Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: wujcio » 2011-05-12, 22:44

Moim zdaniem to jest dramat przecież po zrobieniu szlifiu po to są rysy od honowania żeby tłok, pierścienie oraz tuleja dopracowały się.
Na starej tulei nie ma rys więc nic się nie dotrze tak szybko ten proces będzie trwał długo.
Możliwe że cylinder ma owal koło kanałów.
Jak motor nie słabnie to jeździj może się dotrze/zatrze ;)
Ostatnio zmieniony 2011-05-12, 22:47 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: volksturm » 2011-05-12, 22:46

Prawda jest taka że dzisiejsze tłoki z przeciętnych firm są do d_py.Te typowo chińskie w ogóle się na nic nie nadają.Rozwiązanie jest proste kupujemy almota i robimy pasowanie na 0,07mm wtedy jest spokój.Zresztą obmierzyłem swojego czasu kilka silników w wsk i wfm takich nie grzebanych z przebiegiem od kilkudziesięciu do 100km (jeszcze jakiś czas temu znaleźć taki "dziewiczy" silnik nie było wielkim problemem) i pasowanie tłoka było tam między 5 a 6 setkami więc w fabryce sami szli po najprostszej lini i pasowali raczej wedle tej górnej granicy co już wiele wyjaśnia szczególnie że tłoki oryg. z tamtych lat były jednak nieco lepiej wykonane niż teraz agmot.Aczkolwiek jakość dawnych tłoków nie była znów aż tak wielka jak by się wydawało jak dla mnie te PRAWDZIWE ORYGINAŁY ze starych zapasów mają u mnie ocenę 7/10 to teraźniejszy agmot ma 6/10 :-) Tak więc nawet wtedy szału nie było z tymi tłokami.Cieszcie się że już nie robią takiego badziewia jak polskie rzemieślnicze tłoki w połowie lat 90-tych zaczynałem wtedy jako 13 letni szczyl zabawę w mechanikę więc coś o tym wiem , tamte tłoki to albo się smażyło w oleju albo się pasowało na dychę !!! inaczej dupa zbita. Nie wiem z czego te tłoki robili ze starych klamek albo łyżek w formach lepionych z gliny :D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: wujcio » 2011-05-12, 22:54

volksturm pisze:Prawda jest taka że dzisiejsze tłoki z przeciętnych firm są do d_py.
Kamil* pisze:Sorry za odkop ale nie chce zakładać drugiego takiego samego tematu.

Mam problem przy mojej WFM z silnikem WSK, otóż złożyłem niedawno silnik - cylinder ZMD w dobrym stanie lekki wyczuwalny próg pod palcem + tłok ZMD + nowe pierścienie- chinske innych u mnie nie dostanę.

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Kamil* » 2011-05-13, 14:22

Tłok jest nominal i cylinder też bo miezyłem sufniarką... tłok wchodzi leciutko w cylinder. Tylko coś mi podpadają pierścienie u was też take jest że jak zdejmiemy głowice i weżmemy palcem za tłok to ma luz na boki ? A i ile powinien wynosić luz montażowy pierścienia ?

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Kamil* » 2011-05-15, 11:34

Dobra problem był gdzie indziej - zapłon wymieniłem kondek i zrobiłem zamiast z cewki świetlnej na cewke W/N to z akumulatora i jest teraz ok.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Stary » 2011-05-15, 20:28

Kamil* pisze:sufniarką
Hmm suwmiarką?

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Kamil* » 2011-05-16, 17:58

Tak suwmiarką sorrka za błędy w tamtym poście ale szybko to pisałem.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: AudioBas » 2012-02-07, 11:45

Panowie robię szlif w 175.
Tłok gorzycki jakie pasowanie dać 0,06?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-07, 18:28

A gdzie szlifujesz, na wysokiej czy na nowowiejskiej? Przy dzisiejszych tłokach to tak 0,05 to minimum. Cylinder CX'a z tłokiem mam pasowany fabrycznie na 0,03... Nie wiem jak to będzie działać.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: AudioBas » 2012-02-07, 19:30

Raczej na Wysokiej ;)

A wał chyba zostanie mi robić na nowowiejskiej ;/
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Luxter
Posty: 50
Rejestracja: 2012-06-27, 18:01
GG: 0
Moje maszyny: Komar 3
WSK 3 Milicyjna
Lokalizacja: Surhów

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Luxter » 2012-07-23, 12:13

Witam, przepraszam za wałkowanie z góry. Wymieniłem pierścienie, tymczasowo na jakieś chińskie, nie robilem szlifu gdyż nie było aż tak wielkiego progu, po około 700 km od remontu (łożyska, simery, pierścienie, napęd) zaczęło coś puchnąć? im bardziej gorąća tym mniej siły... o co chodzi?

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: Lukasz1331 » 2012-07-23, 13:56

zapewne tłok, ewentualnie pierścienie klinują się w rowkach

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: chomik » 2012-07-23, 15:36

Audio, możesz polecić zakład na Nowowiejskiej, albo na Wysokiej, czy jakiś inny, gdzie mi zrobią szlif cylindra i regenerację wału?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.

Post autor: AudioBas » 2012-07-25, 18:23

Na Wysokiej już nie robią - koleś na urlopie, a później zamykają już biznes...
Ja robiłem za 70 zł na Sępolnie (daj mi ja mu zaniosę to zrobią Ci za 70 bo normalnie 90 biorą).
Wał tylko Nowowiejska :/
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości