Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Awatar użytkownika
nike166
Posty: 82
Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: nike166 » 2018-10-27, 09:21

To ciągnąc dalej na wałku głównym jaki max luz poosiowy dopuszczalny ? Bo po rozebraniu silnika nie było żadnej podkładki między lożyskiem, a trybem zdawczym ..

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: franq87 » 2018-10-27, 09:26

Masz rację, niestety warszawska fabryka a Nowa Dęba to inna kultura przekazu informacji dla nabywcy. Na logikę biorąc tam jest potrzebne na tyle luzu, aby po rozgrzaniu jeszcze nieco zostało dla swobodnej pracy wałka. Do tego ważne jest i to nie tylko w tym silniku, aby tak dystansować wałki ,żeby podczas pracy na biegu nie działała żadna siła na wodzik. Będę miał moze jutro czas, postaram się zweryfikować te wielkości luzu porównując różne wytwórnie. Jestem jednak pewnien ,że do tych 0,8mm nic złego się nie dzieje, aczkolwiek dla długiej eksploatacji z pewnością bedzie lepszy mniejszy luz ,bo jest tam tendencja do zwiększenia się jego.
Dla wałka głównego jest przewidziana podkładka z podtoczeniem . I raczej tam nie ma juz miejsca na wiecej.

Awatar użytkownika
nike166
Posty: 82
Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: nike166 » 2018-10-27, 09:42

Obrazek

Chodzi mi o nr 10 , według rysunku i legendy od 1-3 według potrzeby.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: halcik » 2018-10-27, 10:11

Franqowi chodzilo o nr 8. W silniku osy, shl itd były dwie grubości tych podkładem i rzeczywiście ludzie składający silnik z części z przysłowiowego wiadra mieli problem bo nie mieściło im się łożysko. Ale widocznie bylo z tym roznie na przykładzie wski. 10 reguluje się jak bardzo tryb zdawczy ma wystawać do wnętrza silnika.

Awatar użytkownika
nike166
Posty: 82
Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: nike166 » 2018-10-27, 11:39

Ma ona wpływ na ew późniejsze wyskakiwanie biegu ?

Awatar użytkownika
nike166
Posty: 82
Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: nike166 » 2018-10-29, 19:50

Powiem tak , zmieniłem wałek pośredni i ma on wymiary na czopach 11.97 mm czyli fabryczne tolerancję. W tulejkach siedzi sztywno czyli faktycznie była to wałka wina z tym luzem w tulejkach. Tylko teraz mam zagwozdkę bo na tamtym walku był luz poosiowy 1mm przez co musiałem dystansować skrzynie , na tym walku tego nie ma i po skręceniu kilkoma śrubami skrzynia chodzi dość ścislo bez żadnych podkładek dystansowych oczywiście oprócz tej fabrycznej na walku głównym . Wiecie o co chodzi ? Zostawić to czy coś z tym trzeba robić ?

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: halcik » 2018-10-29, 20:45

Ma chodzić luźno i ma być tam luz jak wyżej. Zawsze można obniżyć kołnierz tulejek

Awatar użytkownika
nike166
Posty: 82
Rejestracja: 2018-10-20, 12:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jaki brąz pod tuleje wałka w karterze ?

Post autor: nike166 » 2018-10-29, 21:43

W sumie racja. Po zmierzeniu starego wałka z tym nowym od trybu do trybu wychodzi 2mm różnicy..

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości