Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby naprawy

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby naprawy

Post autor: Impala » 2016-02-09, 21:14

Ponieważ problem jest dość powszechny, pomyślałem, że możnaby było zebrać w jednym wątku wszystkie przyczyny cieknącego oleju z okolic trybu zbawczego i patenty zapobiegające temu problemowi ( zdjęcia z napraw, schematy, porady, opisy )

Na pewno wielu na Was przerabiało ten problem i wie jak zwalczyć to ustrojstwo.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: brobmw » 2016-02-09, 23:32

Pierwsze słyszę o takim problemie,w moim przypadku zawsze wystarczała wymiana uszczelniacza na nowy.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: Impala » 2016-02-09, 23:56

brobmw pisze:Pierwsze słyszę o takim problemie,w moim przypadku zawsze wystarczała wymiana uszczelniacza na nowy.
Akurat u Ciebie to tylko kwestia uszczelniacza, ale nie zawsze tak jest:

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=54&t=5735

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Tulejka dystansowa trybu zdawczego

Post autor: Impala » 2016-02-16, 22:28

Dziś wymieniając simering przy trybie zdawczym natknąłem się na taki problem: okazało się, że tryb się nie kręci po założeniu i dokręceniu. Przyczyną jest to, że po założeniu dekielka z uszczelniaczem, tulejka jest na równi z tym dekielkiem.
Z tego wynika, że tryb był cały czas nie dokręcony i dlatego się kręcił.

I tu moje pytania:

1. Jaka powinna być wysokość tej tulejki, ( u mnie jest 10,3mm ) ?
2. Czy pod deklem jest fabrycznie uszczelka, czy poprzedni właściciel dorobił ją sobie sam ( widać, że jest docinana )?
3. Czy jeśli całość nie była mocno skręcona ( łożysko - tulejka - tryb ) to mogła być przyczyna cieknącego oleju z okolic trybu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: BikerDS » 2016-02-16, 22:46

AD. 1 Wymiar wydaje się być prawidłowy
AD. 2 Tak
AD. 3 Tak

Czy oprawka simmeringa jest oryginalna, jak gruba jest uszczelka oprawki ( ta docięta ). W dodatku warto tam zastosować chociaż jednostronnie kryte gumą łożysko. Wkleić łożysko na klej. I gniazdo w karterze jak i sam tryb - nie ma prawa cieknąć. Po drugie zawsze troszkę będzie cieknąć ponieważ olej wydostaje się na styku wałka głównego i wałka zdawczego. Też znaczenie ma nacięcie w tulei wałka.

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: Brodzik19 » 2016-02-17, 17:17

Zakładał ktoś tryb zdawczy z sd? Jak ma się jego jakość nie jest zrobiony z jakiegoś gównolitu?

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: Impala » 2016-02-17, 18:34

BikerDS pisze:AD. 1 Wymiar wydaje się być prawidłowy
Tu mam wątpliwości - w sprzedaży są tuleje do WSK o wysokości 11,5mm lub 12,7mm...

Co uszczelki to ma ona grubość ok 0.5mm.

Jest jeszcze jedna sprawa - łożysko jest tak osadzone, że jego zewnętrzna krawędź jest ok 1,5mm niżej niż powierzchnia krateru ( widać to na zdjęciu ) - czy tak jest zawsze, czy może łożysko jest za niskie lub za mocno wbite - bo skoro łożysko jest głębiej to i tuleja jest głębiej.

rolecki
Posty: 223
Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: rolecki » 2016-02-17, 20:49

Brodzik19 pisze:Zakładał ktoś tryb zdawczy z sd? Jak ma się jego jakość nie jest zrobiony z jakiegoś gównolitu?
Ja mam zdawczy z sd ,póki co zrobiłem około 2 tys.km i nic się z nim nie dzieje.Chciałem do niego założyć oryginalny mało używany tryb z wałka pośredniego co z nim pracuje i nie było kolorowo nie ładnie się zazębiał i potrafił się zklinować,więc założyłem podjechany ten co był i się kręci.Może lepiej kupić zdawczy i ten na pośredni z sd to będzie lepszy efekt.Przed zakupem tego wałka też byłem na forum i ktoś odpowiedział że zrobił na nim kilka tys.km,więc na pewno jest lepszy niż Polska produkcja z końca lat 90-tych ,gdzie zdawczy wytrzymywał max.300km :-/
U mnie też cieknie olej mam wklejone łożysko muszę to rozebrać mam nadzieję że to tylko uszczelniacz.

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

Post autor: Brodzik19 » 2016-02-18, 10:22

Wielkie dzięki za opinie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości