Strona 1 z 1

Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-12, 14:23
autor: szczurox
Witam. Mam pewien problem, a mianowicie: moto zbiera się tylko na 1 biegu, po wbiciu drugiego jedzie, lecz już nie nabiera prędkości tylko trzyma te 20km/h. Dodam, że zmieniałem już gaźniki, opóźniałem/przyśpieszałem zapłon(cdi).
Gdzie szukać rozwiązania problemu?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-12, 20:41
autor: franq87
Cdi, cdi i cdi...
Sprężanie jest?
Skrzynia korbowa szczelna?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 14:51
autor: szczurox
Sprężanie 6,5. Skrzynia szczelna.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 19:30
autor: franq87
Kranik drożny? Jak silnik pracuje na tym drugim biegu- czterotaktuje, czy się dławi? Po ujęciu gazu lepiej pracuje,czy staje?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 20:30
autor: szczurox
Kranik drożny. Wydaję się mi jakby brakowało mu siły i tylko trzyma te 20km/h, do których da się rozpędzić na jedynce. Dodanie/ujęcie gazu nic nie daje.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 20:31
autor: Muciek
Ustawiałeś zapłon stroboskopem? Nie wariuje Ci czasem sygnał z czujnika?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 20:46
autor: szczurox
Stroboskopu niestety nie posiadam, lecz sprawdzałem ustawienia w każdym zakresie.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-13, 20:54
autor: Muciek
To nie ma o czym rozmawiać w tym temacie dalej....

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-14, 19:42
autor: szczurox
Zmiana zapłonu na oryginalny platynkowy, problem dalej ten sam.
Muciek pisze:To nie ma o czym rozmawiać w tym temacie dalej....
Więc teraz jest już o czym rozmawiać?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-14, 22:26
autor: franq87
Muciek pisze:To nie ma o czym rozmawiać w tym temacie dalej....
Muciek, obraziłeś się bo niezawodne cdi zostało ustawione bez lampy? Stary ,czy ty naprawdę uważasz, że dokładne ustawienie zapłonu jest przyczyną tej awarii? Silnik S01 wchodzi na obroty podczas jazdy w zakresie wyprzedzenia zapłonu 1,5- 4,5mm .Jak wiadomo prawidłowo silnik pracuje na 3mm do końca suwu sprężania z tendencją na plus.
Skoro masz już oryginalny zapłon, ustaw wyprzedzenie zapłonu na 3mm najlepiej na znaki . Napisz następnie, czy jest to mozliwe, aby wyeliminować awarię w postaci obrócenia się czopa w tarczy wału korbowego. Możesz to również sprawdzic w ten sposób:
ustaw tłok w dolnym martwym punkcie i w tym momencie frez na klin ma być w osi tulei cylindra, czyli w stronę swiecy zapłonowej.
Ciśnienie sprężania mierzyłeś za pomocą czego i w jakich warunkach? (tak z ciekawości)

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-14, 22:36
autor: Muciek
Ustawiając z lampą widać czy nie występuje usterka w postaci przeskakującego pkt zapłonu od początku do końca znacznika która to uniemożliwia normalną pracę silnika.
To nie ma o czym rozmawiać w tym temacie dalej....

Muciek, obraziłeś się bo niezawodne cdi zostało ustawione bez lampy? Stary ,czy ty naprawdę uważasz, że dokładne ustawienie zapłonu jest przyczyną tej awarii?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-14, 22:59
autor: franq87
I powoduje taką pracę silnika?

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-14, 23:18
autor: Muciek
Tak.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-15, 22:08
autor: franq87
Muciek, nie obrażaj się, ale przeskakujący punkt zapłonu powoduje zdaje się nierównomierną, przerywana pracę silnika? Gościu pisze ,że na pierwszym biegu wchodzi na obroty, lecz na dwójce sie już nie zbierze bo nima mocy tak? Pasowało by się otworzyć na świat, nie siedzieć tylko w swoich teoriach.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-15, 22:19
autor: Muciek
Od 7 lat zajmuje się takimi zapłonami i spotkałem się z takim przypadkiem w Simsonie. Więc nie jest to moja teoria. Ustawianie przerywacza na znaki , to jest dopiero coś :mrgreen: Ty też byś się mógł otworzyć na świat a nie tylko teorie dźwięczności S01 i wychwalanie pod niebiosa OBR przyzakładowego.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-15, 22:36
autor: franq87
Tak ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu na znaki daje najdokładniejszy wynik. Skoro szczurox zmienił zapłon na oryginalny, tak powinien zrobić. Szydera z twojej strony jest nietrafna, nie wiesz też czym ja się zajmuję .Znam mechaników z trzydziestoletnim doświadczeniem ,bez wyobraźni .

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-16, 18:51
autor: szczurox
Zapłon ustawiłem na 3mm, problem ten sam. Cylinder wyleciał do szlifu. Dowiedziałem się, że cylindry z alu tak czasem mają. W przyszłym tyg założę żeliwny po szlifie i zobaczymy co dalej.
Co do stroboskopu, fajna rzecz lecz droga i ciężko ją nawet pożyczyć w mojej okolicy więc dalsze próby będą na oryginalnym zapłonie.

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-04-16, 21:35
autor: Mateuszzmd
co do stroboskopów to jest mała i niedroga ale działająca alternatywa ja za pomocą tego ustawiłem zapłon w simsonie elektronik a i orginalny zapłon w 125 i 175 jest ustawiony i sprawdzony za pomocą zegara i takiej o to lampki

http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 96265.html

Re: Wsk 125 Brak przyśpieszenia

: 2015-05-08, 20:16
autor: szczurox
Cylinder po szlifie, problem ten sam. Dodam, że zapłon dalej oryginalny.