Ośka wału

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wuja
Posty: 34
Rejestracja: 2010-03-16, 12:51
GG: 0
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Ośka wału

Post autor: Wuja » 2010-04-01, 13:45

Witam,
rozłożyłem własnie silnik od Wiesławy i zaniepokoił mnie wał, a konkretnie krótsza ośka od strony sprzęgła.Mianowicie wystaje ona na jakiś1mm z przeciwwagi.Korbowód o nią nie trze.Poszperałem w swojej graciarni i znalazłem inny wał z identyczną przypadłością.
Ośki te są oczywiście nieruchome ,a gniazda na klin są w linii prostej.
Pytanie-czy jest to usterka(nie wiem, ktoś przy wyciąganiu wału używał młotka i wbił ośkę do środka?) Czy moze jest to fabryczna sprawa?
Spotkał się ktoś z czymś takim?
Wał taki można używać, czy lepiej nie?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: pawel15 » 2010-04-01, 13:56

Wuja pisze: Pytanie-czy jest to usterka(nie wiem, ktoś przy wyciąganiu wału używał młotka i wbił ośkę do środka?) Czy moze jest to fabryczna sprawa?
Chyba sam sobie odpowiedziałeś- moim zdaniem wał ktoś, kiedyś wybijał młotkiem a przy okazji wbił czop do wewnątrz wału. Na pewno nie jest to fabryczne.

Awatar użytkownika
Wuja
Posty: 34
Rejestracja: 2010-03-16, 12:51
GG: 0
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: Wuja » 2010-04-01, 16:50

No ok, zdziwiło mnie tylko że znalazłem drugi wał z identyczną ośką.

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 47
Rejestracja: 2010-02-15, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1973r.
Lokalizacja: Sandomierz / Kielce
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: cichy » 2010-04-01, 22:47

też sądzę, że ktoś kiedyś potraktował tą ośkę młotkiem
ja kiedyś rozwiązywałem taki problem tylko ośka była około 5mm w środku i korbowód nie chodził
mój sposób był taki":
zastosowałem 2 imadła maszynowe i klin zrobiony z utwardzonego płaskownika
jednym imadłem ściskamy połówki wału w miejscu gdzie jest łożyskowana stopa korbowodu tak żeby jak włożymy klin w środek wału łożysko nam się nie rozeszło
drugim imadłem ściskamy wał po przeciwnej stronie
w środek wbijamy klin wykonany z płaskownika utwardzonego o szerokości około 20mm której płaszczyznę z jednej strony szlifujemy pod kątem około 10 stopni
klin wkładamy tak aby płaska część opierała się w środku wału o ośkę która nie weszła do środka wału a drugą zeszlifowaną powierzchnią żeby oparł się o ośkę która weszła do środka wału
klin pobijamy młotkiem i już
zadziałało

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: wujcio » 2010-04-01, 22:50

przecież najprościej zastosować sposób wyciągania czopu czyli:
dystansujemy odległość pomiędzy gwintem a przeciwwagą jakimiś tulejkami potem wkręcamy nakrętkę i kręcimy gwint powinien wciągnąć czop w odpowiednie miejsce tylko nie można przesadzać ;)

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: WSK » 2010-04-01, 22:51

Lepsza metoda wyciągnięcia tego to kawałek rurki który osadzamy na czopie, bierzemy podkładkę, nakręcamy nakrętke i czop sam się wyciąga do góry, proste, szybkie, logiczne, był o tym temat, rysunek też gdzieś był.

edit: wujcio napisaliśmy w tym samym czasie ale widze że chodzi nam o to samo ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Kermit

Re: Ośka wału

Post autor: Kermit » 2010-04-01, 22:52

A nie lepiej po prostu założyć na czop kawałek rurki tak żeby wystawał kawałek gwintu i nakręcić nakrętke??

Ktoś już o tym pisał ale nie pamiętam kto.

Edit. Hehe wszyscy napisaliśmy w tym samym czasie :)

Awatar użytkownika
Wuja
Posty: 34
Rejestracja: 2010-03-16, 12:51
GG: 0
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: Wuja » 2010-04-02, 09:17

No Panowie,albo jesteście zgrani do perfekcji albo telepatia:)
Dzięki za porady

Blesso1
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-02, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: Blesso1 » 2010-04-16, 21:17

Tylko najlepiej narysować kreskę na blaszce przeciwwagi w lini z wypustem czopu by podczas kręcenia nakrętką nie obrócił nam się.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Ośka wału

Post autor: pawel15 » 2010-04-19, 08:32

Blesso1 pisze:Tylko najlepiej narysować kreskę na blaszce przeciwwagi w lini z wypustem czopu by podczas kręcenia nakrętką nie obrócił nam się.
Jeżeli wyciąga się czop od strony sprzęgła(ten krótszy) to nie ma to znaczenia. Co innego jak by się wyciągało czop od strony magneta(ten dłuższy).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości