Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Odpowiedz
Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: Merfi » 2015-03-26, 10:52

Witam serdecznie
Mam pytanie odnośni ustalenia grubości podkładki regulującej nr 12 http://wfm125.republika.pl/katalog_czesci/t6.html
Zaznaczam, że nie chodzi tu o podkładkę nr 14 z wytoczeniem od strony wałka głównego odpowiedzialną za prawidłowe
zazębiane koła trzeciego biegu. Temat tej podkładki został praktycznie wyczerpany. Interesuję mnie natomiast ustalenie
grubości podkładki nr 12 występuje ona w trzech wymiarach. Będę wdzięczny za wszelkie porady.

dtyc97
Posty: 97
Rejestracja: 2013-08-15, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: 2xWSK 125, WSK175 SHL M11
Ogar 205
Chart
Lokalizacja: Myszyniec
Kontaktowanie:

Re: Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: dtyc97 » 2015-03-26, 18:26

Tu jest 0,36mm http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4643, ja miałem 0,25mm czyli brakuje ci jeszcze jednego wymiaru :D .

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: brobmw » 2015-03-26, 19:14

dtyc97 pisze:Tu jest 0,36mm http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4643, ja miałem 0,25mm czyli brakuje ci jeszcze jednego wymiaru :D .
Ale tu nie chodzi o to żeby były wszystkie trzy wymiary.
Np. w mojej nie ma wcale i jest OK.
U kumpla musieliśmy dać tą najgrubszą bo wyskakiwał trzeci bieg-teraz jest OK.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: Merfi » 2015-03-26, 21:52

Zgadza się nie ma potrzeby stosowania trzech podkładek. Tak jak Kolega pisze
w niektórych silnikach jest ona zbędna. Jej zastosowanie jest mi znane.
Pytanie - w jaki sposób dokonać ewentualnego pomiaru ?
Wiadoma sprawa złożyć silnik pojeździć trochę i czekać na rezultaty ....
Jednak nie w tym rzecz.
W moim silniku nie było jej wcale skrzynia jest w dobrym stanie.
Jednak w trakcie użytkowania następuje zużycie kłów itp. dlatego
pytanie o dobre dystansowanie skrzyni. W junaku dystansowałem za
pomocą czujnika zegarowego właśnie na takich podkładkach.
Stąd pytanie jak dokonać takiego pomiaru w silnikach wfm wsk ?
Skąd brać punkt odniesienia jeśli wałek zdawczy osadzony jest
w łożysku i luzu jako takiego nie wykazuje ...

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: brobmw » 2015-03-26, 21:59

Jeżeli było dobrze to i być powinno.Mam jakąś teorię na to ale nie wiem czy mam rację,napiszę o co chodzi jak się potwierdzą moje domysły.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Podkładka regulująca trybu zdawczego nr 12 -WFM

Post autor: Merfi » 2015-03-27, 22:33

Było dobrze 30 lat wstecz i ja tego nie doświadczyłem gdyż miałem dwa latka.
Kolego to wróżenie z fusów będzie dobrze albo nie ?
Teorię hmm może podzielisz się nią z szerszym gronem ...
Podkładka nr 12 jest podkładką regulująco - dystansową.
W fabryce Pan Zenek musiał wiedzieć jakiej grubości dać podkładkę ?
Śmiem twierdzić, że dystansował skrzynkę za pomocą czujnika zegarowego.
Jest to jedyny słuszny sposób sam tak robię w silnikach Junaka ....
W temacie dystansowania skrzynki w dwusuwowym silniku S01 u nie mam doświadczenia
stąd moje pytanie o takową metodę pomiaru?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: krajdomini i 4 gości