Strona 1 z 1

Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-07-06, 23:09
autor: zombek301
Witajcie. Mam problem ze spasowaniem (nowych?) części. Łańcuszek Favorita po 3.500 przebiegu miał 27 mm luzu. Kupiłem oryginał Rometa. A potem zębatkę na wał z Barter Rzeszów opisaną jako oryginał. Zębatka kosza sprzęgła to wyrób współczesny ze Skuter D. Zmieniona kilka lat temu po zakupie motocykla.
Przy próbie montażu okazało się, że zębatka zbyt głęboko wchodzi na wał. Tak, że łańcuszek prawie ociera o karter jak na zdj. Przy czym nakrętka dokręcony tylko palcami.
Łańcuszek ma 13 mm luzu. Przy jednej i drugiej zębatce.
Możliwe by oryginalny nieużywany łańcuszek mógł mieć tyle luzu?
Na filmie Skindera ze sprzęgłem Kosa było zupełnie inaczej. Łańcuszek napięty bez luzu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-07-07, 17:30
autor: sylwekseat
Moze ten nowy lancuszek jest nowy inaczej...
Lub poprostu nie jest od wsk 125

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-07-07, 21:01
autor: halcik
Wygląda na za szeroki, zmkerz stary i nowy. Ewentualnie zmierz odległość na starej i nowej zębatce od łożyska.

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-07-09, 06:47
autor: BikerDS
A zespół jest w linii? Obwiniałbym ti wstępnie małą zębatkę, zrobiłbym też jak halcik pisze.

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-08-27, 18:52
autor: zombek301
Zmierzyłem szerokość ogniwa. Jest prawidłowa. Dokładnie jak na opakowaniu. Również ten wymiar ogniwa jest podany w katalogu części. Zebatka nie pasuje do WSK. Ma szerszy otwór i osiada za daleko na wale. Kupiłem współczesną ze Skutera D. Jak widzę jest to wyrób firmy Motus-Badowski. Na oko jest identyczna jak stara z silnika. Te same ślady po obróbce.Na każdej z zębatek i tak luz łańcucha wynosi 13-14 mm. Złożyłem wszystko i nowe tarcze. Wlałem Motul Transoil do mokrych sprzęgieł. Przy pierwszej jeździe okazało się, że słychać ciche wycie😕. Jakiego nigdy wcześniej nie było. Podobnie wyło sprzęgło w starym Simsonie Sr2 jak był luz na koszu sprzęgła. Tylko tam nie było łańcuszka a proste zęby.
Obrazek

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-08-29, 21:22
autor: zmd-52
napisz na PW mam oryginalna zębatkę ZMD starej produkcji oraz łańcuchowe małe

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-10-13, 16:02
autor: zombek301
Dobrze. Mam już org. Teraz czas na przymiarkę i poprawienie sprzęgła. Panowie poradzicie czym zdjąć zębatkę z wału razem z łańcuchem? Klasyczny odklejacz z zestawu nie wchodzi.Ściągacz z zestawu też ma za grube łapki. A wantując śrubokrętami można pokaleczyć karter. Może być taki ściągacz 40-80 mm jak na zdj?
Obrazek
Obrazek

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-10-13, 19:32
autor: halcik
Na pewno zrobi swoją robotę, choć będziesz musiał uważać żeby się nie zsunął z łańcucha

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-10-27, 20:12
autor: zombek301
Panowie coś dziwnego. Zębatka ZMD od Pana Jana też wchodzi za głęboko na mój wał. Łańcuch opiera się o karter i nie jest w linii z zębatką sprzęgła. Nie wiem co tu jest poczynione wał czy zębatka?Motus ma inny kształt zęba ale na mój wał wchodzi dobrze i jest w linii ze sprzęgłem.Rozebrałem kosz i widać zużycie na powierzchni czołowej zabieraka. Najbardziej w miejscu gdzie opiera się na tulejce sprzęgła.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-10-28, 00:25
autor: halcik
Brak dystansowania zabieraka i za słabo dokręcona nakrętka.
To są przyczyny śladów na zabieraku

Re: Łańcuszek sprzęgłowy i zębatka

: 2019-12-21, 16:44
autor: zombek301
Złożyłem sprzęgło na starych tarczach. Założyłem też starą zębatkę na wał. W oleju było troszkę opiłków. Możliwe, że to i hałas było od nowej zębatki? Również zostawiłem starą tulejkę sprzęgła ,z braku lepszej pod ręką. Jak zmierzyłem kupiony "org.ZMD" to okazało się , że ma 22,5 mm. Nowa z Bartera miała też 26,4 zamiast 25.Przejechałem na próbę kilka km.i jest poprawa.Nic nie hałasuje. Sprawdziłem zębatki org. na starym wale i tam wchodzą dobrze. W silniku jest wał z czopami po regeneracji i być może coś nie tak z kształtem stożka.
Obrazek
Obrazek