Tłumik-rozebranie

Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
Odpowiedz
Wujek Edek

Tłumik-rozebranie

Post autor: Wujek Edek » 2010-04-19, 14:51

Jak wiecie w swojej WSK mam tłumik z modelu M21W2 lub Kobuz. Chcę go wyczyścić ponieważ przez to WSK jest słaba i nie ma mocy. Jak rozebrać ten tłumik ? Jeżeli są gdzieś jakieś śruby do rozkręcania prosiłbym o wklejenie fotografii bądź rysunku gdzie są.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Brat » 2010-04-19, 15:06

śrubkę masz przy wkładce, musisz ją wykręcić, potem jakoś chwycić wkładkę i ją wyciągnąć ( obie części wkładki (mała +duża)), może się zdarzyć że wkładka będzie zapieczona, i nie będzie chciała się ruszyć, możliwe że będziesz musiał użyć palnika i trochę przypalić ten syf w wkładce, tak czy siak musisz ją na chama wyciągnąć, uderzać obijać, przekręcać dopóki nie wyjdzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Szczepan » 2010-05-13, 15:16

Zmień tłumik na oryginalny i po kłopocie...
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Żurek

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Żurek » 2010-05-13, 18:49

Borewicz pisze:Zmień tłumik na oryginalny i po kłopocie...
ale wydech 175 jest ładniejszy... a nie oszukujmy się, wydech do 125 nie jest jakimś cudem techniki że jego zmiana ujmie mocy dla motocykla...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: 1angel » 2010-05-14, 11:27

To jak widać nie wiesz jakie znaczenie ma odpowiednio dobrany tłumik w 2t .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: KoSzU » 2010-05-14, 14:00

Nadal przykładacie wagę do tego co pisze Żurek ?? :D Oczywiście bez obrazy :p
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Wujek Edek

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Wujek Edek » 2010-05-14, 14:28

Jak coś dorobie na wakacjach, kupie motorower i zostaną mi pieniądze to kupie nowy tłumik z S.D. Taki zwykły niechromowany.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Szczepan » 2010-05-14, 16:48

Na tłumiku od 175 jest głośna mocy i tak nic nie daje i wystaje ci taka parówa za motor 10cm. Org to org wtedy najlepiej będzie chodzić i wyglądać , albo spawak :D
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Żurek

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Żurek » 2010-05-14, 17:28

1angel pisze:To jak widać nie wiesz jakie znaczenie ma odpowiednio dobrany tłumik w 2t .

Alesz oczywiście ale ODPOWIEDNIO DOBRANY dyfuzor :] jednak dalej uważam że oryginalny wydech cudem techniki nie jest... i nie da tego co odpowiednio dobrany dyfuzorek...

No tutaj siedzi rynna od 175 bo taką miał i tyle. Myślę że w tym wypadku mocy mu nie ujmuje ... a jeśli tak to tego nie odczuwa :)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Alien » 2010-05-15, 11:41

Żurek pisze: Myślę że w tym wypadku mocy mu nie ujmuje ... a jeśli tak to tego nie odczuwa :)
Ja myślę że w przypadku silnika który ledwo zipie, różnica pomiędzy pełnym nagaru tłumikiem 175, a dziurawym od 125 zamocowanym na gwoździu lub innym drucie jest faktycznie nieodczuwalna :D

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: wafelson » 2010-05-15, 15:04

Borewicz pisze:Na tłumiku od 175 jest głośna mocy i tak nic nie daje i wystaje ci taka parówa za motor 10cm.
Ale za to jak laski się podniecają tą rurą. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: Maniekk » 2010-05-15, 22:05

Umyj motocykl najpierw, to zaczniemy gadać o reszcie.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: jannex » 2010-06-08, 09:35

Tak po prawdzie to w opracowaniach Sałka jest napisane i pokazane, że dla pojeności 0d 125 do 175 tłumik ma takie same wymiary i objętość dyfuzora więc wg mnie tłumiki można stosować zamiennie ;-) . Do tego popatrzmy na wsk np. sport i lellek - czy te tłumiki różnią się wymiarami poza średnicą wlotu?

Awatar użytkownika
kudłaty86
Posty: 18
Rejestracja: 2012-06-11, 22:18
GG: 0
Moje maszyny: M06L, M06B3, FZS1000
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: kudłaty86 » 2012-10-28, 18:57

Odkopuję. Mam takie pytanie do czego jest śruba w tłumiku przy wylocie? Chodzi o tłumik cygaretę.

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Tłumik-rozebranie

Post autor: bartosz1907 » 2012-10-29, 22:50

jeżeli mówisz o tłumiku rozbieralnym ( takim jaki stosowano rownież w SHL ) to nakrętka na gwintowanej szpilce przy wylocie służy do wzajemnego połączenia( zaciśniecia kielichów z uszczelnieniami) poszczególnych części tłumika

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości