Brak luzu miedzy I a II biegiem

Odpowiedz
Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-03-21, 20:52

Siema, mam problem w moim kochanym s01 a mianowicie po remoncie silnika(wymiana tłoka,szlif cylindra , nowe łożyska, regenerowany wał,nowy wałek sprzęgłowy i zdawczy itp. :] ) Po złożeniu skrzyni i próbie wrzucania biegów "na sucho" nie chce mi wejsc bieg jałowy, dodam że skrzynie składałem zgodnie ze schematem i nie zapomniałem nawet o tej często pomijanej podkładce z podtoczeniem pod wałek zdawczy, powiem jeszcze że sprzęgło mam nie złożone narazie. Jestem nowy na forum i jesli cos jest w złym dziale to poprawcie mnie :/
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: mietek009 » 2016-03-21, 21:27

Na sucho niekoniecznie każdy bieg będzie wchodził tak jak powinien. I nie zawsze wyczujesz luz. Złóż reszte i zobacz w normalnych warunkach jak biegi chodzą.

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-03-21, 21:40

Hmm, zobacze ale i tak wynaje mi się że coś tam sie nie zgadza :-|
Ostatnio zmieniony 2016-03-22, 07:07 przez Kaziq, łącznie zmieniany 1 raz.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: mietek009 » 2016-03-21, 21:59

A zdawczym wgl kręcisz przy zmianie biegu itp ? albo chociaż głównym ?

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-03-21, 22:31

No oczywiście inaczej nie miało by to sensu... :-)
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

KubaZych
Posty: 74
Rejestracja: 2014-09-21, 11:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL
Lokalizacja: Okolice Lublina
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: KubaZych » 2016-03-22, 10:46

Kaziq pisze:No oczywiście inaczej nie miało by to sensu... :-)
U mnie biegi też nie działały poprawnie po złożeniu. Odpaliłem i działały perfect.

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-03-22, 15:46

No, dobra poskładam sprzęgło i wtedy sie zobaczy. :->
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-04-03, 08:14

Tak, więc powracam do tematu ponieważ po złożeniu sprzęgła i pierwszym urychomieniu silnika nadal nie moge "złapać" luzu a biegi wchodzą jakoś topornie i dzwignia nie odskakuje po każdym przełożeniu :-/ , mie mam pojęcia co tam może być nie tak, czy to wina tego nowego wałka głównego czy może wyrobionego wybieraka osadzonego na wałku od biegów (bo też mi sie tak wydaje). Ale musze jeszcze zobaczyć jak to będzie chodzić podczas jazdy w ramie.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: halcik » 2016-04-04, 07:24

Za każdym razem po wbiciu biegu cofnij wajchę do środka i dopiero znowu do góry lub dołu. W ten sposób dobij w dół aż do jedynki i dopiero szukaj luzu powyżej.
Ewentualnie może za ciasno zdystansowałeś skrzynię? Albo wybierak ma luzy lub jest wyrobiony. Do środka nikt inny nie zaglądał.
Napisz czy pierwsza rada pomogła?

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-04-04, 07:40

No właśnie dziwnie to chodzi bo ona "zostaje" na kazdym biegu w takiej pozycji i niemoge jej zrównac bo wskakuje inny bieg :roll:
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: halcik » 2016-04-04, 11:56

To zbij do 1 czyli wajchą w dól i do połowy i znowu w dół aż przestanie cykać w trybach, a później jedna w górę, ale nie do środka tylko w górę i sprawdź czy jest luz

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-04-04, 20:24

Nima, krasnoludki zabrały ;) , a tak na serio to chyba czeka mnie znowu rozpoławianie :|
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: halcik » 2016-04-04, 23:49

Jak jesteś pewny że zbiłeś do jedynki do rzeczywiście trzeba tam zajrzeć. Ale co chcesz tam zobaczyć skoro już raz widziałeś i składałeś. Sprawdź pod obciążeniem bo mizerna po prostu jest za ciasno i dlatego się cały czas niby zapina bieg. Zobacz jak mówiłem i pociągnij łańcuszek lub kołem jak masz zł i wtedy sprawdź czy wysrzęgla

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: Kaziq » 2016-04-05, 14:27

Mam pytanie, czy na wałku posrednim powinny być jakies podkładki między kołnierzem tulejki a samym wałkiem?
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

Post autor: halcik » 2016-04-05, 17:32

Zależy jakiej wysokości miałeś kołnierze, mogą być potrzebne lub zbędne wszystko zależy od kołnierzy :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości