Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Odpowiedz
michal82
Posty: 9
Rejestracja: 2016-10-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: WFM/WSK 1963r.
Lokalizacja: D. Młyn
Kontaktowanie:

Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: michal82 » 2019-08-13, 10:42

Cześć,

Wykręciłem kranik paliwa, ponieważ po dłuższym czasie paliwo nie chciało lecieć do gaźnika, i przy próbie ponownego przykręcenia paliwo miarowo cieknie z baku po krnaniku. W mom przypadku była miedziana podkładka pomiędzy bakiem a kranikiem i sznurek (?) który miał za zadanie uszczelnić połączenie? Czy to jest sznurek np łojowy czy użyć pakuły?
Druga sprawa - czy w środku pod pokrywą zaworu wymienia się wkład korkowy? Jeśli tak pod jaką nazwą tego szukać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: halcik » 2019-08-13, 12:29

Wewnątrz nakrętki łączącej kranik z zbiornikiem jest miejsce na oring - gumowy.
Wewnątrz, pod pokrętłem również jest uszczelka (gumowa, korkowa lub robiona ze skóry).
I ostatnia jest pod odstojnikiem, więc w sumie powinny być 3.
Jak szukać a proszę
https://allegro.pl/listing?string=krani ... t-1-3-0730

michal82
Posty: 9
Rejestracja: 2016-10-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: WFM/WSK 1963r.
Lokalizacja: D. Młyn
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: michal82 » 2019-08-13, 15:34

Wynika z tego, że w moim przypadku brakuje nakrętki łączącej kranik ze zbiornikiem. Z tego też powodu nie mogłem ustawić kranika w pozycji żeby dźwignia zaworu była skierowana równolegle do motoru.
Dzięki, już wiem co muszę wymienić żeby to funkcjonowało poprawnie.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: Texas Ranger » 2019-08-13, 21:40

Trochę się podepnę, które z tych uszczelek polecacie?
Ja stosowałem korkowe i się w ciągu 2 dni kruszyły, a te gumowy tech się chrzaniły, chyba, że kupiłem jakiś badziew. Prosiłbym i wskazanie jakichś konkretnych, które są warte polecenia.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: halcik » 2019-08-13, 23:31

Ja mam gumowe i dają radę, ale gdzie kupiłem...? gdzie indziej mialem kawałek skóry, zostawiłem i niby dalej daje radę. Mam też odłożony kawałek korka syntetycznego, ale akurat tego jeszcze nie testowałem, choć słyszałem dobre opinię.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: Kosa » 2019-08-14, 07:43

W kraniku przesuwnym w środku stosuję korek syntetyczny - świetnie zdaje egzamin. Na połączenie zbiornik/kranik wycinałem sam - albo z baniek po oleju albo gruba skóra, albo guma olejoodporna. Najlepiej sprawują się te, które wyciąłem z jakiegoś czerwonego materiału na uszczelnienia grubości około 2-3mm - niestety nie wiem co to bo znalazłem go przypadkiem:) Próbowałem też z kryngielitem - niestety nie sprawdzał się - albo coś źle robiłem albo po prostu był za cienki bo cięło go w diabły po mocniejszym dokręceniu...

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Kranik paliwa - uszczelnienie gwintu

Post autor: wkzarci » 2019-08-14, 09:19

Mam gumowe i korkowe, i nie cieknie A na łączeniu kranik z zbiornikiem O ring olejodporny i jest sucho. Tak samo między kranikiem, a odstojnikiem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości