Wał - blacha wału

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Wał - blacha wału

Post autor: Kamil » 2010-06-05, 12:31

Krótki temat...
Mam pytanie.. urwała mi się blacha od wału, zobaczyłem to dopiero po zdjęciu cylindra i to przypadkiem, warto to spawać czy wywalić całkiem, z jednej strony gdy jej nie
będzie motocykl podobno gorzej chodzi, z drugiej trzeba ja nie wiem jak idealnie przyspawać żeby było wszystko wywarzone .. każdy gram to zabójstwo. proszę o cenne rady

Awatar użytkownika
marcin_zk
Posty: 51
Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Wał - blacha wału

Post autor: marcin_zk » 2010-06-05, 13:12

bez tej blachy zwiększa się pojemność skrzyni korbowej, co wpływa na niekorzyść dla silnika...

Awatar użytkownika
michalg1706
Posty: 37
Rejestracja: 2008-08-10, 23:13
GG: 4284303
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: Wał - blacha wału

Post autor: michalg1706 » 2010-06-05, 14:03

wydaje mi się że to tylko teoria nie odczujesz rużnicy w pracy sam kiedyś miałem wał z jedną blachą uszkodził mi sie czop i wymieniłem go na wał po regeneracji z blachami i silnik nie zyskał żadnej tajemnej mocy :) jeśli jednak chcesz przymocować tą blachę to spawanie kategorycznie odpada, proponuje Ci to napunktować po zewnętrznej i wewnętrznej stronie tej blachy z wałem jeśli będziesz chciał to mogę dodać zdjęcie jak to ma wyglądać bo mam jeden wał tak zrobiony :) Pozdrawiam

Wujek Edek

Re: Wał - blacha wału

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-05, 14:05

Tak jak poprzednik. Zaspawaj ładnie tę blachę, oszlifuj szliierką i daj wał do wyważania.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wał - blacha wału

Post autor: wujcio » 2010-06-05, 15:41

Wujek Edek pisze:Tak jak poprzednik. Zaspawaj ładnie tę blachę, oszlifuj szliierką i daj wał do wyważania.
Czytaj uważnie !
michalg1706 pisze: jeśli jednak chcesz przymocować tą blachę to spawanie kategorycznie odpada, proponuje Ci to napunktować po zewnętrznej i wewnętrznej stronie tej blachy
Spawanie to zła metoda bo może coś się pokrzywić albo przepalić najlepiej dopasować nową blachę albo jakąś starą ale w bd stanie i przykleić ją na silikonie a do tego zapunktować ranty przeciwwag - wtedy nie ma prawa wypaść.

Wujek Edek ciekaw jestem gdzie Ci wyważą taki wał ;] mylisz wyważenie z wycentrowaniem ;]

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wał - blacha wału

Post autor: Kamil » 2010-06-05, 21:09

chodzi o to żeby zrobić... to do następnego piątku, bo wtedy składam silnik, musi być to zrobione jak najlepiej, gdyż motocykl ma robić spore przebiegi w trasach, nie jest to maszyna na pokaz tylko do robienia tras ;)

klapi
Posty: 18
Rejestracja: 2010-03-02, 00:15
GG: 10639239
Moje maszyny: WSK M06B3 85r. ;)
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Re: Wał - blacha wału

Post autor: klapi » 2010-06-07, 15:33

Ja samemu bym nic nie kombinował tylko oddał wał do człowieka który zajmuje się regeneracją wałów i on ci to naprawi żeby było tak jak potrzeba... Koszta naprawy nie powinny być duże...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości