Gwint cylindra alu

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-17, 09:44

Mam problem z częściowo uszkodzonym gwintem na cylindrze (mocowanie kolanka) - do połowy praktycznie go nie ma. Nakrętka chwyta tylko ostatnie kilka zwojów ale pod warunkiem, że nie wpakuję miedzianej uszczelki - efekt jest taki, że układ jest nieszczelny. Macie na to jakiś sposób oprócz mocowania obejmy wkoło cylindra? Kiedyś widziałem redukcję tego typu do Simsona - czy do WSKi też jest coś takiego...?

patsien1
Posty: 142
Rejestracja: 2014-04-14, 09:27
GG: 0
Moje maszyny: wsk 130 ogar 200
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: patsien1 » 2017-03-17, 09:52

Trzeba ściąć ten zerwany gwint i możesz dawać normalnie uszczelkę i skręcić. Tylko uważaj żeby nie przekręcić reszty zwojów

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka


lykus
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-22, 16:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Ogar 202
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: lykus » 2017-03-17, 10:59

Pokaż ten cylinder komuś kto robi szlify regeneracje silników.Możliwe ,że dorobią ci redukcje.Pewnie da się przyspawać w to miejsce inny świeży ,wytoczony kawałek z gwintem.Jak majstry rozłożą ręce to dopiero tnij i kombinuj

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: dąbek » 2017-03-17, 11:37

Kiedyś w romecie zerwałem gwint na króćcu i zrobiłem prowizorkę za pomocą kleju "spaw na zimno". Obsmarowalem króciec, dałem mu wyschnąć przez dobę, nagwintowalem i do dziś tego rometa ujezdza mój nastoletni kuzyn, bez problemów z kolankiem.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-17, 11:45

Sposób dobry po warunkiem, że się ma takie duże narzynki:)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: czankete » 2017-03-17, 17:43

Kosa pisze:
2017-03-17, 11:45
Sposób dobry po warunkiem, że się ma takie duże narzynki:)
...wcale nie trzeba mieć zaraz mega narzynki - wystarczy do tego wykorzystać nakrętkę z dobrym nie zniszczonym gwintem - np. można przeznaczyć na ten cel nakrętkę, która wizualnie jest zniszczona z zewnątrz przez niefachowe dokręcanie. Należy jedynie zrobić nacięcia w ilości 4-6 od wewnątrz na wzór oryginalnej narzynki by miał się gdzie zbierać ścinany materiał - stary ale sprawdzony patent i nawet cylindra nie trzeba demontować przy odrobinie wprawy ;-)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-17, 22:16

W sumie też myślałem, żeby wykorzystać nakrętkę w klasie 10 - dzięki za podpowiedź:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-24, 20:03

Znajomy tokarz dorobił mi redukcję z brązu do tego gwintu - zobaczę jutro czy pasuje i czy kolanko się zmieści między ramą a cylindrem...
Co do spawu na zimno - podobno wytrzymuje do 95 stopni...

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: czankete » 2017-03-24, 22:51

Kosa pisze:
2017-03-24, 20:03
Znajomy tokarz dorobił mi redukcję z brązu do tego gwintu - zobaczę jutro czy pasuje i czy kolanko się zmieści między ramą a cylindrem...
...nie zmieści się ;-)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-25, 07:27

Senk ju :cenzura:

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Gwint cylindra alu

Post autor: Kosa » 2017-03-25, 11:33

czankete pisze:
2017-03-24, 22:51
Kosa pisze:
2017-03-24, 20:03
Znajomy tokarz dorobił mi redukcję z brązu do tego gwintu - zobaczę jutro czy pasuje i czy kolanko się zmieści między ramą a cylindrem...
...nie zmieści się ;-)
No i wykrakałeś...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości