Strona 1 z 1

Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-04, 17:00
autor: marcodado
Witam, mam taki problem, że jak zmieniam bieg z 1 na 2 i pociągnę dźwignię do oporu w górę to mi wbija luz między 2 a 3, muszę delikatnie pociągnąć żeby wbić 2, co może być tego przyczyną? Skrzynia wygląda idealnie..

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-04, 18:13
autor: Mixol
Automat zmiany biegów wytarty.Przelatuje po kulce za daleko.

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-04, 18:30
autor: marcodado
Ale kurde był dobry, te 4 rowki miał idealne... Chyba, że ma luzy albo sprężynka za słaba. No nic, żeby się cokolwiek dowiedzieć muszę go rozebrać jeszcze raz. Wtedy zrobiłem w nim remont, ale nie jeździłem przed remontem i nie wiedziałem o jakiejkolwiek nieprawidłowości. Dobra, to dzięki za odpowiedź ;)

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-04, 20:05
autor: Mixol
To może kuleczka i sprężynka tylko do wymiany i będzie gitara.

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-04, 21:50
autor: marcodado
No nic to w najbliższym czasie bierzemy się za rozbiórkę :)) Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-10, 19:32
autor: marcodado
No! Także tak, silniczek mam rozebrany i pierwszą rzecz, którą sprawdziłem to właśnie wodzik i te rowki na nim.. Są one w stanie idealnym, kulka również. Jako blokada przeskakiwania biegu jest zastosowany bolec 8mm, który jest w wałku zmiany biegów, w miejscu sprężyny. Zastosowałem tam bolec 9mm i już podczas zmiany biegu pozycja wodzika pozostaje tylko i wyłącznie w miejscu rowka, przedtem trochę przebijało bieg. Zobaczymy co będzie jak go złożę do kupy :)

Re: Problem z 2-gim biegiem

: 2015-10-12, 18:26
autor: marcodado
Zrobione ;D Zmiana bolca na 9 mm załatwiła sprawę. Może to komuś się przyda :) Oczywiście musiałem zeszlifować w miejscu wbijania do tej łapki od wałka zmiany biegów.