Strona 1 z 1

Wałek sprzęgłowy

: 2017-10-30, 20:48
autor: hanson15
Nie dalej jak wczoraj pisalem w temacie o oleju, że moja skrzynia biegów pomimo ciężkiego życia jak bylem małolat, do dziś działa super...no właśnie..do dziś :) zaczął wypadać drugi bieg, nie często, ale zdaża się. Na szybko rozebrałem skrzynię i sprawa jasna: wytarty wałek sprzęgłowy w miejscu wchodzenia koła zębatego drugiego biegu i z drugiej strony połączenia wyrobione kolo zębate od srodka, w miejscu wchodzenia na wałek. Po prostu zębatka wyślizguje się z wałka, wypada drugi bieg. Potrzebuję wałek sprzęgłowy i ewentualnie koło zębate drugiego biegu( choć tragiczne nie jest, ale jak mam rozebrane to zmienię). Pytanie brzmi : czy ktoś montował współczesne części zamienne do skrzyni biegów?? Czy ma to jakąś wytrzymałość?? wolalbym używany oryginał, ale musiałbym obejrzeć część na żywo, a nie mam za bardzo czasu jeździć po Polsce i oglądać wałki do jakiegoś starego paździerza ;)

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-10-30, 23:40
autor: DeDallus
Cześć, przerabiałem ten temat trzy miesiące temu podczas remontu silnika. Kupiłem nowy wałek pośredni i koła zębate z22, z23 oraz z28. Na współczesnym wałku kartery nie "schodziły się". Po założeniu na próbę nowych kół zębatych skrzynia zacinała się i przeskakiwała. Finał był taki, że znalazłem części używane w dobrym stanie, na których silnik pracuje bez problemu.

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-10-31, 15:24
autor: hanson15
Po obejrzeniu wspolczesnego walka, ktory byl w pobliskim sklepie (nie wiem jakiej byl produkcji, ale wykonany fatalnie) , poszukalem w zlomie garazowym i znalazlem walek i kolo zebate drugiego biegu. Przy okazji znalazlem tez wybierak bez luzu na pletwie , co tez powinno poprawic zazebienie. Zobaczymy jaki bedzie efekt.

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-10-31, 17:32
autor: lukaszooo
Nowego walka nie miłem w reku ale kola zebate z 4motor wsadzalem i byly ok. Do jawy 350 wsadzilem praktycznie cała nowa skrzynie z 4motor i chodzi naprawde ladnie.

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-10-31, 22:47
autor: dąbek
hanson15 pisze:
2017-10-31, 15:24
Po obejrzeniu wspolczesnego walka, ktory byl w pobliskim sklepie (nie wiem jakiej byl produkcji, ale wykonany fatalnie) , poszukalem w zlomie garazowym i znalazlem walek i kolo zebate drugiego biegu. Przy okazji znalazlem tez wybierak bez luzu na pletwie , co tez powinno poprawic zazebienie. Zobaczymy jaki bedzie efekt.
Z własnego doświadczenia wiem, że zawsze wypadanie 2 biegu przyczyna był wałek pośredni lub/i koło przesuwne na wałki pośrednim, ew. dodatkowo luz na automacie zmiany biegów.

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-11-03, 20:00
autor: hanson15
Przyczyna byl wytarty walek glowny w miejscu, gdzie zazebia sie kolo drugiego biegu. Krawedzie wielowpustu starly sie, bieg wchodzil, ale ze z dyfuzorem WSK ma moc jak wsciekla, to bieg zaczal wypadac przy mocniejszym dodaniu gazu ;) Dodatkowo byla jeszcze luzna pletwa w wybieraku. Walek zmieniony, pletwa zaklepana i jest ok.
Jesli chodzi o czesci wspolczesne, podobno dobre sa produkcji w Radomiu. Przynajmiej tak twierdzi sprzedawca ze znanego w Warszawie sklepu z czesciami. Ten walek, ktory ogladalem, to podejrzewam jakas stara prywaciarska produkcja, dziadostwo straszne, lezał w sklepie tyle, ze byl juz pokryty delikatnie rdza :)
Skrzynia zlozona, przejechane ok. 20 km po miescie, wiec biegi gora - dol i jest ok.

Re: Wałek sprzęgłowy

: 2017-11-03, 23:35
autor: Texas Ranger
Ten sprzedawca musi tak gadać, skoro sprzedaje te graty, więc musi je sprzedać.