Dobre obroty i krótkie biegi

Odpowiedz
jasiu18-18
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
GG: 0
Moje maszyny: 2 suwy
Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
Kontaktowanie:

Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: jasiu18-18 » 2014-05-02, 22:19

Problem jest taki że obroty są normalne ale motor m06b3 jedzie na 1 biegu 20 na 2 40 a na 3 max 65. Na 2 biegu jak mu odkrece to zaczyna sie dławić przy 40km/h tak jakby za duzo powietrza dostawała mimo ze gaznik zaplon i sprzeglo jest dobrze wyregulowane. Wszystkie czesci oryginał ale wał pełny współczesna produkcja tłok pierscienie almot no i cylinder oryginalny ale zrobił 17000km bez szlifowania. Kliny są nowe wiec nic nie pościnało tłumik czysty bo wypaliłem, gaźnik czysty bo czyściłem. Ma ktoś jakieś rozwiazanie tego problemu? Nie wiem w czym jest problem :( Pomocy

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 34
Rejestracja: 2012-09-09, 14:21
GG: 0
Moje maszyny: Romet ogar 200
WSK M06B3 1974
Lokalizacja: Radzyń
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: Zwierzu » 2014-05-05, 14:13

Hmm nie rozumiem jednej rzeczy . Mówisz , że kupiłeś tłok almota a nie robiłeś szlifu . No to w takim razie jak dobrałeś tzn. czym wymierzyłeś odpowiedni luz montażowy 0.05 oraz czy jesteś pewien , że cylinder nie miał rys . Cylinder mający 17000 nadaje się tylko do szlifu lub gdy ma głębokie rysy to do wyrzucenia . Mówisz , ze gaźnik jest dobrze ustawiony . Zacznijmy od tego , że gdy silnik się dławi dostaje za dużo paliwa . Gdyby dostawał za dużo powietrza obroty nienaturalnie by rosły . Jeżeli tak jest to opuść przypustnicę o 1 stopień sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej (po naduszeniu pływaka mieszanka powinna być równa z górnymi krawędziami pływaka ) oraz pobaw się jeszcze iglicami . Sprawdź także szczelność połączeń filtr-gaźnik-cylinder bo być może łapie lewe powietrze . Opisz bardziej jak ten silnik pracuje . Czy gdy jedziesz to popuszczeniu gazu obroty jakby nie naturalnie rosną lub silnik się dławi .

jasiu18-18
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
GG: 0
Moje maszyny: 2 suwy
Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: jasiu18-18 » 2014-05-06, 23:52

cyl nie miał wogóle rys co dziwne szlifu też nie miał a jest oryginalny. Gaźnik nie dławi sie jak stoje w miejscu i gazuje, wchodzi płynnie i bardzo wysokie obroty takie jak byc powinny dopiero podczas jazdy sie dławi. Szczelny napewno jest bo przed założeniem gaźnika dałem troszke silikonu pod mocowanie na cylindrze i króćcu. Guma jest zaciśnietą paskami samozaciskającymi. Sprawa wygląda tak:
1) LUZ wszystko chodzi pieknie fajnie, super sie wkreca ma wysokie obroty i ładnie z nich schodzi.
2) 1 BIEG odkrecasz gaz i ruszasz wszystko super wchodzi na obroty po czym po osiągnięciu wysokich obrotów zaczyna sie dławić. predkosc max 20km/h
3) 2 Bieg tu wygląda tak że odkrecasz gaz by szybko osiągnąć predkosc maksymalną. gaźnik sie dławi na wysokich obrotach i tak dziwacznie przerywa jakby to bylo odciencie zaplony w 4t. predkosc max 40km/h
4) 3 BIEG odkrecasz wchodzi fajnie szybko przyspiesza i ***zajeb*** ciagnie silnik. Niestety predkosc max 65km/h i silnik nie ma napewno maksymalnych obrotów bo mógłby sie krecic wyżej "chce a nie może"...

Lewuche nie ciągnie bo obroty same od siebie nie rosną silnik równo pracuje.
Mam iglice na 2 ząb od góry. Poziomu paliwa w pływaku nie sprawdzałem. W piątek sprawdze i ci powiem ile jest. Gaźnik wyregulowany książkowo. Nie mam pojecia czemu tak sie dzieje i nie wiem czemu tak wolno jedzie

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 34
Rejestracja: 2012-09-09, 14:21
GG: 0
Moje maszyny: Romet ogar 200
WSK M06B3 1974
Lokalizacja: Radzyń
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: Zwierzu » 2014-05-07, 16:01

Hmm... Kiedyś w ogarze (zaraz po tym jak go kupiłem) miałem podobny do twojego przypadek . Romet chodził jak należy lecz gdy dawałem mu do oporu to jego osiągi były słabe oraz przerywał . Okazało się , że był to problem przerywacza . Robił straszne zrzuty na kowadełko . Działo się tak jednak tylko przy obciążeniu na biegu bezpośrednim (trzecim) . Na biegu jałowym nie istniał problem - były przerzuty na kowadełko lecz małe i nie zmieniało to obrotów silnika a jest to w pewnym sensie cechą charakterystyczną silnika "jawki" . Iskrownik był brudny oraz śrubka mocująca kowadełko wystawała zbyt mocno co stwarzało problemy .

Myślę , że w twoim przypadku tak nie jest lecz można by się zastanowić nad następującymi rzeczami :

- Kondensator - niesprawny kondensator może być przyczyną wypadania zapłonów lub braku iskry (choć nie musi)
- Świeca zapłonowa - sprawdź kolor iskry powinien być niebieski (fioletowy oznacza , ze w czymś jest problem można tak jeździć lecz silnik jest słabszy)
-Przerywacz - sprawdź odpowiednią przerwę ( 0,4 mm) oraz czy mocno nie iskrzy . Oczywiście ma się tam pojawiać iskra lecz nie duża
-Ustawienie zapłonu - Silnik może pracować dobrze lecz gdy jest pod obciążeniem "wychodzą" wszystkie niedoskonałości
-Gaźnik - gdy dawałeś silikon (nie wiem dokładnie gdzie do dawałeś) nadmiar wszedł do środka i przez podciśnienie w układzie dolotowym mogło coś się zapchać . Sprawdź drożność dysz .


Ogólnie twój problem jest dziwny , a wcale nie musi to być problem z zapłonem lecz skoro twierdzisz , ze gaźnik jest "perfect" to sprawdź jeszcze tylko drożność dysz a potem to już chyba przekieruj swoje poszukiwania na instalacje elektryczną .

A jeśli chodzi o część tematu [...]"krótkie biegi" to warto sprawdzić koło łańcuchowe czynne . Jeśli ma mało zębów to nie ma nic dziwnego na temat krótkich biegów i niższej prędkości , ale nie może być tak , że "coś" przerywa . Abstrahując do układu tłokowo korbowego . To czy luz montażowy tłok - cylinder jest dobrze dobrany warto sprawdzić ciśnienie sprężania . Ale to nie ma wiele wspólnego ze sprawą . Chociaż i tak nie rozumiem jaki jest sens naprawy poprzez nie dobranie odpowiedniego luzu montażowego . Uwierz mi , ze tuleja cylindra po takim przebiegu wcale nie musi być w dobrym stanie . Przede wszystkim tuleja jest bardziej zdarta przy kanałach przez co z cylindra robi się "jajo" (oczywiście nie w dużym stopniu . Jeśli ktoś w to nie wierzy niech pobawi się czujnikiem zegarowym a potwierdzi moją tezę .


A jeśli chodzi o część tematu [...]"krótkie biegi" to warto sprawdzić koło łańcuchowe zdawcze . Jeśli ma mało zębów to nie ma nic dziwnego na temat krótkich biegów i niższej prędkości


Pozdrawiam

jasiu18-18
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
GG: 0
Moje maszyny: 2 suwy
Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: jasiu18-18 » 2014-07-27, 11:43

zębatki 13/43 kanały czyste w gaźniku a cylinder po szlifie i luz miedzy tuleja a tlokiem byl robiony 0.05mm kondensator nowy był wraz z instalacją i całym zaplonem, platynkami, cewkami (wszystko od nowa robione). Iskra idealna; jasnoniebieska iskra która to konia by zabiła. Problem jest nadal...

Kamko94
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Lokalizacja: Wola Wielka
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: Kamko94 » 2014-07-27, 13:46

Spróbuj troszkę zmniejszyć przerwę na świecy, czasami jest tak, że cewka nie daje wystarczającej iskry i przy obciążeniu właśnie tak przerywa. I sprawdź jeszcze raz kondensator, nie ma prawa skoczyć żadna iskra na przerywaczu.

mariusz2099
Posty: 7
Rejestracja: 2014-07-26, 08:37
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B1
MZ ETZ 150
Lokalizacja: Bialystok
Kontaktowanie:

Re: Dobre obroty i krótkie biegi

Post autor: mariusz2099 » 2014-07-27, 14:54

Luzów na łożyskach przypadkiem nie masz ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości