Strona 3 z 3

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2014-04-14, 22:08
autor: Halski
Ja również polecam pastę Dirko, a dodatkowo łączenia karterów maluję srebrnym markerem olejoodpornym żeby nie było widać tej czerwieni.

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2014-04-14, 23:10
autor: qpa
ja używam szarego dirko i hylomaru

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2014-04-15, 09:40
autor: Tomeekkkk
szuba pisze:Ale w przestrzeni korbowej tam gdzie dostaje benzyny to dirko aż puchnie takie kluchy się robią,ogólnie silikon + benzyna jest lipa

Przepraszam ale nie masz racji ja składam maszyny w stihlu i przeważnie się składa na silikon i te maszyny mają dużo wieksze obroty od motoru wsk a nie zdarzyło się zeby na tym silikonie poszczało szybcjej uszczelniacze puszczją

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2014-04-15, 10:58
autor: szuba
Napisałem własne doświadczenie z dirko co zauważyłem,skuter tez złożyłem na dirko kiedyś i tam gdzie dostało benzyny były takie napuchnięte kluski.np tam gdzie tylko olej jest ok, np miska olejowa vw bez uszczelki.ale na benzyne lipa,

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-27, 23:51
autor: mar09
Odkopię nieco temat. Pytanie do mechaników; czy ktoś już składał połówki bez tej brzydkiej uszczelki? W grę wchodzi także inne dystansowanie skrzyni, środkowanie wału i powiększenie otworu na tuleję cylindra.

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-28, 23:18
autor: 125 arek
Tak składałem ale tylko reinzosil spełnia kryteria benzyno odopronsci , wiele mas i silikonów poprostu puchnie i przecieka ,nie wymieniam ich nazw bo dużo tego było ,polecam reinza.

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-29, 00:27
autor: halcik
Ciężko się tylko po nim rozbiera, ale trzyma luks

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-30, 18:43
autor: mar09
Nie pytałem o rodzaj uszczelniacza lecz oto jak w praktyce wychodzi społownie wsk125 bez uszczelki. Zwykle siedzę w Mz gdzie nie ma tego ustrojstwa, stąd pomysł aby tu zrobić tak samo, przy okazji wyszło trochę dodatkowej roboty ze skrzynią i otworem na tuleję. Nowy wał z blachami włożony na luźnych łożyskach chodzi osiowo ok. ~0,8mm i to BEZ uszczelki...

Obrazek

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-30, 19:20
autor: Savier
To WSK, 0.8mm bym się nie przejmował :).
Pozwoliłem sobie poprzeglądać zdjęcia, szacuneczek! Zawsze marzyło mi się robić remonty swoich silników w ten sposób :). Mógłbyś na spokojnie opisać co i w jaki sposób działałeś ze skrzynią? Widzę, że rozwiertak był w akcji, pytanie czy na skręconych połówkach z tulejkami centrującymi czy od tak?

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-30, 22:19
autor: mar09
Savier pisze:To WSK, 0.8mm bym się nie przejmował :).
To jest wymiar BEZ uszczelki, której nie planuje użyć, nie wiem z jakim luzem "mechaniory" składają Z uszczelką. Niestety jest się czym przejmować. W tym przypadku gniazda dla łożysk wału jeszcze coś trzymają, ale gdybym złożył tak jak jest to na pewno kiedyś sytuacja się tylko pogorszy, choćby od wibracji jakie przejmują na siebie łożyska. Głownie myślałem o środkowaniu wału aby kobra +/- luz była na idealnym środku tak jak to robię w MZ, ale szybko wyszło, że można ten luz skasować podkładkami, zostawiam ~0,1mm. Tak "zmontowany" wał będzie lepiej łożyskowany i żadne pasowanie łożysk do karteru czy do czopów nie ulegnie rozluźnieniu.

Silnik nie jest mój i to raczej jednorazowa robota, nie grzebałem w wsk ponad dekadę, stąd wyciągnąłem nawet stary już zmęczony mostek. Głównie serwisuje MZ gdzie dokładność jest wysoce pożądana. Sporo też usprawniam więc chciałem poskładać ten silnik inaczej niż to co można poczytać w serwisuwkach czy zobaczyć na YT... ręce opadają :mrgreen:

Jeśli chodzi o skrzynię ...daleko jej do precyzji jak w MZ, tu poprawiłem niemal na nowo sprzęgła kłowe na I biegu, chciałem też na III biegu ale ten materiał jakiś za słaby i same kły miały z duży rozrzut aby miało to sens wiec wpadł nowy zdawczy i nowa przesuwka z lekkim dopasowaniem. Jeśli chodzi o sławne dystansowanie ....nie znajdziecie tego w żadnej książce; podkładki znajdą się na wałku pośrednim od prawego karteru (do 0,2mm osiowo) i nad łożyskiem 6004 <C3 aby ograniczyć i uchronić i tak zjechane gniazdo. Poza pierścieniem odległościowym (fabryczny dystansowy) który UWAGA występował w kilku wymiarach; przymierzałem dodatkowe podkładki tak aby przesuwka w czasie zapinania III biegu miała możliwość zapięcia biegu jak najszybciej lecz z minimalnym luzem od pierwotnej strony.

Rozwiertak musiałem użyć, gdyż tuleje dorobione mam na CNC ...wiadomo jaka jakość tych z handlu, oczywiście rozwiert dopiero po wcisku. Zrobiłem co mogłem, kręci się bez oporu i bez luzów ale nie wiadomo jak długo. Na skręconych się nie da, chyba że masz maszynowy, dużo dłuższy i ustawisz w idealnej osi którą jakoś trzeba ustalić.

Pozdr

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-30, 22:27
autor: lis235
Strasznie dokładny jesteś ale taka robota Mi sie podoba ,a tak z ciekawości ile kolego kosztuje u Ciebie kompletny remont silnika mz 150?

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczen

: 2016-11-30, 22:38
autor: mar09
Może i dokładny ale inaczej się nie da, przez to też strasznie powolny ...trzeba uzbroić się w cierpliwość. Śmiesznie mało ..możesz zagadać na PW o ile to ETZ.

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-02, 18:23
autor: Kosa
Odkopię temat uszczelniaczy: czy jest sposób żeby złożony już silnik uszczelnić? Poci się na łączeniu karterów oczywiście na samym spodzie - zauważyłem to dopiero po długim postoju Kosa w jednym miejscu. Czy konieczne jest rozpołowienie silnika?

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-02, 18:56
autor: jjaworskyy
Zawsze możesz próbować bez rozkładania, najwyżej jak będzie dalej lecieć to wtedy. Ja bym spuscil olej, odtluscil, zabrał bym starego silikonu ile się da i wtedy nowy. Trzeba pamiętać że silikon nie będzie się trzymał na starym silikonie

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-02, 19:16
autor: Kosa
Tak samo radził mi znajomy z tym że zamiast silikonu radził zastosować Reinzosil...

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-02, 20:25
autor: halcik
To też silikon tylko że drogi i dobry

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-18, 01:52
autor: 125 arek
Tylko reinzosil bo jako jedyny z niewielu odporny jest na benzynę.

Re: Silikon? Hermetyk? Płynna uszczelka? - wasze doświadczenia.

: 2018-01-18, 17:43
autor: gerris
Polecam Hylomar, jest niedrogi, bardzo wydajny i sprawdza się nawet przy uszczelnianiu uszczelek pod głowicą! Kolor niebieski jest bardzo delikatny, praktycznie niewidoczny i łatwy do usunięcia. Przy demontażu też nie sprawia problemów, bo nigdy całkowicie nie zasycha. Nakłada się bardzo cienką warstwę, ale powierzchnie muszą być równe - inaczej nie uszczelni. Nie da się nim zakleić dziury jak silikonem. Stosowałem wielokrotnie zarówno w M-72, WSK jak również w motocyklach japońskich.