Brak wolnych obrotów na CDI...

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Drifter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Drifter » 2015-12-13, 21:42

Tylko ja kupiłem to jakies 4 mc temu wiec zostaje mi poprawienie go i zlecenie dorobienia podstawy bo kupno nowego zestawu nie wchodzi w gre

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: profss » 2015-12-13, 22:50

Miałeś? Ile jeździsz w sezonie?
Temat tyle razy wałkowany...

Naprawdę, śmieszne są sytuacje, kiedy ktoś sie wypowiada o czymś a nawet tego na oczy nie widział, nie wspominając o jeździe...

XXX lat temu porządny zapłon do 125 był świętym Graalem i wielu ludzi miało problemy, no ale OK :). Zakładajcie przerywacze po 10zł :D :D.

" i zawsze do domu wraca na wlasnych kolach"

No tutaj to podejrzewam, że nie jeden by polemizował :D.[/quote]

Sawier Jeżdżę wystarczająco dużo,nie miałem i nie chcę mieć,już się na słuchałem wystarczająco wielu ludzi którzy na początku zachwalali jakie to ***zajeb*** zapłony mają a po pół roku przyjeżdżali żeby im zamontować orginalny zapłon bo cudowny cdi zaczoł sie pieprzyć,co do zapłonów z przed xxx lat to nie było żadnych świętych grali wystarczyło tak jak dziś zadbać o taki zapłon dopilnować żeby nie byl uwalany olejem i kurzem oraz przewody nie izolowane byle jak w pięciu miejscach,mnie jeszcze nigdy nie zawiudł zapłon zresztą nie zdarzyło sie żebym pchal do domu,tak sie składa ze jak ty w pieluszki waliłes to ja już sporo jeździłem tak że mogę chyba coś więcej powiedzieć na temat awaryjności wski,gdyby wasze cdi były takie super to nie mieli byście problemu teraz,czy ktoś z posiadaczy orginalnych zapłonow ma tyle bolączek z poprawną pracą silnika co posiadacze cdi?nie mówie że wszyscy użytkownicy cdików ale spora część predzej czy puźniej przeprosi stare poczciwe platynki :)
Ostatnio zmieniony 2015-12-13, 23:28 przez profss, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: profss » 2015-12-13, 23:13

Sorka za bledy ale z telefonu pisze i troche kiepsko sie pisze na kawiaturze gdzie palec wciska na raz trzy przyciski :/ juz poprawione

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Savier » 2015-12-13, 23:46

To ja poproszę o konkrety z tymi ludźmi co to w tych zapłonach CDI się pieprzyło no i oczywiście ile kolega dokładnie się najeździł :). Jaki masz przerywacz? Co ile kilometrów zaglądasz, żeby przesmarować itp?

Zawsze miło posłuchać o awaryjności CDI, tylko nikt konkretów nie chce przedstawić jak na razie... Chciałbym od jednej osoby usłyszeć "tak, miałem cdi w trójce, ale ciągle się psuło i wróciłem do oryginału" Chociaż od jednej! :D

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: profss » 2015-12-14, 00:07

Savier pisze:To ja poproszę o konkrety z tymi ludźmi co to w tych zapłonach CDI się pieprzyło no i oczywiście ile kolega dokładnie się najeździł :). Jaki masz przerywacz? Co ile kilometrów zaglądasz, żeby przesmarować itp?

Zawsze miło posłuchać o awaryjności CDI, tylko nikt konkretów nie chce przedstawić jak na razie...
Co sie pieprzyło ogulnie były problemy a to impulsator a to cewka jakas padła a to znowu iskra gineła z bliżej nie znanego mi powodu,poprostu przwiózł moto i prosze wymienic zapłon bo ten cos nie halo,oczywiscie ustawiałaem regulowałem przed wymianą jednak bezskutecznie,wymiana modułu czy cewki nie odnosiły skutku,niewiem może jakieś felerne egzemplarze były,natomiast po wymianie na orginał jakby drugie życie wstąpiło w motocykl,pytasz jak czesto zagladam do zapłonu,nie prowadze książki serwisowej zapłonu ale mniej więcej zaglądam w połowie sezonu ile robie kilometrów w sezonie?około 4000 wską,jeżdźe naprawde dośc dużo dodam że nie tylko wsk ale też innymi motocyklami,a jesli chodzi ci o to od kiedy zaczołem przygode z jednośladami to od 12 roku życia miałem swoją pierwszą b3

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: franq87 » 2015-12-14, 00:35

Ale oni już na to forum nie zaglądają... ;-)
Użytkowników cdi można podzielić na takich, którzy założyli bo chcieli usprawnić ładowanie, zlikwidować obsługe okresową i tym podobne, oraz na tych którzy nie radzili sobie z przerywaczem, bo wbrew opinii wymaga on nieco większej precyzji i dokładności. Ci drudzy mogą mieć więc też pewne problemy z cdi i jako, że jest ono bezawaryjne powinniście zwyczajnie pomóc ludziom z mniejszym doświadczeniem.
Nie ma najmniejszego sensu przedstawianie sytuacji ,że trzydzieści lat temu ludzie mieli problemy z tym zapłonem, bo po pierwsze to nie prawda ,a jeżeli w niektórych zakątkach tego kraju tak było ,to przepraszam ale poziom wiedzy technicznej ówczesnego społeczeństwa był nieco niższy .
Savier- ja nie mam problemu z powrotem o własnych siłach motocykla a nie jeżdżę sam ,a polemizować mogą owszem ale ci którzy uważają, że jak kupią pierwszy lepszy przerywacz i założą to już ma być.
Swego czasu Mućka okropnie cieszyła moja przesada do dokładności , zgodności wymiarów i tym podobne. I co? Przejeździłem kolejny sezon na przerywaczach, silniki pracują cicho i nic w nich nie napierdala .
Jeździjcie sobie na cdi, handlujcie, produkujcie, ale skończcie to pierdolenie o ideale. W chińczykach to się piepszy na okrągło ale w wuesce jest bezawaryjne.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Skinder » 2015-12-14, 07:57

Tam przerywacz to nie jest zła rzecz, pod warunkiem że jest dobry. Kupiłem do rometa nowy elproma za 12 czy 14zł ostatnio. Wykonany jest całkiem dobrze, tylko co z tego jak ma już na wejście luz na około 1mm na ośce? Nie ma opcji, żeby to wyregulować. Zużyta oś nie wchodzi w grę, bo stary przerywacz nie ma luzu a cały silnik zatrzymał się na ok 2k km. Czytam i nie rozumiem tej napinki, jeżeli chce się ominąć chińskie elementy to można zrobić moduł samemu, cewkę zastosować od japończyka. Tak samo jak cały stator i koło. I tak na te chwile z tego co wiem trzeba przerabiać stożki bo nie pasują.

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: cezary603 » 2015-12-14, 18:35

Zestawy CDI wstawiam naście lat i to nie tylko w WSK , zainstalowałem tych zestawów włącznie z elektryką sporo , usterki się zdarzają ale to bardzo rzadko a diagnoza takiego zapłonu to kilka minut , mogę ze spokojnym sumieniem powiedzieć zapewnić że CDI AC czy CDI DC to obecnie najlepsza alternatywa .

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: franq87 » 2015-12-14, 19:34

Cezary chyba trochę przeginasz. Cdi może być ewentualne zamiennikiem klasycznego zapłonu. Alternatywa , z poprawnego punktu widzenia to by było wyjście z sytuacji w przypadku niemożliwości zastosowania zapłonu klasycznego, a te można montować ,mało tego mają się świetnie.
Alternatywa to wyjście z sytuacji wykluczających się.
Skinder ,każda część/element/zespół wymaga weryfikacji przed montażem. O tym mówię już któryś raz, że nie wystarczy kupić coś w sklepie i założyć ,trzeba jeszcze spasować ,zweryfikować .Nikt chyba nie zakłada przerywacza jak ma milimetr luzu na ośce.
Przykład : jak kupujesz tłok to chyba normalne, że mierzysz jego średnicę we wszystkich miejscach pomiarowych, piasty sworznia i szerokość rowków, chyba nie zakładasz tłoka w ciemno bo nowy i na drugi szlif.
Dla mnie chińskie cdi w WSK to jak krótki rękaw koszuli do garnituru, i jeszcze mucha do niej. Ale czasy.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-14, 19:44

Mój brat ma CDI od Saviera w SHL i dopiero zaczął normalnie jeździć. Z zapłonem iskrownikowym też nie miał żadnego problemu poza przerywaczem . Savier zaczął coś robic żeby rozwiazac problem i tylko zbiera hejt że coś robi. A Ci co krytykuja może niech zdradzą na jakich przerywaczach jeżdżą i gdzie je można dostać, a nie traktują to jako wiedzę tajemną. Może niech sie sami wykażą najpierw swoim zaangażowaniem, pomysłowością, niech pokażą jaki jest efekt ich pracy, a dopiero później niech sie wymądrzają.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: krzysiek200 » 2015-12-14, 19:54

Caly czas mowicie ze cdi sie psuje i ze to zlo a nie slyszalem jeszcze zeby ktos mial problem z zaplonem od Saviera albo Audiobasa, problemy maja ci ktorzy kupuja podroby na olx, albo nie umieja dokladnie zmontowac sobie zaplonu i porzadnie ustawic. Wielu mysli ze wystarczy przykrecic, ustawic na oko i bedzie smigac a pozniej sa nazekania ze nie dziala.

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: cezary603 » 2015-12-14, 20:02

Frang87 napisałem alternatywa w potocznym znaczeniu , nie mam zamiaru dyskutować o alternatywie , skoro tak uparcie twierdzisz że zapłon CDI jest tak awaryjny to proszę pokaż mi klienta który jest nie zadowolony z tegoż układu zapłonowego lub np. przykłady awaryjności podzespołów .

Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: zoha267 » 2015-12-14, 20:30

Savier pisze:To ja poproszę o konkrety z tymi ludźmi co to w tych zapłonach CDI się pieprzyło no i oczywiście ile kolega dokładnie się najeździł :). Jaki masz przerywacz? Co ile kilometrów zaglądasz, żeby przesmarować itp?

Zawsze miło posłuchać o awaryjności CDI, tylko nikt konkretów nie chce przedstawić jak na razie... Chciałbym od jednej osoby usłyszeć "tak, miałem cdi w trójce, ale ciągle się psuło i wróciłem do oryginału" Chociaż od jednej! :D
Jesteś zbyt pewny tego CDI:)
za motóóórrem panny sznurem ;-)

Drifter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Drifter » 2015-12-14, 20:58

Ja jestem bardzo zadowolony z CDI u mnie problem polega na tym że mam go na orginalnej podstawce i ogranicza to dokładną regulacje. Nie wyobrazam sobie jazdy w dzisiejszych warunkach na klasycznym zapłonie poprostu brakuje prądu

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Mixol » 2015-12-14, 21:08

:razz: Od chyba 1948 roku do 1985 ludzie jeździli na zwykłym zapłonie w SHL,WFM, WSK już to widzę jak każdy na wsi przeglądał instrukcję i regulował - jeździli póki coś nie padło kultura techniczna motocyklistów PRL-u różniła się od dzisiejszej większość z użytkowników forum to zapaleńcy i pasionaci, wtedy te motory miały przewieść z punktu A do B i to po drogach parszywej jakości, piach błoto wertepy, jazda w zimie i ludzie jeździli, DARUJCIE sobie w końcu te przepychanki niech każdy wkłada to co chce.Franq jakie masz przerywacze, może masz jakieś dojście do dobrych, swoją drogą to śmieszne że w 21 wieku nikt nie potrafi wyprodukować dobrego.Albo nie chce produkować, po co siać przepychankę i na siłę komuś wmawiać co jest lepsze.
Ostatnio zmieniony 2015-12-14, 21:34 przez Mixol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Savier » 2015-12-14, 21:10

zoha267 pisze:
Savier pisze:To ja poproszę o konkrety z tymi ludźmi co to w tych zapłonach CDI się pieprzyło no i oczywiście ile kolega dokładnie się najeździł :). Jaki masz przerywacz? Co ile kilometrów zaglądasz, żeby przesmarować itp?

Zawsze miło posłuchać o awaryjności CDI, tylko nikt konkretów nie chce przedstawić jak na razie... Chciałbym od jednej osoby usłyszeć "tak, miałem cdi w trójce, ale ciągle się psuło i wróciłem do oryginału" Chociaż od jednej! :D
Jesteś zbyt pewny tego CDI:)
Dlaczego tak myślisz? Ja mam namacalne podstawy, żeby poprzeć moje zdanie - co mamy po drugiej stronie? Jakieś gdybania i stereotypy, że chińskie to się psuje ;-)
Że tak powiem... gorzej dla Was :D Plus sami pokazujecie swój poziom...

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: profss » 2015-12-14, 21:13

Co do przerywaczy to staram sie szukać orginału nawet używanego lecz w stanie jak najlepszym,ewentualnie kupuje elprom,raz zdarzyło się że przerywacz miał luz na ośce ale to też można obejść,wystarczyło dorobić tulejke i dopasować na ośkę przerywacza oraz musiałem wcisnąć ją w otwór przerywacza,no i oczywiśće trzeba pamiętać o zabezpieczeniu przerywacza żeby sie nie zsuwał z ośki,po takim zabiegu platynki schodzą sie idealnie,trzeba też pamiętać żeby dać odrobinę smaru na ośke,nie za dużo aby nie zachlapało połowy iskrownika.
Powiem wam tyle ze jak tak bardzo kochacie swoje chińskie zapłony to nikt przecież nie bedzie was od nich odciągał,ale nie płaczcie potem ze wam motocykl nie pracuje tak jak byście chcieli,ja wiem jedno ze wszystko co chińskie trzeba omijać szerokim łukiem.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-14, 21:15

Franq87 z całym moim szacunkiem dla Ciebie, ale teraz to trochę Ty przesadzasz z tymi pomiarami tłoka. To chyba jest po stronie producenta obowiązek zapewnić żeby wyrób trzymał wymiary i to takie które różnią się milimetrami. Osoba, która robi remont silnika dwa, trzy razy w życiu nie będzie znała wymiarów tłoka, a w tym także miejsc w których tych pomiarów powinno się dokonać. Powiem więcej, założę się, że połowa zakładów obróbki silników też tego nie wie, albo nie zwraca na to uwagi. Tak samo jest z przerywaczami, do których nie miałem już cierpliwości. Te nowe to szajs, a dobrych nie ma, albo może są tylko nikt nie chce puścić pary z gęby.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Brak wolnych obrotów na CDI...

Post autor: Garry1 » 2015-12-14, 21:36

Brak przekonania do CDI leży w dostepności nowych komponentów...każdy włeskowicz ma 10 kondensatorów, 5 przerywaczy i przynajmniej 2 cewki. Jedno sie zepsuje to bierze z półki i jedzie dalej. A tu niestety diagnoza jest trudniejsza i koszty wzrastają bo trzeba kupić.

Osobiście jestem za zapłonami bezstykowymi bo diametralnie zmianiają kulturę pracy silnika.

Co do platynek...są dobre jak są dobre. Niestety ale porównując ten sam element w innych pojazdach z tego okresu, Mz, simson, to nasze wyroby niestety ale pozostawiają wiele do życzenia...
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości