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

Post autor: Savier » 2016-02-04, 21:15

Jak już ja brałbym aluminiowy...
Natomiast nie liczyłbym na dobre wymiary okien - na pewno musiałbyś je poprawiać. Wydech ma też długi gwint, przez co trudno dopasować kolanko.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

Post autor: picek » 2016-02-05, 15:34

Impala - też jestem na etapie silników trzy biegowych i postanowiłem porównać produkcję współczesną.
Zakupiłem cylinder żeliwny na allegro razem z tłokiem i aluminiowy bez tłoka z hurtowni. Założenie jest takie że trzy motocykle otrzymają silniki po regeneracji z trzema różnymi cylindrami i takimi samymi tłokami. To znaczy tłok kupiłem współczesny ale nie ten najtańszy tylko niby bardzo dobry. Silniki na korbie duels. Przewidywane testy z jazdy lipiec dopiero. Układ wydechowy też nowy współcześnie produkowany.
Wstępna ocena wykonania cylindrów- estetyka lepsza w żeliwnych, co do kanałów to nie mierzyłem ani nie piłowałem, bo chce porównać jak wygląda to na cylindrach "prosto z fabryki".
Jestem przekonany również że najważniejszy jest tłok bo w cylindrach jest salowa tuleja na którą wpływu nie mamy, natomiast tłok jest to aluminium więc dobrze by było aby był przyzwoitej klasy. Bo ten kupiony w zestawie z cylindrem nie wygląda na rewelacyjny produkt,

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

Post autor: franq87 » 2016-02-05, 21:34

picek pisze: Wstępna ocena wykonania cylindrów- estetyka lepsza w żeliwnych,
To chyba jakiś żart? popatrz jak sa obrabiane w środku, do tego nie bez powodu oryginalne żeliwne mają więcej żeber .I jeszcze nie idzie ich wytaczać.
picek pisze:To znaczy tłok kupiłem współczesny ale nie ten najtańszy tylko niby bardzo dobry. Silniki na korbie duels. Jestem przekonany również że najważniejszy jest tłok bo w cylindrach jest salowa tuleja na którą wpływu nie mamy, natomiast tłok jest to aluminium więc dobrze by było aby był przyzwoitej klasy. Bo ten kupiony w zestawie z cylindrem nie wygląda na rewelacyjny produkt,
Jakiej firmy tłok? Jesteś źle przekonany, że najważniejszy jest tłok, a w cylindrach nie ma stalowej tulei, tylko żeliwna .

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

Post autor: picek » 2016-02-06, 17:33

frang ja się wypowiadam odnośnie cylindrów które zakupiłem współcześnie, a nie o oryginałach. Bezwzględnie jakość kanałów jest lepsza w żeliwnym- co nie oznacza, że porównując dwa cylindry ,mogę stwierdzić bezwzględnie że tak jest w każdym cylindrze. Nie piszę nic o wymiarach okien.
Co do tuleji to masz racje- tak powinno być jak piszesz.
Jednakże co jest ważniejsze tłok czy cylinder. Na chwilę obecną pominę skład żeliwa i aluminium- ogólne stwierdzenie jest takie że cylindry żeliwne wykonują z tego co wiem dwa "źródła", producentów tłoków jest kilku około 10ciu. I wedle praktyki mojej, przy problemach cylinder -tłok , wymiana tłoka daje widoczne efekty, sugeruje zabieg ten, że większa odpowiedzialność leży na tłoku.
Ale najlepiej by było jakby i tłok i cylinder był z odpowiedniego materiału-
Więc postaram się podjechać do znajomego i sprawdzić skład cylindrów i tłoków.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości