WSK 125 cały czas zalana

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

WSK 125 cały czas zalana

Post autor: easy_rider91 » 2020-10-25, 11:48

Witam,

Męczę się z ustawieniem mojej WSK ponieważ cały czas ją zalewa. Jest tak że nawet ładnie odpala i pracuje na wolnych ale na średnich już zaczyna ją dusić, a wysokich obrotów praktycznie nie ma. Paliwa dochodzi zdecydowanie za dużo. odpalam i testuje bez filtra bo z filtrem paliwo wlewa się wiadrami do cylindra. Zapłon ustawiony i pewny. Gaźniki mam dwa. Stary g 20 wszystko na starych podzespołach. I współczesny. w obu ustawiony poziom paliwa na 20 mm (za pomocą dorobionego przyrządu). Opuszczanie iglic nic nie pomaga. Ale podczas jazdy zakręciłem kranik i chwilę jeszcze pomulił i już dobrze się wkręcał. Tak było na obu gaźnikach. Więc tak jakby zły poziom paliwa, ale na 100% poziom taki jak książka pisze. No i teraz moje podejrzenie schodzi na słabą kompresje. Założyłem do współpracującego wcześniej ze sobą kompletu tłok-cylinder nowe pierścienie. Bez robienia szlifu. cylinder był ładny bez progu więc nie zrobiłem szlifu. Czy to może być przyczyna? Czy szczelina między tuleją cylindra i okrągłymi pierścieniami może być na tyle duża, że będzie problem z rozdrobnieniem mieszanki? pytanie ogólne. Czy słaba kompresja powoduje ciągłe zalewanie? A może wydech zatkany? jeszcze tego nie sprawdziłem.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: halcik » 2020-10-25, 15:24

Skoro po zakręceniu kranika po chwili reagował już poprawnie i podczas jazdy udało Ci się go na chwilę wkręcić to ja bym pooglądał jednak jeszcze gaźnik i zawór paliwa. Może przepuszcza lub nie zamyka wcale dopływu.
Sam silnik możesz sprawdzić podlewając trochę paliwa (bez gaźnika lub bez przepustnicy) i zapalając go. Powinien wkręcić się na obroty.

easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: easy_rider91 » 2020-10-26, 12:20

Paliwo podlewałem i reaguje dobrze. Zawór paliwa jest sprawny, a pływak się nie zawiesza. Raczej nie możliwe żeby dysze główne były za duże w obu gaźnikach. Jak mogę sprawdzić rozmiary dysz?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: halcik » 2020-10-26, 17:49

Znajdź wydatek dyszy i zrób weryfikację. Butelka umieszczona metr powyżej dyszy i ilość paliwa która przesączy się w ciągu minuty.
Dla pegaza dysza o oznaczeniu 170 ma wydatek 140 lub na odwrót lub coś takiego, dla pegaza nie znam, a nie można liczyć z proporcji.

easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: easy_rider91 » 2020-10-26, 18:45

Ilość wody w butelce bez znaczenia? Butelka z odpowietrzeniem?
Co z ciśnieniem hydrostatycznym?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: halcik » 2020-10-26, 19:45

Butelka musi mieć odpowietrzenie, inaczej byłoby bez sensu, sam przyznaj :) Ilość cieczy nie ma znaczenia, tylko wysokość słupa, a wcześniej podałem, że ma być 1 metr.
Ciśnienie hydrostatyczne, przeczytaj o czym przed chwilą pisaliśmy. Wysokość słupa jest, gęstość jest stała dla benzyny, lub wody. W takie szczegóły jak temperatura zewnętrzna podczas pomiaru już nie wchodzę bo nie o taką dokładność na pewno walczysz. Nie pamiętam co jest punktem odniesienia przy pomiarze "w oryginale", ale jak znajdziesz tą wartość to możliwe, że będzie podane czy benzyna, czy woda.

easy_rider91
Posty: 36
Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 cały czas zalana

Post autor: easy_rider91 » 2020-11-07, 20:34

Pomierzyłem. W starym gaźniku, stara dysz ma wydatek 150 ml (powinno być 120). Na współczesnym gaźniku zamienniku, współczesna dysza ma 115 ml czyli powinno być ok. Ale jeździłem na obu gaźnikach i na obu wsk zalewa

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości