Skrzynia 4 biegowa w silniku S01 (fotki).

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Skrzynia 4 biegowa w silniku S01 (fotki).

Post autor: Stary » 2007-01-14, 08:11

Zgodnie z prośbą Żbika, pokazuję fotki silnika sarenki i silnika "home made" z 4 biegową skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-14, 11:11

jeszcze jak możesz powiedzieć, czy jakieś przeróbki się robi w karterach, czy bez niczego pasuje.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-01-14, 11:47

Witam kolege z Krakowa! :)

Co do skrzyni - nie mam za cholere pojęcia! Będę kombinował gdy kupie skrzynie od 175.

Może mi ktoś napisać jak jest rozstaw otworów ( liczone od środka ) na wałek pośredni i główny w wsk 175? Byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-14, 22:29

widze ze duzo przerobek az tak nie ma. Maszynka i ew nowy otwor na pręcik do wodzików no i może spiłowany gdzieś karter (nie wiem bo trójki sam nie rozbierałem nigdy). Co do rozstawu to ci Stary niestety nie podam bo nie mam zapasowych karterów.

marjan.m
Posty: 25
Rejestracja: 2007-01-04, 20:41
GG: 0
Moje maszyny: Ostatnia WSK M06B3 1975
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: marjan.m » 2007-01-15, 00:15

No to by była rewolucja :mrgreen: taki zestaw wymiarów i krok po kroku do "zrób to sam", brakuje mi 4 w garbusce :lol:
M06B3 1975 w oryginale

Awatar użytkownika
Ozzy
Posty: 18
Rejestracja: 2007-01-14, 11:57
GG: 0
Lokalizacja: Południe
Kontaktowanie:

Post autor: Ozzy » 2007-01-15, 00:57

Podejrzewam że ze Starym (moim bratem) będziemy próbowali coś takiego zrobić, może i nawet silnik do sarenki :-) .
Ekipa Południe
Zanim coś napiszesz, sprawdź swoją ortografię i pisownię ;)

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-01-15, 00:59

Teoretycznie z fot które oglądałem wystarczy stoczyć wałek pośredni, a konkretnie to zmniejszyć średnice i podtoczyć trochę tryb gdyż silnik 175 jest szerszy, podobnie z trybem zdawczym - trzeba podtoczyć troszeczkę i powinno pasować, a w teorii jak to jest to nie wiem. Mam fotki na których jest już tak przerobiony wałek pośredni, ale niestety nie mogę ich pokazać, obiecałem :-/ Pozostaje tylko sprawa ze zmieniaczem biegów a konkretnie z wodzikami i z tą kuleczka która blokuje maszynkę. Jak dla mnie zmieniacz biegów to chyba trudniejsza sprawa. Ale jak to mówią wszystko jest do zrobienia ;-) Kiedyś miałem chęć wsadzić skrzynkę 4 biegową do 125 ale jakoś mi przeszło :mrgreen:

Aha i tu są dokładniejsze zdjęcia silnika sarenki :mrgreen: Praktycznie wszystko jest podane na tacy ;-) Trzeba się wziąć tylko do roboty :mrgreen:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/mr15_zaw.html

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-15, 11:42

Ten silniczek na pierwszym zdjęciu posiadam ja. :-) Mogę powiedzieć o skrzyni tylko tyle: przeróbek moim zdaniem jest w 3dupy, to znaczy dużo. Na wałku zdawczym jest łożysko 6005, a na głównym 6203. Skrzynia 4-stopniowa na pewno nie pochodzi z WSK 175 tak jak niektórzy uważają. Skrzynia jest bardzo wytrzymała. Acha! Zmieniacz jest taki sam jak w WSK 175. Są też 2 wodziki.
Zrobiłem zdjęcie wałkowi zdawczemu (można je zobaczyć w temacie: "Co to za wałek?"), jeśli ktoś wie co to za wałek to proszę o wypowiedź.

No jeszcze o tej skrzyni: zostały wywiercone otwory na oś wodzików, miejsca tulejek zostały obniżone, bo ta skrzynia jest nieco szersza. Karter został nieco po nadcinany, żeby wszedł zmieniacz, no i jak mówiłem zostały rozwiercone otwory na łożyska. Sprzęgło też zalicza się do skrzyni to powiem, że nie ma na nim zębatki do startera, bo nie było miejsca na to, łożyskowane jest na 2 łożyskach 6202 zamiast tulejki. Sprzęgło wygląda na pierwszy rzut oka jak oryginał, ale jest chyba robione na zamówienie bo jest grubsze, sprzedawca nawet o tym coś mówił.

Jak będziesz wstawiał skrzynię z WSK 175 to nie przerabiaj dobrych karterów, bo możesz je zniszczyć!!!!!!!!!!!! Załatw jakieś zmasakrowane kartery i je przerabiaj najpierw, jeśli Ci się uda wstawić w nie tą skrzynię, to na wzór przerobisz te dobre kartery.

PS: wałki z trybami, czy wodziki wstawić to nie taki problem, ale zmieniacz to masakra - dużo roboty, ale dla chcącego nic trudnego!
Życzę udanego wstawiania czwóry!

mlodziak4

Post autor: mlodziak4 » 2007-03-07, 22:10

witam.myśle że wstawianie skrzyni czterobiegowej nie ma sensu bo albo będą za małe przełożenia albo silnik nie wyda tyle mocy aby odjechać na 4 biegu. Więc szkoda zachodu.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-07, 22:55

mlodziak4 pisze:witam.myśle że wstawianie skrzyni czterobiegowej nie ma sensu bo albo będą za małe przełożenia albo silnik nie wyda tyle mocy aby odjechać na 4 biegu. Więc szkoda zachodu.
Mój silnik z 4-biegami jakoś sobie radził na każdym biegu, ale jest po tuningu.
Do seryjnej wueski wstawienie czwórki to bezsens, ale do bardzo wyżyłowanej ma uzasadnienie.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-07, 22:57

Gdyby był to całkowity bezsens to by nie powstała bodajże Sarenka :>

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-03-09, 00:00

Ech ... kurde ludzie ... 4 bieg w wsk 175 = 3 bieg w wsk 125 (S01). Oba przełożenia na tych biegach to 1:1. 3 w 175 = 2 w 125. Chodzi tylko o to, że jest łagodniejsze przejście 1-3 w 175 niż 1-2 w wsk 125.

Zanim coś napiszecie zastanówcie się dobrze i przeczytajcie najpierw trochę literatury ....

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości